gardeshban.ir

در این مقاله پاسخ به سوال ( گرفتن اقامت کانادا از طریق تولد فرزند امکان پذیر است ؟ ) را مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت چرا که توضیح درباره آن بسیاری از سوال های مسافرین را حل خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۶۲۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 31
گردشبان (gardeshban.ir) :

تابعیت کانادا از سال 1977 توسط قانون تابعیت آن کشور تنظیم شده است. این قانون که جایگزین قانون پیشین شهروندی کاناداست، تعیین می کند که چه کسی واجد شرایط برای شهروند شدن است. تابعیت کانادا معمولا با تولد کودک در کانادا بر اساس اصل The Right of Soil (Jus soli)به دست می آید.

Jus soli یک عبارت لاتین به معنی "حق خاک” است و به موضوع حق شهروندی کسانی اشاره می کند که در خاک و قلمرو یک کشور متولد می شوند.

متاسفانه این قانون در بسیاری از کشورها چون هند و مالتا منسوخ شده است و در بسیاری کشورهای دیگر مانند استرالیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و نیوزیلند نیز محدودیت هایی برای این اصل در نظر گرفته شده است. مهمترین محدودیتی که به حق شهروندی از طریق تولد در خاک این کشورها وارد شده است (کشورهای اروپایی) اضافه شدن این اصل می باشد که باید حداقل یکی از والدین نیز شهروند آن کشور باشد تا کودک متولد شده حق شهروندی دریافت کند یا اینکه کودکی توسط حداقل یک شهروند آن کشور به سرپرستی گرفته شود در این صورت آن کودک شهروندی کشور مورد نظر را بدست می آورد.

گرچه بسیاری از کشورها این محدودیت را به قانون "حق خاک” افزوده اند. اما تعدادی از کشورها از جمله آمریکا و کانادا بدون این قانون و طبق قانون اولیه Jus soli و از طریق تولد نیز حق شهروندی و تابعیت را به کودک متولد شده اعطا می کنند .لذا برای برخورداری از این قانون برای تولد فرزندتان در کانادا می توانید با داشتن ویزای مولتی کانادا به این کشور سفر کنید.

زایمان در کانادا برای افراد غیر مقیم

امروزه کانادا یکی از معدود "کشورهای توسعه یافته در جهان” است که طبق قانون شهروندی به کودکانی که در خاک این کشور متولد می شوند، شهروندی بی قید و شرط می دهد.

اگر کودکی در کانادا متولد شود، تابعیت کانادا را دریافت می کند. حتی در شرایطی که کودک از والدینی متولد شود که هیچکدام شهروند کانادایی نیستند. کودک متولد شده به طور خودکار تابعیت کانادا را دریافت می کند و شهروند کانادا به حساب می آید.

به دلیل وجود همین قانون در کشور کانادا، افراد غیر مقیم بسیاری برای زایمان و به دنیا آوردن فرزند خود به  کانادا می روند تا از این مزیت بهره مند گردند.

حقوق و امتیازات کودک متولد شده در کانادا:

کودک متولد شده در کانادا از حقوق و امتیازات زیادی برخوردار می شود که بخشی از این مزایا و امتیازات شامل موارد زیر می باشد:

1- حق اقامت در کانادا یا مسافرت به کانادا در هر زمان دلخواه و بدون ویزا

2- توانایی دریافت و لذت بردن از مزایای شهروندی آن کشور مانند آموزش رایگان و مزایای اجتماعی

والدین یک کودک متولد کانادا هیچ مزیت ویژه ای برای اخذ اقامت دائم در کانادا نخواهند داشت. و برای رفت و آمد به این کشور باید از ویزای کانادا استفاده کنند.

اگر والدین فرزند متولد شده تصمیم به ماندن در کشور کانادا در کنار فرزند خود را داشته باشند باید ویزای اقامت موقت مانند ویزای توریستی کانادا، ویزای کار و یا ویزای تحصیلی بگیرند مشروط به اینکه واجد شرایط دریافت آن باشند.

بیشتر والدین فرزندان متولد کانادایی به همراه فرزند خود به کشورهای خود باز می گردند و می دانند پس از بزرگ شدن کودک و حتی پیر شدن، وی قادر به بازگشت به کانادا برای زندگی ، تحصیل یا کار و ساختن زندگی در کانادا خواهد بود.

تولد کودک در کانادا این امیدواری را به کودکان متولد شده در کانادا می دهد که هنگام بازگشت به کشورهایشان نیز آنها شهروند کانادایی هستند و در هر نقطه از زندگیشان آنها قادر به آمدن به کانادا و زندگی بهتر خواهند بود.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار