gardeshban.ir

چند سالی است که هتل ها همه امور خود را به اینترنت واگذار کرده اند. از رزرو آنلاین تا پذیرش به صورت اینترنتی و حتی استفاده از کلیدهای دیجیتالی. اهمیت انجام اینترنتی کارها شاید در این روزهای کرونا زده بیش از پیش آشکار شود.
کد خبر: ۳۹۹۱۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
شاید اولین قدم دفاعی ای که یک هتل می تواند در مواجهه با کرونا بردارد؛ قبل از ورود مهمان ها به هتل باشد. چطور؟

• در هتل های متوسط و هتل های کم ستاره تر این به معنای درب های خودکار است؛ بدون اینکه نیاز به تماس با آنها باشد. در برخی هتل های لوکس تر هم پیشخدمت هایی با تجهیزات بهداشتی لازم کنار درب ایستاده و آن را برای مهمان ها باز و بسته می کنند،

• کارکنان پذیرش باید از ماسک استفاده کرده و در هنگام اجرای پروسه های چک این و چک اوت و دیگر درخواست های مهمان ها، دستکش به دست داشته باشند. با انجام این کارها، خیال مهمان ها هم از بابت توجه هتل به اصول بهداشتی تا حدی آسوده می شود،

• به علاوه سایر پرداخت ها می تواند محدود به همان کارت اعتباری شود که در رزرو آنلاین هتل خود از آن استفاده کرده اید. در این صورت دیگر نیازی نیست که کارت بانکی شما میان چند نفر دست به دست شود. ضمن اینکه هتل ها باید مواد ضدعفونی کننده ای را روی میز بگذارند تا با استفاده از آن کارت خود را ضدعفونی کنید،

• استفاده از ضدعفونی کننده ها در لابی و قسمت های دیگر هتل را هم به این اقدامات اضافه کنید؛ البته موادی که نیازی به تماس با آنها نداشته باشید. مثلا قرار دادن پَدهای الکلی در بیرون آسانسور از آن دست کارهایی است که هتل ها باید انجام دهند تا مهمان ها دکمه های آسانسور را به کمک آنها ضدعفونی کنند. شاید هم به سبک قدیم نیاز باشد که از هر آسانسور تنها یک مهمان استفاده کند؛ آن هم مجهز به دستکش و ماسک!

روی آوردن بیشتر به اپلیکیشن ها

چند سالی است که هتل ها همه امور خود را به اینترنت واگذار کرده اند. از رزرو آنلاین تا پذیرش به صورت اینترنتی و حتی استفاده از کلیدهای دیجیتالی. اهمیت انجام اینترنتی کارها شاید در این روزهای کرونا زده بیش از پیش آشکار شود. هر چند تعداد هتل هایی که در ایران به چک این آنلاین یا کلیدهای دیجیتالی روی آورده اند؛ زیاد نیست. با این حال به نظر می رسد این ویروس هتل های بیشتری را به فکر استفاده از این نوع فناوری ها انداخته باشد.

تجدید نظر در وسایل بهداشتی داخل اتاق

در خصوص وسایل بهداشتی داخل حمام و سرویس بهداشتی، هتل ها می توانند یک قدم به عقب بازگردند. استفاده از لوازم بهداشتی پلاستیکی و یکبار مصرف گزینه بهتری در مقایسه با شیشه های چند بار مصرف است. چرا که این شیشه ها اگر توسط چند مهمان استفاده شوند، ریسک گسترش ویروس را افزایش خواهند داد. 

از آنجایی که در سال های گذشته، هتل های زیادی برای کمک به محیط زیست سعی در کنار گذاشتن پلاستیک داشته اند؛ این اقدام به نوعی بازگشت به عقب است. اما خوب به نظر می رسد چاره ای نیست! البته این امر فقط به وسایل بهداشتی خلاصه نمی شود. شاید حتی نیاز به استفاده از ظروف یکبار مصرف مثل لیوان یا بشقاب هم باشد.

به عبارت دیگر می توان گفت در حال حاضر اولویت هتل ها تمیزی و نظافت است؛ نه لاکچری بودن. در همین راستا هم باید دور چیزهایی مثل کوسن های روی مبل، رانِرهای روی تخت، اقلام داخل مینی بار و حتی مجلات، بروشورها و محصولاتی از این دست را خط کشید.

رعایت فاصله اجتماعی در رستوران هتل

از دیگر اصولی که هتل ها در روزهای شیوع کرونا باید به آن عمل کنند، اعمال فاصله گذاری اجتماعی در رستوران و کافی شاپ هتل است. در حقیقت دیگر قرار نیست تمام ظرفیت رستوران پر شود و افراد باید با رعایت فاصله لازم بنشینند. 

این احتمال وجود دارد که خیلی از مهمان ها استفاده از روم سرویس را ترجیح دهند. حتی در اینصورت افرادی که سفارش ها را برای مهمان ها به اتاق آنها می آورند نیز باید پروتکل های بهداشتی از قبیل پوشیدن ماسک، دستکش و رعایت فاصله را مد نظر قرار دهند. 

به نظر می رسد در این شرایط تعطیل کردن بوفه هایی که در لابی، مواد غذایی می فروشند هم عاقلانه تر باشد.

دیگر مکان های عمومی در هتل ها

امکاناتی مثل استخر، سالن بدنسازی یا اسپا که زمانی برای هتل ها یک مزیت به حساب می آمدند؛ در این روزهای کرونا زده می توانند دردسرساز شوند. هر چند برخی هتل ها به ضدعفونی کردن تجهیزات ورزشی روی آورده اند؛ اما بهترین کار صرف نظر کردن از این تفریحات تا اطلاع ثانوی است.

در مطلب هتل ها چگونه به مقابله با کرونا می روند؛ گفتیم که ضدعفونی تمام سطوح چه در بخش های عمومی هتل و چه در اتاق ها نخستین اعلان جنگ به این ویروس کشنده است. از این رو خدمه هتل ها به طور مرتب سطوحی مثل دستگیره ها را ضدعفونی کرده، ملحفه ها و روتختی ها را نیز شست و شو می کنند. با این حال شما هم به عنوان یک مهمان باید تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار