gardeshban.ir

مراسم «آشنایی با ایران» با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان منتخب، شامگاه پنجشنبه در شهر ساموبور کرواسی برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۶۶۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰-1400 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مراسم که سفیر جمهوری اسلامی ایران، مدیران انجمن غیر دولتی «کودکان برای آینده بهتر»، شهردار و برخی اعضای شورای شهر ساموبور حضور داشتند؛ حاضران با تمدن، تاریخ، فرهنگ و هنر کشورمان آشنا شدند.

در ابتدای این برنامه لئو پتروف رئیس انجمن کودکان برای آینده بهتر، ضمن تشکر از سفارت ایران تاکید کرد که آشنایی کودکان با ملتها، کشورها و فرهنگ های مختلف؛ علاوه بر افرایش آگاهی عمومی دانش آموزان، آنها را به شهروندانی با بینش وسیع، دارای روحیه مدارا و همکاری با جامعه جهانی در آینده تبدیل خواهد کرد.
پرویز اسماعیلی سفیر کشورمان در زاگرب هم طی سخنانی، ایران را مهد یکی از مهمترین و پیشروترین تمدنهای بشری در زمینه دانش، فرهنگ و هنر خواند و گفت: اولین تلاشهای بشر برای ساخت چشم مصنوعی حدود ۵ هزار سال قبل در شهر سوخته، تاسیس اولین دانشگاه جهان بنام جُندی شاپور در حدود ۱۷ قرن پیش و همچنین ساخت اولین سفالینه های ساخت انیمیشن در ایران باستان مورد تایید دانشمندان و نهادهایی مثل یونسکو قرار گرفته است.
وی به تنوع بی نظیر جغرافیایی و آب و هوایی کشورمان اشاره و افزود: جمعیت ۸۵ میلیونی ایران شامل اقوام، زبانها، پوشش و سبک زندگی منحصر به فردی است که در کنار یکدیگر زندگی می کنند و این موضوع یکی از برجسته ترین جذابیت ها برای گردشگران خارجی است.
سفیر کشورمان زبان فارسی را یکی از قدیمی ترین و شیواترین زبانهای کهن جهان دانست که تاثیر خود را بر فرهنگ و ادبیات بخش زیادی از کشورهای جهان در قاره های مختلف بر جای گذاشته است و از مهمترین اشتراکات فرهنگی ایران و کرواسی نیز حداقل سه هزار واژه کروات می باشد که دارای ریشه فارسی هستند.
در ادامه این مراسم که همراه با نمایش انواع نقشه، عکس و فیلم های برگزیده از کشورمان همراه بود؛ خانم ایوُنا دنک ایرانشناس کروات توضیحات مشروحی در خصوص تاریخ، جغرافیا، جاذبه های گردشگری، شهرهای مهم، صنایع دستی، فرهنگ و هنر ایران به حاضران ارائه داد.
در بخش دیگر برنامه، سازهای سه تار، سنتور، دف و قانون به حاضران معرفی و گلچینی از بهترین آثار موسیقی سنتی ایران به نمایش در آمد. همچنین مسابقه اطلاعات عمومی و نقاشی در مورد ایران برگزار و به دانش آموزان برگزیده هدایایی از سوی سفیر اهدا گردید. در انتهای مراسم نیز از حاضران با غذا و شیرینی ایرانی پذیرایی به عمل آمد.
این برنامه به میزبانی انجمن «کودکان برای آینده بهتر» و همکاری موسسه گردشگری پرسپولیس کرواسی برگزار شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار