gardeshban.ir

فرژو و سن رافائل در کنار هم بخشی از خط ساحلی جنوب شرقی فرانسه را تشکیل می‌دهند. در این مقاله از تور مجازی شما را کامل با این منطقه آشنا خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۶۶۶۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
خط ساحلی مدیترانه‌ای در جنوب شرقی کشور فرانسه عموما به نام ریوریای فرانسه یا کوت دازور (French Riviera یا Côte d'Azur) شناخته می‌شود. آب‌وهوای معتدل در کنار چشم‌اندازهای زیبا و خیره‌کننده قرن‌ها است که موجب جذب تفریحات و سرگرمی‌های‌ لوکس به این منطقه بوده است. 

شناخته‌شده‌ترین شهرهای این خط ساحلی، کوت دازور، دو شهر نیس و کن هستند. اما این خط ساحلی معروف که از مرز ایتالیا تا تولون (شهری در جنوب فرانسه) کشیده شده است مکان‌های جذاب بسیاری دارد. 

در چهل کیلومتری غرب کن شهر فرژو (Fréjus)، مرکز مدیریتی کانتونی به همین نام، قرار دارد. ژولیوس سزار، در اینجا بندری برای نیروی دریایی خود تاسیس کرد. تا قرن ۱۴ میلادی، بخش وسیعی از فرژو کاملا مسیحی شده بود و همین مساله تاثیر بسزایی بر توسعه معماری این منطقه نهاد. بناهای تاریخی دوره فرمانروایی رومیان، برج و باروها و سازه‌های بندری، آب گرم‌ها، آمفی تئاتر و قنات‌ها، مخروبه‌هایی هستند که تا به امروز پابرجا مانده‌اند. سیل‌های بی‌شماری که در اینجا رخ داده و البته حملات متعدد مسلمان در بین قرن‌های ۹ تا ۷ میلادی عامل اصلی تخریب این بناها بوده است.

امروزه، فرژو یک تفرجگاه و مقصد گردشگری مهم به حساب می‌آید. سواحل شنی این شهر بیش از هفت کیلومتر کشیده شده است، فرژو دارای بزرگ‌ترین باغ وحش خط ساحلی کوت دازور و دو آکواپارک بوده که یکی از آن‌ها بزرگ‌ترین پارک این حاشیه ساحلی است. همه این‌ها به‌علاوه معماری شهر، چه بخش‌های قدیمی و باستانی و چه مدرن، فرژو را به یکی از دیدنی‌ترین مقاصد فرانسه بدل کرده است. 

بقایای سازه‌های استعماری رومی در سراسر شهر به چشم می‌خورد. گاوبازی و نمایش‌های دیگر در سالن آمفی تئاتر برگزار می‌شد، در حالی که دروازه‌‌های گلی (گُل‌ها مردمانی بودند که در سرزمین گل در باختر اروپا می‌زیستند و در روزگار روی کار آمدن رومیان در همه جای اروپا پراکنده شدند) و دیوارهای قلعه یادآورهای خوبی از شکوه سابق دوران ژولیوس سزار هستند.

در قرن پنجم کلیسای جامع، به افتخار سنت لئونتیوس (Saint Leontius of Fréjus)، در فرژو ساخته شده است. تعمیدگاه تنها بخش باقی‌مانده از کلیسای جامع شهر است و به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای مسیحی این استان است. سایر سازه‌های مسیحی حوزه‌ی فرژو، کلیسای جامع مربوط به قرن ۱۴، صومعه قرن ۱۲ تا ۱۴ و کلیسای کوچک نوتردام اورشلیم (Notre Dame de Jérusalem) هستند.

در فاصله دو کیلومتری از فرژو یک بتکده بودایی (Hông Hiên Tu) وجود دارد. همچنین، نشانه‌های فرهنگ اسلامی را می‌توان در مسجد میسیری (Missiri Mosque) که در سال ۱۹۳۰ برای سربازان استعماری ساخته شده دید. این مسجد در واقع کپی مسجد بزرگ جنه در مالی است، که بزرگ‌ترین بنای گلی ساخته شده در جهان است. دیوارهای میسری با گل اخری رنگ (خاک سرخ) پوشش داده شده است، به‌طوری که به خاطر رنگ قرمز روشن خود بسیار دیدنی است.

درست در شرق فرژو، شهر دیگری به نام سن رافائل قرار گرفته که قبلا یک دهکده ماهیگیری کوچک بوده است. اکنون، فرژو و سن رافائل در کنار هم یک بخش را تشکیل می‌دهند. در سال ۱۷۹۹، ناپلئون بناپارت و نیروهایش با کشتی از مصر به اینجا و روستایی کوچک از توابع سن رافائل می‌آیند. یکی دیگر از اتفاقات نظامی بزرگ در ارتباط با سن رافائل به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد: در تاریخ ۱۵ اوت سال ۱۹۴۴، این منطقه در عملیات دراگون، حمله متفقین به جنوب فرانسه نقش داشته است.

در سن رافائل نیز بقایای یک قلعه مربوط به قرون وسطی، کلیسای نوتردام د لا ویکتوار (the Church Notre Dame de la Victoire) و کلیسای جامع قرن ۱۲ وجود دارد. در موزه باستان شناسی این شهر، اشیاء تاریخی بسیای از بخش‌های مختلف شهر وجود دارد. اما با ارزش‌ترین دارایی سن رافائل ساحل طولانی آن است که در بیش از ۴۰ کیلومتر کشیده شده است. این خط ساحلی با شن و ماسه و دیواره‌هایی از سنگ قرمز پوشیده شده است.

نویسندگان معروفی چون دو موپاسان و آنتوان دو سنت اگزوپری، این محل را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده بودند. همچنین، چارلز شارل گونو (Charles Gounod) اپرای معروف خود، رومئو و ژولیت را در اینجا به نگارش درآورد. امیدواریم تور مجازی ما، این مکان شگفت‌انگیز را به‌خوبی به نمایش گذاشته باشد.

فرژو و سن رافائل؛ساحل لوکس فرانسه/تصاویر

فرژو و سن رافائل؛ساحل لوکس فرانسه/تصاویر

فرژو و سن رافائل؛ساحل لوکس فرانسه/تصاویر

فرژو و سن رافائل؛ساحل لوکس فرانسه/تصاویر

فرژو و سن رافائل؛ساحل لوکس فرانسه/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار