gardeshban.ir

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرتهران در آیین گشایش "موزه محله منیره" احیاء و حفظ هویت فضاهای شهری پایتخت را رویکرد واقعی سازمان و مدیریت شهری دانست.
کد خبر: ۵۷۵۳۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
گشایش خانه تاریخی دوران قاجار در محله ولی عصر


رضا صیادی در آیین گشایش «موزه محله منیره» واقع در محله ولی عصر(عج) با بیان اینکه حفظ هویت و اصالت در ساخت و سازهای شهری دیگر یک شعار نیست و یک رویکرد واقعی در مدیریت شهری است، افزود: باز آفرینی هویت فضاهای شهری به کمک معماری و میراث فرهنگی هدف اصلی راه اندازی موزه هایی شبیه خانه «موزه محله منیره» است. 

وی ادامه داد: خانه «موزه محله منیره» یکی از خانه های تاریخی دوران قاجار در این محله است که پس از بازسازی و مرمت توسط سازمان زیباسازی و میراث فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گرفته است. 

به گفته صیادی، در این خانه موزه مخاطبین به زبان راوی با مشاهیر محله و رویدادهای تاریخی و داستانهای خیابان ولی عصر(عج) بیشتر آشنا می شوند.  

 بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیبا سازی شهر تهران، خانه «موزه محله منیره» واقع در خیابان ولی عصر (عج) سقاخانه کربلایی عباس علی است که بازدیدکنندگان با پیشینه و کارکرد فرهنگ سقایی و روزگاری که در تهران لوله کشی آب آشامیدنی وجود نداشته و سقاهای محلی آب آشامیدنی را به منازل شهروندان می رساندند، آشنا می کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار