gardeshban.ir

گزارش/
دبی یکی از محبوب ترین و پر رفت و آمد ترین شهرهای امارات است. بسیاری از تورها در طول سال به مقصد دبی برگزار شده و اقتصاد خوب این کشور باعث شده تا بسیاری از مردم به فکر مهاجرت یا سفر به دبی بیفتند.
کد خبر: ۵۶۶۱۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱-1401 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه چیز درباره سفر به دبی/ امنیت در دبی برای ایرانیان چگونه است؟


امنیت دبی، موضوع بحث بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت یا سفر به امارات را دارند. دبی یکی از محبوب ترین و پر رفت و آمد ترین شهرهای امارات است. بسیاری از تورها در طول سال به مقصد دبی برگزار شده و اقتصاد خوب این کشور باعث شده تا بسیاری از مردم به فکر مهاجرت یا سفر به دبی بیفتند. اما وقتی قصد سفر به جایی را داشته باشید، میزان امنیت آن شهر یکی از نکات کلیدی و بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا امنیت دبی را از جوانب مختلف بررسی کنیم. برای آشنایی با میزان امنیت دبی در زمینه های مختلف، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

امنیت دبی از نظر آمار دزدی

قوانین بسیار سختی در دبی وضع شده است تا جلوی رشد آمار زورگیری و دزدی را بگیرد. به همین دلیل اکثر افراد جرات دزدی کردن را نداشته و میزان احتمال دزدی در این شهر امارات بسیار پایین و زیر ۲۰ درصد است. اما با این وجود باز هم احتمال این که از مسافران و گردشگران دزدی شود بسیار زیاد بوده. چرا که این دسته از افراد برای مدت زیادی در دبی نمانده و پیگیری خاصی نمی کنند. البته گفتنی است که در طول سال، افراد زیادی برای سفر به دبی می روند و تنها تعداد انگشت شماری از آن ها با دزدان و سارقان دبی مواجه می شوند.

در یک نگاه کلی می توان گفت که امنیت دبی از لحاظ دزدی بسیار بالا بوده و احتمال این که مورد سرقت قرار بگیرید بسیار پایین است. اما باز هم با این وجود بهتر است که همیشه وسایل ارزشمند و گران قیمت خود را به خوبی محافظت کنید. در بسیاری از شهرها، مسافران شب ها به بیرون نرفته و سعی می کنند تا از مکان های خلوت دور بمانند. اما دبی یکی از شهرهای امن محسوب شده و حتی شب ها هم سارقان زیادی در سطح شهر نیستند.

امنیت دبی هنگام رانندگی

متاسفانه باید گفت که رانندگان در دبی، سبک رانندگی بسیار بی باکی داشته و اندکی خطرناک رانندگی می کنند. اگر قصد مهاجرت به این شهر یا مسافرت به دبی با ماشین شخصی را داشته باشید، این موضوع شاید کمی شما را آزرده کند. اما اگر با تور به این شهر رفته اید و برای بازدید از جاذبه های طبیعی دبی از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، جای نگرانی نیست. چرا که رانندگان ساکن این شهر، همگی با سبک رانندگی آن جا آشنا بوده و احتمال وقوع اتفاق غیر منتظره بسیار پایین است.

اگر قصد سفر به دبی را دارید و می خواهید که برای رفت و آمد در این شهر از ماشین های کرایه ای استفاده کنید، باید حتما راننده با تجربه و خوبی باشید. چرا که امنیت دبی در زمینه رانندگی و احتمال خطر تصادف بسیار متوسط است. احتمال این که شما با ماشین شخصی یا ماشین اجاره ای در دبی تصادف کنید کمی بالاست. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای حمل و نقل در دبی، از وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی سرویس استفاده کنید. بیشتر هتل های دبی، تاکسی سرویس با رانندگان مجرب داشته که امنیت را برای شما به ارمغان خواهند آورد. هنگام تردد در کوچه ها و خیابان های این شهر هم باید مراقب باشید تا از دید رانندگان بی باک این شهر در امان بمانید.

امنیت دبی از نظر میزان کلاهبرداری و زورگیری

امنیت دبی از نظر زورگیری بسیار بالا بوده و احتمال این که مسافران با زورگیران رو به رو شوند بسیار پایین است. دبی یکی از ثروتمندترین شهرهای امارات و خاورمیانه بوده و اکثر افرادی که در این شهر زندگی می کنند وضع مالی خوبی دارند. به همین دلیل احتمال این که این افراد از مسافران و گردشگران زورگیری کنند بسیار پایین و تقریبا رو به صفر است. به همین دلیل می توانید با آسودگی خاطر در سطح شهر قدم زده و از زیبایی های دبی لذت ببرید.

میزان کلاهبرداری در دبی هم به همان دلایل قبلی بسیار پایین است. مردم در شهر دبی وضعیت اقتصادی خوبی داشته و احتمال این که از گردشگران کلاهبرداری کنند بسیار پایین است. تنها ممکن است که برخی از فروشندگان، اجناس خود را به مسافرانی که با قیمت ها آشنایی ندارند، گران تر بفروشند. اگر قصد سفر به دبی با تور را دارید، هنگام خرید، درباره قیمت ها و کیفیت اجناس، از تور لیدر خود سوال بپرسید. این کار تا حدود زیادی شما را در برابر کلاهبرداران امن نگه می دارد. به غیر از همین یک نکته، باید گفت که امنیت دبی برای مسافران از نظر کلاهبرداری بسیار بالاست.

امنیت دبی برای بانوان 

امنیت دبی برای بانوان تا حدود زیادی بالا بوده و خطر زیادی آن ها را تهدید نمی کند. رعایت پوشش و حجاب اسلامی در دبی اجباری نیست، اما بهتر است که لباس های خانم ها خیلی باز نباشد. چرا که ممکن است پلیس از بانوان درخواست کند تا لباس های مناسب تری به تن کنند. با وجود این که امنیت دبی برای خانم ها بالا بوده و احتمال این که مشکلی برای آن ها پیش بیاید بسیار پایین است، اما بهتر است که اگر قصد یک سفر کاملا زنانه را دارید، به برخی از نکات توجه بیشتری بکنید.

اولین نکته این است که سعی کنید در شب هنگام و در جاهای خلوت تنهایی تردد نکنید. امنیت دبی هنگام شب بالاست، اما باز هم بهتر است که جوانب احتیاط رعایت شوند. اگر قصد استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را دارید، مطمئن شوید که بخش زنانه و بخش مردانه جدا نباشد. اگر این دو بخش از هم جدا بود، شما هم باید حتما به همان بخش بروید. در رستوران ها می توانید از پیشخدمت درخواست کنید تا شما را در بخش خانوادگی قرار بدهند. در این صورت می توانید از دست مزاحمان احتمالی خلاص شوید.  باید گفت که امنیت دبی برای سفر بانوان به این شهر بالاست و احتمال بروز مشکل بسیار پایین است. بانوان می توانند به راحتی و با آسودگی خاطر در هتل های دبی اقامت داشته باشند.

 از نظر بلایای طبیعی

دبی یکی از شهرهای آفتابی خاورمیانه با آب و هوایی گرم است. میزان بارش سالیانه این شهر خیلی زیاد نبوده و امکان این که در سیلاب گرفتار شوید بسیار کم است. از نظر زلزله خیز بودن هم جای نگرانی وجود ندارد. میزان زلزله های این شهر بسیار کم بوده و هتل ها و بناهای جدید آن ساخت محکم و امنیت بسیار بالایی دارند. تنها بلای طبیعی که این شهر را تهدید می کند، احتمالا بروز طوفان شن است. البته در چند سال اخیر دولت امارات برای افزایش امنیت دبی از نظر بلایای طبیعی، چاره های زیادی اندیشیده است. به همین دلیل احتمال بروز فاجعه ای طبیعی مانند طوفان شن در دبی برای مسافران بسیار پایین است.

امنیت دبی برای گردشگران

دبی یکی از امن ترین شهرهای امارات برای گردشگران است. سالیانه گردشگران زیادی به این شهر رفته و بیشتر آن ها در امنیت کامل سفر می کنند. اگر به صورت شخصی به این شهر سفر می کنید، بهتر است که در خیابان های پر رفت و آمد باشید و بیشتر در محله های شلوغ گشت و گذار کنید. اگر با تور همراه هستید، اصلا جای نگرانی نیست. چرا که امنیت دبی در اکثر مکان های گردشگری تورهای مختلف بسیار بالاست.

اگر قصد گردشگری در سطح شهر را دارید، بهتر است که در ساعات بعد از غروب آفتاب به تنهایی و در جاهای خلوت نروید. البته امکان بروز مشکل برای مسافران بسیار پایین است. چرا که امنیت دبی برای گردشگران بالا بوده و آن ها با مشکلی مواجه نخواهند شد. اما باز هم بهتر است که تمامی جوانب احتیاط در نظر گرفته شود.

کلام آخر

در یک نگاه کلی می توان گفت که امنیت دبی از بیشتر لحاظ بسیار بالا بوده و مسافران می توانند بدون هیچ مشکل و دردسری به این شهر سفر کنند. آمار دزدی و جرم و جنایت در این شهر به طور کلی پایین است و مسافران، از مردم محلی هم کمتر ممکن است با چنین مشکلاتی مواجه شوند. بانوان اگر قصد دارند تا با دوستان خود به دبی سفر کرده و یک مسافرت کامل زنانه داشته باشند، بهتر است یا با تور سفر کنند یا این که تمامی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

امنیت دبی برای بانوان به خودی خود بالاست، اما باز هم بهتر است تا مراقب بود. به غیر از رانندگی بد رانندگان شهر دبی، خطر دیگری شما را تهدید نخواهد کرد. 



الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار