gardeshban.ir

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش با اشاره به لزوم شناخت و افتخار به مفاخر گنبدکاووس یا همان جرجان قدیم، گفت: درخواست ما ثبت جهانی نام مشاهیر این خطه پرافتخار است.
کد خبر: ۴۸۶۹۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰-1400 September 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر علیرضا گرایلی با اشاره به برگزاری همایش جرجان زادگاه مشاهیر بزرگ ایران زمین با مشارکنت شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس، اظهار کرد: در این همایش مدیر فرهنگی یونسکو در ایران نیز حضور داشت که موجب شد سطح برگزاری همایش به مراتب افزایش یافته و در طراز ملی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای پایداری و توسعه یک کشور توجه جدی به سرمایه‌های مادی و معنوی آن کشور ضروری است، افزود: تردیدی نداشته باشید که دستابی به سرمایه های مادی و توسعه آن از مسیر تکریم و تقویت سرمایه های معنوی می گذرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای توسعه و تعالی جامعه به وسیله نخبگان و دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری تکریم عالمان و متخصصان و البته به طور کلی جایگاه علم، دانایی و پارسایی است.

گرایلی منابع انسانی متخصص و متعهد را بهترین و با ارزش‌ترین سرمایه هر کشور دانست و ادامه داد: امروزه هر کشوری که به پیشرفت و تعالی رسیده قطعا جایگاه خود را مرهون توجه به نخبگان متعهد و متخصص خود و اهمیت دادن به منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار است.

امید بخشی جان مایه بیانیه گام دوم انقلاب است 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، افتخار به گذشته را راه ساختن آینده دانست و تاکید کرد: بدون شک تحقق اهداف گام دوم انقلاب با شناخت و تکریم مفاخر انقلاب اسلامی در گام نخست تسریع شده و انگیزه و امیدبخشی را به عنوان جان‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب محقق خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سرزمینمان ایران، پرورشگاه انسان های بزرگی در دامان خود بوده و نسل به نسل و سینه به سینه، فرهنگ اصیل و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی را در قالب کتاب‌ها، آثار تألیفی و باستانی به نسل‌های آینده منتقل کرده است، تصریح کرد: امروز ما به پشتوانه گذشته‌ای درخشان و مفاخری شاخص و صاحب نام قدم های استواری به سوی آینده روشن برمی‌داریم.

گریلی با ابراز خرسندی از عبور کشورمان از مرز وابستگی به کشورهای بیگانه به ویژه در مباحث دانش بینان و علوم و فنون روز دنیا، اضافه کرد: به فضل الهی و همت جوانان غیور این سرزمین در چهار دهه گذشته با توکل بر خدا و خودباوری مسیر پرافتخاری را طی کرده ایم و تردیدی نداریم که با تداوم تاسی به فرمایشات سکاندار انقلاب اسلامی می توان با کاربردی سازی علوم برای بهره مندی مردم در معیشت و رفاه اجتماعی و سپس ساختن مسیر برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام های بلندی برداشت.

وی با اثربخش دانستن برگزاری این همایش در گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: در این همایش از مدیر فرهنگی یونسکو در ایران خواستیم تا مشاهیر جرجان از جمله «قابوس ابن وشمگیر»، «حکیم جرجانی» و «عبدالقاهر جرجانی» در میراث مشاهیر جهانی ثبت و سرزمین جرجان در فهرست نقاط مهم گردشگری داخلی و خارجی قرار بگیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار