gardeshban.ir

فرني اصفهاني يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و سنتي ايراني است که مانند عدسي اصفهاني به عنوان صبحانه سرو مي شود.
کد خبر: ۴۶۱۲۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰-1400 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرني اصفهاني يکي از انواع غذاهاي خوشمزه و سنتي ايراني است که مانند عدسي اصفهاني به عنوان صبحانه سرو مي شود، در تهيه اين فرني خوشمزه از شيره انگور يا شيره خرما استفاده مي شود که باعث مي شود مقوي تر باشد، براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه فرني اصفهاني در ادامه با ما همراه باشيد.



مواد لازم فرني اصفهاني

آرد برنج۳ قاشق غذاخوري

آب۱ ليوان

نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوري

شير۱ ليوان

شيره انگور يا خرما۱ قاشق غذاخوري

گلاب و هل (اختياري)به مقدار لازم

طرز تهيه فرني اصفهاني 

مرحله اول

براي تهيه فرني خوشمزه به روش اصفهاني ابتدا شير را داخل يک قابلمه مناسب مي ريزيم، سپس آرد برنج را به قابلمه اضافه مي کنيم و به خوبي هم مي زنيم تا آرد برنج به طور کامل درون شير حل شود و مواد با هم يکدست شوند.
 
مرحله دوم

پس از اينکه آرد برنج درون شير حل شد، قابلمه را روي حرارت متوسط قرار مي دهيم و صبر مي کنيم تا شير به نقطه جوش برسد. در همين حين نشاسته ذرت را با آب ترکيب مي کنيم و به خوبي هم مي زنيم تا نشاسته درون آب حل شود.
 
مرحله سوم

پس از اينکه شير به نقطه جوش رسيد، ترکيب آب و نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه مي کنيم، سپس با صبر و حوصله فرني را به صورت متداوم هم مي زنيم تا به غلظت مناسب برسد و به اصطلاح قديمي ها قوام يابد.

مرحله چهارم

اضافه کردن پودر هل و گلاب به اين فرني اختياري است، ولي اگر دوست داريد فرني شما عطر و طعم بهتري داشته باشد مي توانيد، حدود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوري گلاب و نوک قاشق چايخوري پودر هل هم به فرني اضافه کنيد.
 
مرحله پنجم

البته بايد توجه داشته باشيد که ترکيب گلاب و پودر هل را قبل اينکه فرني به غلظت مناسب برسد بايد اضافه کنيم و با ديگر مواد به خوبي ترکيب کنيم. پس از اينکه فرني تقريبا آماده شد مي توانيم به سليقه خود مقدار شيره ميوه به آن اضافه کنيم.

مرحله ششم

بهترين نوع شيره براي اين فرني شيره انگور يا شيره خرما است که طعم بي نظيري به اين فرني مي دهد. در آخر مي توانيد فرني را به صورت گرم سرو کنيد، يا اينکه در يخچال قرار دهيد تا خنک شود، سپس به صورت سرد سرو کنيد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار