gardeshban.ir

محله سن ژرمن، محله‌ای سرزنده واقع در قلب پاریس است. سن ژرمن بیشتر به خاطر مغازه‌های لوکس و مجلل و همچنین یادمان‌های تاریخی شهرت دارد.
کد خبر: ۲۸۰۶۴
تاریخ انتشار : جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
سن ژرمن یک محله اداری در منطقه ۶ پاریس بوده و به طور تاریخی با دیوارهای دفاعی «سن ژرمن دِ پره اَبه» (Saint Germain des Prés abbey) از بقیه قسمت‌ها جدا می‌شود؛ اما امروزه این محله قسمت‌های وسیع‌تری را در بر می‌گیرد. از کلیسای «سن سولپیس» (Saint Sulpice) گرفته تا جنوب، از رود سن تا شمال، از دیپارتمنت استور «بون مارشه» (Bon Marché) تا غرب و از «اودِئون» تا شرق محدوده سن ژرمن محسوب می‌شود که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.

منطقه سن ژرمن دو جاذبه اصلی دارد:

جاذبه‌های تاریخی: نقاط برجسته تاریخی زیادی در سن ژرمن وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به قدیمی‌ترین کلیسای پاریس، یعنی «سن ژرمن دِ پره» اشاره کرد.

خرید: خیابان‌های قدیمی سن ژرمن پر از مغازه‌های کوچک و بوتیک‌های معمول فرانسوی تا برند‌های لوکس و مجلل بین‌المللی است که می‌توانید برخی از آن‌ها را در دیپارتمنت استور «بون مارشه» نیز بیابید.

بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس+تصاویر

تولد یک دهکده در سال ۵۵۸

بنا به درخواست شاه «شیلدبر اول» (Childebert)، راهب بزرگ، ژرمن، صومعه‌ای را در سال ۵۵۸ میلادی در بیرون دیوارهای پاریس ساخت. این صومعه زمین‌های بسیاری را در اختیار داشت، بنابراین ساکنین زیادی را در خود جای داد و کم کم تبدیل به یک دهکده شد. ساختمان‌های سنگی در قرن یازدهم شروع با ظاهر شدن کردند و کلیساهای دیگری بعد از سال ۱۱۸۰ در دهکده ساخته شدند. در سال ۱۵۶۱ عده کثیری از مردم به خاطر طاعون سیاه مردند. پادشاه شارل نهم و مادرش «کاترین دِ مدیچی» برای فرار از این بیماری به صومعه «سن ژرمن د پره» پناه بردند.

 شاید بتوان ادعا کرد معروف‌ترین یادمان سن ژرمن کلیسای «سن ژرمن د پره» است. تاریخ و طراحی داخلی این کلیسا که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای پاریس به شمار می‌رود، شگفت‌انگیز بوده و بیننده را مسحور خواهد کرد. صومعه سابق در سال ۵۵۸ توسط شاه «شیلدبر اول» ساخته شد، اما حملات، آتش‌سوزی‌ها و تغییرات حکومت، این بنا را به سمت تغییرات بزرگی برد. هنوز هم بسیاری از سنگ‌های بنا متعلق به ۱۵۰۰ سال قبل هستند! کلیسای برجسته دیگر، «سن سولپیس»، بزرگ‌ترین کلیسای پاریس است. این بنا ریشه در قرن دهم دارد و محل ازدواج نویسنده شهیر، ویکتور هوگو می‌باشد. برج سمت چپ ورودی در سال ۱۷۸۱ تکمیل شد، اما برج سمت راستی هرگز تمام نشد و هنوز هم خالی و نیمه کاره است.

بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس+تصاویر

گرد آمدن روشنفکران و هنرمندان

از سال ۱۶۳۱، صومعه تبدیل به مرکز روشن‌فکری فرانسه شد. دو مورخ برجسته قرن هفدهمی به نام‌های «دوم ژان مابیون» (Dom Jean Mabillon) و «دوم برنار دو مون‌فوکون» (Dom Bernard de Montfaucon)، نسخ خطی و چاپ‌هایی را برای ایجاد یک کتابخانه در سن ژرمن گردآوری کردند که سبب جذب روشن‌فکرانی مانند پایه‌گذاران دائره‌المعارف و انقلابیون ۱۷۸۹ و همچنین فیلسوفان، نویسندگان، بازیگران و نوازندگان به این نقطه شد. این رسم تا به امروز نیز برقرار است.

بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس+تصاویر

سن ژرمن بعد از ماره، دومین جایی خواهد بود که می‌توانید هر نوع مغازه‌ و فروشگاهی را در خیابان‌های زیبای باریکش بیابید. اکثر برندهای لوکس بین‌المللی معمولاً در کنار کلیسای «سن ژرمن د پره» در خیابان «رِن» (Rennes) قرار دارند، در حالی که بوتیک‌های کوچک معمول پاریسی را می‌توانید در خیابان‌های باریک فرعی پیدا کنید. از پوشاک گرفته تا لوازم تزئینی و گالری‌های هنری، در سن ژرمن گزینه‌های خرید شما بسیار وسیع خواهد بود. در انتهای خیابان «فور» (Four) نیز «لو بون مارشه» قرار دارد که یکی از شیک‌ترین دیپارتمنت استورهای پاریس و ساخته شده در سال ۱۸۳۸ است. به گفته «امیل زولا» نویسنده معروف فرانسوی، اینجا کلیسای جامع تجارت مدرن است که مناسب با مشتریان زن طراحی شده.

بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس+تصاویر

خیابان‌ های قرن هفدهمی

بین بلوار سن ژرمن و رودخانه سن خیابان‌های باریک متعددی وجود دارند که قدمت برخی از آن‌ها به قرن ۱۴ بازمی‌گردد. ساختمان‌ها شاید آن‌قدر قدیمی نباشند اما قدمتشان به قرن ۱۷ می‌رسد و به خاطر شاخصه‌های ویژه‌شان به راحتی قابل تشخیص هستند. خیابان سرزنده «رو دو بوسی» (rue de Buci)، یکی از خیابان‌های محبوب محلی است که در قرن ۱۳ ساخته شد و همچنین به خیابان «پیلوری» نیز شناخته می‌شود. خیابان «فورسْتنبرگ» (Fürstenberg)، یکی از گران‌ترین خیابان‌های منطقه در زمینه املاک است که قیمت‌ خانه در آن حتی بالاتر از متری ۲۰,۰۰۰ یورو هم می‌رود.



رستوران‌ و کافه های برجسته

روشن‌فکران در قرن ۱۷ شروع به جمع شدن در دهکده سن ژرمن کردند و این سنت هنوز هم پا برجا می‌باشد. رستوران‌های معروفی چون کافه «دو ماگو»، میزبان هنرمندان زیادی چون «وُرلَن»، «رَمبو»، «سارْتْر»، همینگوی و پیکاسو بوده است. رستوران «لو پروکوپ» حتی از دو ماگو هم قدیمی‌تر بوده و رهبران انقلابی چون «روبِسپیر» و بنجامین فرانکلین، سیاستمدار آمریکایی در آن رفت و آمد می‌کردند. این رستوران قدیمی‌ترین رستوران پاریس به شمار رفته و در سال ۱۶۷۴ ساخته شد.

بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس+تصاویر


خانه و کارگاه اوژن دلاکروا

این موزه کوچک در خیابان «فورستنبرگ» واقع شده است. دلاکروا یک نقاش فرانسوی قرن نوزدهمی بود که بیش از همه به خاطر تابلوی «آزادی، هدایتگر مردم» که در لوور نگهداری می‌شود شهرت دارد. در موزه دلاکروا نقاشی‌ها و اشیای متعلق به هنرمند را خواهید دید. موزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر به جز سه‌شنبه‌ها باز بوده و هزینه ورودی‌ آن ۵ یورو می‌‌باشد. با بازدید از اینجا می‌توانید به باغ خصوصی ساکت و افسونگر آن نیز دسترسی داشته باشید.

بلوار سن ژرمن و خریدهای لاکچری در پاریس+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار