gardeshban.ir

تحصیل در مجارستان در حال حاضر به عنوان یکی از شیوه های دریافت اقامت در مجارستان مطرح است.
کد خبر: ۳۹۵۰۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
تحصیل در مجارستان در حال حاضر به عنوان یکی از شیوه های دریافت اقامت در مجارستان مطرح است. البته برای گرفتن اقامت مجارستان چندین روش دیگر نیز وجود دارد. هر شخصی بسته به شرایطی که دارد می تواند از طریق یکی از  روش های دریافت اقامت اروپا اقدام به اخذ اقامت مجارستان نماید.

شرایط عمومی مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپای با مرکزیت شهر بوداپست است ؛ که دارای مساحت 93000 کیلومتر مربع می باشد. 

مجارستان با کشورهایی مانند اسلواکی، اوکراین، اتریش، رومانی، صربستان، کرواسی و اسلوونی همسایه است. بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی که بالاتون نام دارد در مجارستان قرار دارد. 

دین رسمی مردمان کشور مجارستان مسیحی است و با زبان مجاری صحبت می کنند. مجارستان در گردشگری جهان رتبه 11 را دارد به همین دلیل سالانه مهاجران بسیاری برای اهداف گوناگون اقدام به دریافت اقامت مجارستان می کنند.

شرایط مورد نیاز برای دریافت اقامت مجارستان

اقامت اروپا  مورد توجه بسیاری از افرادی است که می خواهند برای داشتن کار و زندگی بهتر به یک کشور خارجی مهاجرت کنند. هر متقاضی که می خواهد اقامت اروپا را داشته باشد می تواند با روش های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج و تولد اقدام به دریافت مجوز کند.

مجارستان نیز یکی از کشورهای اروپایی است که برای دریافت اقامت این کشور باید متقاضی دارای شرایط لازم باشد و بتواند مدارک مورد نیاز را جهت دریافت اقامت آماده کند.

برای مهاجرت و اقامت مجارستان باید از اداره مهاجرت مجارستان، مجوز لازم را دریافت کنید. همچنین پس گذشت 5 سال از  زندگی در مجارستان می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید و  به صورت دائم شهروند مجارستانی شده و تابعیت این کشور را بگیرید.

امتیازات اقامت در مجارستان

وقتی کشوری را برای مهاجرت انتخاب می کنید باید قبل از هر کاری شرایط کار و زندگی آن را مورد بررسی قرار دهید. باید در مورد مزایا و معایب اقامت در آن کشور اطلاعات کافی بدست آورید و سپس کارهای مربوط به دریافت مجوز اقامت در آن کشور  انجام دهید. اقامت در مجارستان دارای مزایا زیادی است که سبب شده سالانه تعداد زیادی از افراد برای زندگی و کار و تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

نرخ مالیات پایین برای زندگی و کار در مجارستان

شرایط آسان برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار

وجود مدارس و دانشگاه های با کیفیت و دو زبانه برای تحصیل

امکان رفت و آمد بدون ویزا در کشورهای حوزه شنگن

از طریق اقامت مجارستان می توان اقامت اتریش و آلمان را نیز دریافت کرد

برای ثبت شرکت شهروندان خارجی شرایط آسانی وجود دارد

به نسبت سایر نقاط اروپا هزینه زندگی در مجارستان پایین است.

تحصیل در مجارستان

دانشگاه های مجارستان به دلیل داشتن استانداردهای بالا مورد تایید وزرات علوم ایران هستند. بنابراین یکی از دلایل ادامه تحصیل در مجارستان برای دانشجویان همین شرایط تحصیل عالی دانشگاه های این کشور است. یکی از دلایل دیگری که سبب شده متقاضیان تحصیل در مجارستان برای دریافت اقامت مجارستان رغبت نشان دهند، وجود دوره های عملی و سبک تدریس در دانشگاه های این کشور است.

علاوه بر تحصیل در مقاطع تحصیلی دانشگاهی مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در مجارستان، امکان تحصیل در مقاطع ابتدایی و دبیرستان در مجارستان نیز برای افراد خارجی فراهم می باشد.  متقاضیان تحصیل در مجارستان می توانند در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و از طریق بورسیه های تحصیلی به صورت رایگان در مجارستان تحصیل کنند. برای دریافت بورسیه تحصیل در مجارستان دانشجو باید دوره های کالج ، پری مدیکال و آموزش زبان انگلیسی را با موفقیت بگذراند و به دانشگاه های این کشور وارد شود.

مزایای تحصیل در مجارستان

دریافت اقامت مجارستان از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور همراه با مزایای بسیاری است که می تواند برای هر دانشجویی ایده آل باشد.

دانشجویان مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکتری می توانند فردی را به عنوان همراه با خود به این کشور ببرند.

شرایط کار در حین تحصیل برای مدت 20 ساعت در هفته برای دانشجویان امکان پذیر است.
در دانشگاه های مجارستان امکان تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی و همچنین تحصیل بدون مدرک زبان وجود دارد.

دانشجویان می توانند پس از تحصیل از طریق ویزای کار، بصورت دائمی اقامت مجارستان را دریافت کنند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان

 به منظور در خواست ویزای تحصیل برای مقاطع دانشگاهی ( کارشناسی، کارشناسی ارش و دکتری)، حداقل سن باید 18 سال باشد. برای دریافت اقامت تحصیلی در مجارستان (legalrel.com/تحصیل-در-مجارستان)بایدیک فرآیند یک الی سه ماهه را طی شود. اما برای دریافت مجوز تحصیل در مجارستان مدارک زیر مورد نیاز می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان شامل موارد زیر می باشد. 

مدارک تحصیلی دانشجو تا زمانی که اقدام به دریافت اقامت می کند.

نامه ای که در آن هدف از تحصیل در مجارستان قید شده باشد.

ارائه مدرک زبان در صورت نیاز به تحصیل با زبان انگلیسی

رسید پرداخت شهریه

عکس پاسپورتی

مدارک شناسایی

رسید پرداخت هزینه سفارت

اجاره نامه به مدت حداقل 1 ماه در شهر محل تحصیل در مجارستان

تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در مجارستان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار