gardeshban.ir

با توجه به تغییر رنگ شهر تهران از قرمز به نارنجی، تمامی موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی پایتخت همچون سایر شهرهای نارنجی قادر به از سرگیری فعالیت خود خواهند بود.
کد خبر: ۴۵۱۱۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
بر اساس دستورالعمل قبلی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در خصوص عدم منع فعالیت موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی و با توجه هماهنگی‌های صورت‌گرفته از طریق اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فعالیت موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی در شهرهای نارنجی از سر گرفته خواهد شد.

با توجه به وضعیت اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر قرارگیری تهران در وضعیت نارنجی در تاریخ ۲۷ شهریورماه، برخی موزه‌های پایتخت نیز با صدور اطلاعیه از بازگشایی خود با رعایت تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر دادند. مجموعه‌ جهانی کاخ گلستان، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد و کاخ نیاوران از جمله مجموعه‌‌هایی بودند که در اطلاعیه‌ای، به از سرگیری فعالیت خود اشاره کردند.

ساعت بازدید از موزه‌های مجموعه‌های گلستان و سعدآباد و سایر موزه‌ها از ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر خواهد بود و فرایند بلیط‌فروشی این موزه‌ها نیز تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است که از ۱۸ فرودین‌ماه ۱۴۰۰، موزه‌ها با دستور ستاد کرونا تعطیل شدند. مدیرکل موزه‌ها چندی پیش اطلاع داد که موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در گروه دوم مشاغل قرار گرفته‌اند که در وضعیت نارنجی نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار