gardeshban.ir

چین با جاذبه های گردشگری فراوان یکی از نقاط مناسب برای سفر میباشد. هزینه سفر به چین نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است.
کد خبر: ۲۶۵۸۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
معبد برزگ غاز وحشی (Big Wild Goose Pagoda)، مکان باستانی مقدس بوداییان می باشد که ساختمان آن به خوبی حفظ شده و در حومه جنوبی شهر شی ان ، در حدود 4 کیلومتری  مرکز شهر واقع شده است. سبک ساده اما جذاب همراه با میادین های مقابل معبد سبب شده است که گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.
 
معبد برزگ غاز وحشی در سال 652 میلادی  در زمان سلطنت Gaozong، امپراتور سلسله تانگ (618-907) ساخته شده است. هدف از ساخت این صومعه  جمع آوری و نگهداری  متعلقات بودا که توسط هندوستانی ها به یغما رفته بود می باشد.

ساختمان اولیه دارای 60 متر ارتفاع و 5 طبقه بوده که امروزه ارتفاع آن 64.5 متر با دو طبقه افزون دیگر می باشد. از نمای دور مانند یک مربع مخروطی شکل ساده اما بزرگ به نظر می رسد و آن را یک شاهکار معماری بودایی می دانند. علی رغم اینکه این بنا از آجر ساخته شده  اما ساختار آن بسیار محکم است.

درون صومعه ، پله های پر پیچ و تابی وجود دارد که به بالای بام منتهی می شوند.  در دیواره های این معبد ، مجسمه های بودایی حکاکی شده توسط هنرمندان سلسله تانگ به جشم می خورد و هم چنین فضایلی در مورد صومعه از سوی خوشنویسان آن سلسله حک شده است. از آنحایی که در اطراف این معبد غاز های وحشی  مهاجرت می کردند ، بر روی این معبد نام ” غاز وحشی” را گذاشتند.

معبد غار وحشی در چین + عکس

معبد غار وحشی در چین + عکس

معبد غار وحشی در چین + عکس

معبد غار وحشی در چین + عکس

معبد غار وحشی در چین + عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار