gardeshban.ir

اگر از دوستداران حیوانات باشید، به طور حتم درباره باغ‌ وحش‌های شهر یا کشوری که به آن سفر می‌کنید نیز پرس و جو خواهید کرد.
کد خبر: ۳۸۳۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

بهترین باغ وحش های دنیا در نقاط مختلف جهان شکل گرفته‌اند تا با نگهداری از انواع حیوانات، مردم را با نحوه زندگی آنها آشنا کنند و روابط دوستانه‌ای میان حیوانات و انسان‌ها به وجود آورند. با وجود اینکه باغ‌وحش‌های زیادی در سرتاسر جهان یافت می‌شوند، اما همه آنها شرایط مساوی ندارند. در حالی که برخی از آنها مراکز مهم تحقیقاتی به شمار می‌روند، برخی دیگر شرایط مناسب‌تری برای نگهداری حیوانات ندارند.

دنیای حیوانات همواره دنیایی جالب توجه برای انسان بوده است. توجه به زندگی حیوانات، به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره آنها، حفظ نسل‌های کمیاب حیوانات از خطر انقراض و فراهم آوردن شرایط بهتر برای زندگی این موجودات خارق‌العاده، دغدغه‌ بسیاری از دوستداران حیات وحش است. ما نیز در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین باغ وحش های دنیا آشنا کنیم تا در این باغ وحش‌ها را در فهرست جاذبه‌های گردشگری کشور موردنظر خود قرار دهید.

10- باغ وحش پکن (پکن – چین)

باغ وحش پکن چین

این باغ وحش که در منطقه شیچنگ پکن چین قرار گرفته است، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های جهان است. باغ وحش پکن چین در سال 1906 زمانی که این کشور تحت کنترل پادشاهی چینگ بود، تاسیس شد. مساحت این باغ وحش 89 هکتار است که 5.6 هکتار آن شامل دریاچه‌ها و حوضچه‌هاست. بیش از 450 گونه حیوانات و 500 گونه آبزی در فهرست این باغ وحش مشاهده می‌شود. این باغ وحش یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری پکن چین است که سالانه 6 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. مشهورترین جاندار باغ وحش پکن چین پانداهای غول پیکر، سمندر چینی غول‌پیکر و تمساح‌های چینی، ببرهای جنوب چین، غزال‌های تبت و غیره هستند.

آدرس:  Zoo, Xicheng, Beijing, China

ساعات بازدید:  از ماه آوریل تا اکتبر 7:30 تا 6 بعدازظهر و از ماه نوامبر تا مارچ 07:30 تا 5 بعدازظهر

ورودی:  15 یوآن

9- پارك ملي جانورشناسي اسميتسونين (واشنگتن  –  آمریکا)

پارك ملي جانورشناسي اسميتسونين آمریکا

این پارک ملی جانورشناسی 163 هکتاری در راک کریک پارک واشنگتن آمریکا قرار گرفته است و سالانه دو میلیون بازدیدکننده دارد. در پارك ملي جانورشناسي اسميتسونين به عنوان یکی از بهترین باغ وحش های جهان بیش از دو هزار جاندار از 400 گونه زندگی می‌کنند. یک چهارم از حیوانات این باغ وحش در میان جانداران رو به انقراض یا در معرض خطر قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به پانداهای غول پیکر، فیل‌های آسیایی، ببر سوماترایی و شیرهای آفریقایی اشاره کرد. بهترین خبر برای بازیدکنندگان این باغ وحش این است که ورودیه بازدید از این پارك ملي جانورشناسي رایگان است.

آدرس:  3001Connecticut Ave NW, Washington, DC 20008, United States

ساعات بازدید:  8 صبح تا 5 بعدازظهر

ورودی:  رایگان

8- باغ وحش برلین (برلین  –  آلمان)

باغ وحش برلین آلمان

Zoological Garden and Aquarium برلین، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های آلمان است که برای اولین بار در سال 1844 تجهیزات آن راه‌اندازی شد. جنگ جهانی دوم اثر ویران‌کننده‌ای روی این باغ وحش داشت و تقریبا بیشتر حیوانات این باغ وحش از بین رفتند و تنها 91 جاندار آن باقی مانند. باغ وحش برلین آلمان دوباره در سال 1952 ساخته شد و امروز خانه حدود 16 هزار حیوان متعلق به 1500 گونه متمایز است. همچنین در آکواریوم این باغ‌وحش آبزیان منحصر به فردی مانند ماهی گوشت خوار پیرانیا، کوسه‌ها، انواع ماهی و بسیاری آبزی دیگر که متعلق به اکوسیستم صخره‌های مرجانی هستند، زندگی می‌کنند.

آدرس:  Hardenbergplatz 8, 10787 Berlin, Germany

ساعات بازدید:  9 صبح تا 4:30 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  21 یورو برای بزرگسالان و 10.50 برای کودکان 4 تا 15 سال

7- باغ وحش برانکس (نیویورک- آمریکا)

باغ وحش برانکس آمریکا

اگر به دنبال یکی از برترین باغ وحش های دنیا هستید، باغ وحش برانکس می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. یکی از قدیمی‌ترین (سال 1899) و بزرگترین باغ‌وحش‌های آمریکا  (265 هکتار) که در نیویورک قرار دارد و در واقع یکی از بهترین‌ها در جهان به شمار می‌رود. بیش از 6 هزار گونه حیوانی در حال حاضر در این باغ وحش زندگی می‌کنند. این حیوانات در سکونتگاه‌های بازسازی‌شده خود که از چمنزارها آفریقا تا جنگل‌های گرمسیری آسیا زندگی می‌کنند. سالانه میلیون‌ها گردشگر از این باغ وحش در نیویورک بازدید می‌کنند، به ویژه در چهارشنبه‌ها و آخر هفته‌ها که ورودی باغ وحش تخفیف دارد. جنگل گوریل کنگو، یکی از مشهورترین جاذبه‌های باغ وحش برانکس است.

آدرس:   2300Southern Blvd, The Bronx, NY 10460, United States

ساعات بازدید:  10 صبح تا 4:30 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  22.95 دلار برای بزرگسالان و 14.95 دلار برای کودکان 3 تا 12 سال

6- باغ ملی جانورشناسی (پرتوریا- آفریقای جنوبی)

باغ ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی

باغ ملی جانورشناسی در آفریقای جنوبی که با نام باغ وحش پرتوریا نیز شناخته می‌شود، در زمینی به مساحت 85 هکتار ساخته شده است. در باغ ملی جانورشناسی به عنوان یکی از بهترین باغ وحش های جهان ، در مجموع بیش از 9 هزار انواع حیوانات که متعلق به 705 گونه هستند زندگی می‌کنند. مهمترین جاذبه این باغ وحش چاله‌های بزرگی آبی آن در دشت آفریقاست. اطراف این چاله‌های بزرگ آبی محل زندگی حیواناتی مانند چیتاها، کردگدن آفریقایی، زرافه، فیل‌های آفریقایی و اسب آبی است. تماشای این باغ وحش بی‌نظیر در آفریقای جنوبی را از دست ندهید.

آدرس:   232Boom St, Daspoort 319-Jr, Pretoria, 0001, South Africa

ساعات بازدید:  08:30 صبح تا 5:30 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  110 رند برای بزرگسالان و 75  رند برای کودکان

5- تارونگا (سیدنی- استرالیا)

باغ وحش تارونگا سیدنی استرالیا

باغ وحش تارونگا در سیدنی استرالیا، یکی از بهترین باغ وحش های جهان به شمار می‎‌رود. این باغ وحش که برنده جایزه نیز شده است، در فاصله 12 دقیقه‌ای از Taronga Quay قرار دارد و خانه بیش از 4 هزار حیوان است. گونه‌های حیوانی بومی استرالیا شامل کانگورو و کوآلا و انواع حیوانات مهم دیگری در این باغ وحش زندگی می‌کنند. در حال حاضر این باغ وحش به عنوان یک سکونتگاه بزرگ، گروه‌های شامپانزه به شمار می‌رود. باغ وحش تارونگا در تمام طول سال باز است. در این باغ وحش می‌توانید از اسکای سافاری، تنها تله کابین سیدنی و همچنین انواع تفریحات در کنار تماشای انواع حیوانات لذت ببرید.

آدرس:   Bradleys Head Rd, Mosman NSW 2088, Australia

ساعات بازدید:  09:30 صبح تا 5 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  46 دلار

4- باغ وحش تیرگارتن شان برن (وین  –  اتریش)

باغ وحش تیرگارتن شان برن اتریش

این باغ وحش یک تاریخچه طولانی دارد و قدمت آن به سال 1752 بازمی‌گردد، روزی که این باغ وحش به طور رسمی تاسیس شد. در ابتدا این مکان تنها به اعضای خانواده سلطنتی تعلق داشت، اما بعدها درهای آن به روی عموم مردم گشوده شد. این باغ وحش قدیمی چند صدساله، امروز به یکی از بهترین باغ وحش های جهانی و یکی از مدرن ترین‌ها در جهان شناخته می‌شود. همچنین در سال‌های 2009 و 2010 به عنوان بهترین باغ وحش در منطقه انتخاب شده است. بیش از 500 گونه حیوانی مانند ببرهای سیبری، اسب آبی، پاندا و کرگدن در فهرست حیواناتی قرار دارند که در این باغ وحش بیشترین بازدید را داشته‌اند. این باغ‌وحش به چندین منطقه تقسیم شده است که هر کدام محیط مخصوص به خود را دارند.

آدرس:   Maxingstraße 13b, 1130 Wien, Austria

ساعات بازدید:  09 صبح تا 4:30 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  22.64 دلار برای بزرگسالان

3- باغ وحش چستر (چشایر – انگلیس)

باغ وحش چستر انگلیس

باغ وحش چستر در چشایر انگلیس در سال 1931 افتتاح شد. بیش از 1.4 میلیون بازدیدکننده در سال 2014، از چستر، به عنوان یکی از بهترین باغ وحش های جهان ، بازدید کرده‌اند. همین مسئله چستر را به مشهورترین باغ وحش تمام انگلستان تبدیل کرده است. چستر به عنوان تنها باغ وحشی در بریتانیا در نظر گرفته می‌شود که به طور موفق توانسته فیل‌های آسیایی را پرورش دهد. در حال حاضر بیش از 20 هزار جاندار که متعلق به 500 گونه حیوانی هستند، در این باغ وحش زندگی می‌کنند. شامپانزه‌های قرمز، جگوارها، مرکز پرورش شامپانزه‌ها و پارک ملی Mkomazi از برجسته‌ترین مکان‌های این باغ وحش هستند.

آدرس:   Chester CH2 1EU, United Kingdom

ساعات بازدید:  10 صبح تا 4 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  59 دلار برای بزرگسالان و 35 دلار برای کودکان 3 تا 14 سال

2- باغ وحش سنگاپور (سنگاپور)

باغ وحش سنگاپور

باغ وحش سنگاپور را دومین باغ وحش برتر جهان می‌نامند و حیواناتی که در آن زندگی می‌کنند، به معنای واقعی فوق‌العاده هستند. این باغ وحش به 11 منطقه اکولوژیکی تقسیم شده است که در هر کدام از آنها گونه حیوانی ویژه آن منطقه زندگی می‌کنند. Fragile Forest (شبیه‌سازی جنگل‌های بارانی)، Frozen Tundra (خانه خرس قطبی و دیگر گونه‌های قطب شمال)، Primate Kingdom (با 39 گونه پستاندار در جزایر مختلف) و Reptile Garden (خانه لاک‌پشت‌های غول پیکر، اژدهای کومودو و مارهای زهرآگین) برخی از مشهورترین جاذبه‌های یکی از بهترین باغ وحش های جهان به شمار می‌رود.

آدرس:   80 Mandai Lake Rd, Singapore 729826

ساعات بازدید:  8:30 صبح تا 6 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  37 دلار برای بزرگسالان و 25 دلار برای کودکان 3 تا 12 سال

1- باغ وحش سن دیه گو، ( CA ، آمریکا)

باغ وحش سن دیه گو آمریکا

باغ وحش سن دیه گو در آمریکا، بهترین باغ وحش جهان است. این باغ وحش که در سال 1916 تاسیس شد، در حال حاضر توسط انجمن جانورشناسی سن دیه گو اداره می‌شود. باغ وحش سن دیه گو خانه بیش از 4 هزار جاندار که متعلق به 800 گونه حیوانی است، شناخته می‌شود. این باغ وحش که در منطقه‌ای به وسعت100 هکتار ساخته شده است در پارک بالبوآ شهر سن دیه‌گو قرار دارد که خود این پارک در میان تپه‌ها با طبیعتی منحصر به فرد دارد. حدود 6 هزار و 500 گونه گیاهی کمیاب و منحصر به فرد بخش عمده‌ای از این باغ وحش را پوشانده است. این باغ وحش محل پرورش گونه‌های خاص مانند کوآلا، ببرها، گوریل‌ها، زرافه‌ها، بونوبو (نوعی شامپانزه کوتوله)، لاک‌پشت گالاپاگوس و غیره است.

آدرس:   2920 Zoo Dr, San Diego, CA 92101, United States

ساعات بازدید:  9 صبح تا 5 بعدازظهر

ورودی باغ وحش و آکواریوم:  58 دلار برای بزرگسالان و 48 دلار برای کودکان 3 تا 11 سال


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار