gardeshban.ir

ییلاقات درازنو کردکوی یکی از مناطقی است که دیدن آن حتی برای یک بار هم که شده توصیه می شود.
کد خبر: ۴۸۵۵۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰-1400 September 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
ییلاقات درازنو کردکوی یکی از مناطقی است که دیدن آن حتی برای یک بار هم که شده توصیه می شود. منطقه ای پر از زیبایی و طراوت! اگر دوست دارید در دنیایی زیبا و رویاهای خود قدم بزنید، دیدن این منطقه را حتماً در برنامه خود بگنجانید. 

ییلاقات درازنو کردکوی؛جایی که باید حداقل یکبار ببینید+ عکس

هر آنچه که از زیبایی طبیعت و چشم اندازهای بی‌نظیر نیاز دارید در این روستا آماده است. ییلاقاتی که در ارتفاعات بالا واقع شده اند همیشه جذابیت خاصی را برای افرادی که آن را می‌بینند به همراه دارد. 

معمولاً جذاب‌ترین پدیده در این نوع ییلاقات، اقیانوس ابر است که به واقع انسان را به عمق تخیل و خیال می‌برد. مناظر زیبای منطقه نه تنها در همین قسمت بلکه در مسیر هم چشمانتان را نوازش می‌کند. انگار که از بالای ابرها دارید به زمین نگاه می‌کنید؛ ولی در بهشتی سرسبز و پر از سبزه زار قدم گذاشتید و زیر پایتان ابرهای پر باران را مشاهده می‌کنید.

آنچه که در منطقه ییلاقات درازنو کردکوی می‌بینید صحنه‌های از ذهنتان زدوده نخواهد شد. درازنو حدود ۴۰ کیلومتر با شهر کردکوی فاصله دارد. در بالای این روستای زیبا، قله درازنو نیز با ارتفاع ۲۶۰۰ متری خود از سطح دریا، بر ابهت منطقه افزوده است. بدون اغراق می‌توان گفت که این روستای یکی از رؤیایی ترین مناطقی است که ممکن است دیده باشید. درختان سر به فلک کشیده کاج و افرا و گل و بوته‌های پرپشت در اطراف روستا، زیبایی خیره کننده ای به طبیعت داده اند. جاذبه‌های گردشگری در این منطقه کم نیست.

می‌توانید از پاراگلایدر نیز برای گذران وقت خود در این روستاها و داشتن یک سفر هیجان‌انگیز بهره ببرید. این روستا جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که یکی از یکی زیباتر است. تمام آنچه از یک گردشگری بی‌نظیر مورد نیازتان است تا خستگی روزهای کاری را از تنتان به یکباره به در کنید در این روستا برایتان فراهم شده است. 

می‌توانید پس از یک گردش جانانه در زیر درختان و روی بوته‌زارها بنشینید و از محصولات محلی این روستا برای غذای خود استفاده کنید. در کنار خانه‌های کاهگلی که هرکدام در جلوی خود ایوانی زیبا برای دیدن چشم‌اندازهای رؤیایی دارند و بسیار زیبا و جذاب هستند. حتی در برخی از این خانه‌ها می‌توانید اقامت گزیند تا بیشتر از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید.

چرا بازدید از ییلاقات درازنو کردکوی را پیشنهاد می‌کنیم؟

احتمالاً با مقدمه‌ای که از زیبایی‌های ییلاقات درازنو کردکوی برایتان گفتیم، متوجه شدید که چرا پیشنهاد می‌کنیم تا از این منطقه بی‌نظیر دیدن کنید. جاذبه‌های گردشگری متعدد و دلایل زیادی وجود دارند تا این منطقه منحصربه‌فرد باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر هستند:

• چشم اندازی بی‌نظیر طبیعت و بکر و دست نخورده
• امکان پرواز با پاراگلایدر
• امکان تماشای اقیانوس ابر در برخی از روزها
• آب و هوای تازه و تمیز
• چشم اندازی زیبا از بالای کوه
• وجود بخش‌های گردشگری متعدد در اطراف این منطقه
• امکان اقامت در خانه‌های روستایی

ییلاقات درازنو کردکوی؛جایی که باید حداقل یکبار ببینید+ عکس

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

البته آنچه که از زیبایی‌های ییلاقات درازنو کردکوی می‌گوییم تا آنچه که می‌بینید زمین تا آسمان متفاوت است. تجربه دیدن این منطقه آن قدر دلپذیر است که حدس می‌زنیم بارها و بارها بار و بندیل سفر را ببندید و به این روستای زیبا سفر کنید. هر چند می‌توانید چند روزی را در طبیعت روستا بگذرانید؛ اما یک تعطیلات ۳ یا ۴ روزه می‌تواند به استان گرگان شما را مهمان چندین جاذبه‌ی گردشگری پرطرفدار کند. 

می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما در یک تعطیلات مناسب خود را به گرگان برسانید. بهترین زمان برای برنامه‌ریزی به ییلاق درازنو کردکوی، اواسط بهار تا اواخر تابستان است که هوای بسیار دلپذیری را در این مناطق شاهد هستیم.

پای در مسیر که می‌گذارید زیبایی‌های این طبیعت چشم و دلتان را می‌نوازد. این مکان مانند بهشتی است که می‌توان ساعت‌ها در آن به صدای طبیعت گوش داد. طبیعت بکر روستا از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است. جنگل‌های انبوه و سرسبز و چمنزارهای زیبا در کنار کوهی بسیار با عظمت که در پشت سرتان قرار دارد.

در نزدیکی این منطقه، بخش حفاظت شده جهان‌نما نیز وجود دارد و ممکن است حتی اگر کمی از کوهستان بالا بروید خرس‌های قهوه‌ای و حفاظت شده را هم بتوانید ببینید.

در روستای ییلاقات درازنو کردکوی و ارتفاعات این روستا می‌توان با پاراگلایدر بر بلندای جنگل‌های امام رضا و شهر کردکوی پرواز کرد و تجربه پرواز در بهترین هوای دلپذیر را در کارنامه گردش‌های خود ثبت کرد. جای جای این روستا با خانه‌های کاهگلی و زیبایی تزئین شده است. خانه‌ها با ایوان زیبایی که دارند چشم‌اندازهای بی‌نظیر را پیش رویتان می‌گسترانند. حتی برخی از خانه‌ها برای اقامت گردشگران فراهم شده است. شما می‌توانید خود را چند روزی مهمان زیبایی‌های طبیعت ییلاقات درازنو کردکوی کنید.

چگونه به ییلاقات درازنو کردکوی برویم؟

ممکن است از خودتان بپرسید که چگونه به ییلاقات درازنو کردکوی برویم؟ برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از جاده ماشین رو که از رادکان می‌گذرد عبور کنید. تا برج تاریخی این منطقه را هم ببینید. اگر که ساکن تهران هستید که می‌توانید از جاده‌های هراز و فیروزکوه برای رسیدن به مقصد بهره ببرید؛ اما اگر از سایر شهرها برای دیدن این روستای جذاب و دلنشین برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید با خرید  بلیط هواپیما خودتان را مهمان زیبایی‌های این روستا کنید.

 می‌توانید به گرگان یا تهران و شهرهای اطراف این جاذبه‌های گردشگری بروید سپس در یک صبح زود عازم سفر شوید. بعد از اینکه به شهر کردکوی رسیدید حرکت شما به سمت این منطقه ادامه می‌یابد. پارک جنگلی کردکوی را که پشت سر بگذارید به روستای درازنو می‌رسید.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاقات درازنو کردکوی

جاهای دیدنی زیادی در نزدیکی این ییلاقات واقع شده است. منطقه حفاظت شده جهان‌نما که پر از بوته‌های گل و گیاه و جنگل‌های انبوه است که بازدید از آن چشم و دلتان را می‌نوازد. جاده شاه عباسی، امامزاده روشن آباد، پارک جنگلی امام رضا، گورستان قدیمی کمرسروک و ... همگی جزو مواردی هستند که می‌توانید برای یک بازدید جانانه و گردشگری بی‌نظیر از آنها استفاده کنید.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که دیدن زیبایی‌های این منطقه با داشتن امکانات متعددی برایتان مقدور می‌شود. اگر می‌خواهید شب را در این محیط بگذرانید و با دیدن سحرگاه آن صحنه‌های دلپذیری را ببینید پس بهتر است که امکانات سفر با خود ببرید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاقات درازنو کردکوی

پس از یک گردشگری بی‌نظیر، حالا وقت استراحت است. البته شما به هیچ عنوان از دیدن زیبایی‌های این منطقه خسته نمی‌شوید؛ اما نیاز دارید تا انرژی خود را تجدید کنید و به گشت و گذاری بهتر بپردازید. همان‌طور که گفته شد می‌توانید در خانه‌های روستایی این منطقه اقامت کنید؛ اما برای اقامت گزینه‌های دیگری هم پیش رویتان است.

• فاصله تا هتل آپارتمان بام شهر ۵ کیلومتر
• فاصله تا کلبه‌های جنگل امام رضا ۲ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار