gardeshban.ir

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، با تأکید بر اینکه بنادر به عنوان حلقه اصلی اتصال بین کشورهای تولید کننده و متقاضی می توانند نقش مهم و موثری را در جهت تامین کالاهای اساسی یک کشور ایفاء کنند ، از تخلیه یک میلیون و 474 هزار تن انواع کالاهای اساسی در سال جاری در بندرامیرآباد خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۳۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱-1401 October 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
ثبت بیش از یک میلیون و 470 هزار تن تخلیه کالاهای اساسی در بندرامیرآباد



محمدتقی انزان‌پور، به سهم 59 درصدی بندرامیرآباد در تخلیه انواع کالاهای اساسی در بنادر شمالی کشور اشاره کرد و گفت: از آغاز امسال تاکنون یک میلیون و 474 هزار تن از این نوع کالاها در بندرامیرآباد تخلیه شده، که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل،  3 درصد رشد داشته است.

انزان پور اظهار داشت: بندر امیرآباد به عنوان هاب غلات شمال کشور و بندر پایلوت در زمینه تخلیه و بارگیری و انبارداری کالاهای اساسی، با بکارگیری شیوه های مدرن حمل ترکیبی و حمل یکسره و برخورداری از ظرفیت بالای سیلوی نگهداری غلات در سال جاری توانست با یک میلیون و 286 هزار تن تخلیه غلات، سهم 56 درصدی را در میان بنادر شمالی از آنِ خود کند.

اتصال به شبکه ریلی کشور، داشتن انبارهای سرپوشیده به وسعت 174 هزار متر مربع، اراضی پشتیبانی وسیع، سیلو با ظرفیت 312 هزار تن و مخازن نگهداری روغن و مواد نفتی با مجموع ظرفیت 70 هزار تن و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بخشی از مزیت ها و امکانات زیرساختی موجود در بندرامیرآباد است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار