gardeshban.ir

از عجیب‌ترین اماکن دنیا می‌توان به ۵ شهر زیرزمینی در ترکیه، فرانسه، چین، انگلیس و استرالیا اشاره کرد.
کد خبر: ۳۹۵۳۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

این شهر‌های زیرزمینی حتی از دید ماهواره‌ها هم پنهان هستند. برخی از این شهر‌ها نزدیک به ۱۰۰۰ سال قدمت دارند و برخی تازه ساخته شدند.

«کاپادوکیا» در ترکیه بزرگترین شهر زیرزمینی شناخته شده می‌باشد، این شهر نزدیک به ۲۰۰ سکونت‌گاه دارد و همین ویژگی کاپادوکیا را از بقیه شهر‌های زیرزمینی متمایز می‌کند البته این شهر زیرزمینی ویژگی‌های طبیعی و زمین‌شناسی خاص خود را دارد. قدمت کاپادوکیا به هزاره اول قبل از میلاد بازمی‌گردد و از شواهد باقی مانده اینطور برداشت می‌شود که خانه هزاران نفر بوده است.

امروزه منطقه «درینکویو» در کاپادوکیا برای بازدید عموم باز است، این منطقه در عمق ۸۵ متری زمین قرار دارد که شامل ۱۲ طبقه می‌باشد و می‌تواند نزدیک ۲۰ هزار نفر را در خود جای دهد.

شهر‌های عجیبی که در زیرزمین هستند+ تصاویر

«ناور» در فرانسه شهر زیرزمینی است که در اواخر قرن هشتم و اوایل قرن نهم ساخته شده است این شهر در «ناورو» فرانسه و استان پیکاردی قرار دارد و پناهگاهی بوده برای مردم غیرنظامی که از شر دشمنان به آن پناه ببرند. ناور می‌تواند ۳ هزار نفر را در خود جای دهد و اقامت در آن رایگان بوده است.

شهر‌های عجیبی که در زیرزمین هستند+ تصاویر

شهر‌های عجیبی که در زیرزمین هستند+ تصاویر

شهر «پکن» زیرزمینی در قرن بیستم و بعد از اختراع سلاح هسته‌ای ساخته شد، این امر در قرن بیست یک اقدام عادی محسوب می‌شد و از معروفترین این شهر‌ها شهر پکن زیرزمینی است. این شهر زیرزمینی در نزدیکی شهر پکن ساخته شد و ساخت آن از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۹ طول کشید.

زمانیکه خطر حمله اتمی به چین و اتحاد جماهیر شوروی بالا گرفت انواع این شهر‌ها در این کشور‌ها ساخته شد، شهر پکن زیرزمینی مانند یک شهر کامل است که دارای مغازه، مدرسه، بیمارستان، رستوران و همه امکانات لازم است. مساحت آن ۸۵ کیلومترمربع است و توانایی اسکان دادن به ۴۰ درصد مردم شهر پکن را دارد.

در حال حاضر، در‌های این شهر زیرزمینی بسته است و فقط از برخی از اتاق‌های آن را به عنوان هتل ارزان قیمت استفاده می‌شود.

شهر‌های عجیبی که در زیرزمین هستند+ تصاویر

شهر‌های عجیبی که در زیرزمین هستند+ تصاویر

شهر «برینگتون» انگلیس یکی دیگر از این شهر‌های زیرزمینی است که به عنوان پناهگاهی برای دفع خطر بمب هسته‌ای در سال ۱۹۵۰ ساخته شد و امکان جای دادن ۴ هزار نفر در خود را دارد. برینگتون در نزدیکی شهر «کورشام» در «وینچستر» قرار دارد.

شهر‌های عجیبی که در زیرزمین هستند+ تصاویر

«کوپر پدی» شهر زیرزمینی دیگری است که در جنوب استرالیا واقع شده است، زندگی بر روی زمین در این قسمت به دلیل بیش از ۴۳ درجه سانتی‌گراد و طوفان‌های گردوغبار به نوعی غیرممکن است به همین سبب مردم این منطقه به زیرزمین پناه برده و در خانه‌های صخره‌ای زندگی می‌کنند.

شهر‌های عجیبی که در زیرزمین هستند+ تصاویر

ایران نیز دارای شهر‌های زیرزمینی است که جزء آثار باستانی حساب می‌شوند مثل شهر «دستکند» در استان اصفهان و «اویی» واقع در شهر نوش‌آباد که ورودی آن‌ها چاه مانند است. قدمت آن‌ها به هزاران سال می‌رسد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار