gardeshban.ir

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از آمادگی عراق برای کاهش هزینه‌های تردد زمینی میان ایران و عراق خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۶۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱-1401 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
مذاکره ایران و عراق برای ارزان‌سازی سفر زمینی



روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از دیدار محمدحسین صوفی، مدیرعامل این کانون با نصیر عبدالمحسن عبداله ـ سفیر کشور عراق در ایران ـ و همچنین عمر الفهداوی ـ دبیرکل کلوپ عراق ـ خبر داد که مهم‌ترین سرفصل گفت‌وگو میان آن‌ها، چگونگی ارزان‌سازی و سهلوت سفرهای زمینی اتباع دو کشور از مرزهای خاکی بود.

در این دیدار موضوعاتی همچون استفاده از دفترچه عبور گمرکی به‌منظور ایجاد سهولت و کاهش هزینه‌های عبور و مرور اتباع دو کشور، راهکارهای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه تسهیل در تردد زمینی و راه‌های تسریع تردد مسافران از طریق مرزهای مشترک دو کشور مورد تأکید، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری، اجرای رالی تورهای خانوادگی، حضور متقابل در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری دو کشور و جذب گردشگران ایرانی و عراقی با اولویت گردشگری سلامت از مهم‌ترین موضوعاتی بود که دو طرف با تأکید بر آن، نظرات و پیشنهادات خود در راستای هم‌افزایی و تقویت همکاری‌های فی مابین مطرح کردند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران پیش‌تر با برخی مقامات عراق برای تسهیل در تردد خودروهای شخصی و موتورسیکلت از مرزهای زمینی دو کشور و همچنین کاهش هزینه‌ها از این طریق، گفت‌وگوهایی داشته که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

درحال حاضر بین ایران و عراق از طریق گذرگاه‌های رسمی شلمچه، چزابه، خسروی، مهران، سومار و پرویزخان راه دسترسی وجود دارد که تردد با خودروی شخصی به جز مرز پرویز خان که به اقلیم کردستان دسترسی دارد، امکان‌پذیر نیست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار