gardeshban.ir

مدیرعامل ایرلاین قشم‌ایر اعلام کرد/
مدیرعامل ایرلاین قشم‌ایر با بیان اینکه به‌دلیل محدودیت‌ها از مسافران می‌خواهیم که تاخیرها را درک کنند، گفت: فروش بلیت پروازهای اربعین قشم‌ایر از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۰۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
فروش بلیت‌های اربعین قشم‌ایر از ۲۷ مرداد/ مسافران تاخیرها را درک‌ کنند


رامین حمزه در نشست خبری اربعین اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ هزار مسافر از سوی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر در ایام اربعین منتقل شدند. از این رو برای عملیات اربعین امسال هم از هفته گذشته قرارگاه مرکزی اربعین تشکیل شد و هدف از تاسیس این قرارگاه این است که همه بخش‌هاس ستادی با هم هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم به ۱۶ تا ۱۷ هزار مسافر خدمت‌رسانی کنیم، افزود: برخی از مسیرهای برنامه‌ای خارجی از جمله تفلیس، ایروان و ترکیه را حذف کردیم که در دسترس بودن هواپیما را در مسیر تهران - نجف افزایش دهیم، اما پروازهای داخلی کاهش نداشته است.

تاخیرهای اربعین اجتناب‌ناپذیر است

مدیرعامل قشم‌ایر با اشاره به احتمال تاخیر در سفرهای اربعین بیان کرد: ما برای تاخیرها ‌هواپیمای بک آپ در نظر گرفتیم؛ با وجود این با توجه به محدودیت‌های فرودگاه امام خمینی (ره) در پذیرش تعداد هواپیماها، احتمالا برخی از تاخیرها اجتناب‌ناپذیراست و به مردم توصیه می‌کنیم تاخیرها را درک‌ کنند؛ زیرا ما برای روزانه سه تا چهار پرواز برنامه داریم که پشتیبانی عملیاتی خاصی می‌طلبد و احتمال تاخیر وجود دارد.

حمزه با بیان اینکه یکی‌از مشکلات تاخیرهای ایرلاین‌ها این است که هواپیمای پشتیبان وجود ندارد؛ گفت: اما ما پلن پروازی‌مان را صرفا بر مبنای تجاری نچیدیم و رضایت مسافر برایمان اهمیت دارد. ما کمیته تاخیرات را در شرکت تشکیل دادیم که در اربعین هم فعال خواهد بود، در این کمیته هر دو هفته یک بار تاخیرها بررسی می‌شود و بر اساس آن اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. ما در قشم‌ایر حتی فراتر از آیین نامه حقوق مسافر عمل‌ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما تمام توان خود را برای انجام پروازهای اربعین بسیج کرده‌ایم و به دنبال درآمدزایی نیستیم، گفت: برای تاخیرات احتمالی هواپیمای بک‌آپ در نظر گرفته شده است، البته از همین الان با هواپیمای باری اقلام و بسته‌های غذایی را به فرودگاه نجف ارسال می‌کنیم تا در صورت تاخیر احتمالی از زائران اربعین پذیرایی به عمل آید.

مدیرعامل قشم‌ایر درباره ناوگان فعال این هواپیمایی در ایام اربعین توضیح داد: دراین مسیر با دو فروند ایرباس ۳۲۰ آماده خدمت‌رسانی هستیم؛ همچنین برنامه‌ریزی‌ کردیم از ناوگان بدنه‌باریک ‌(R.G) و فوکر استفاده کنیم. برای رفاه حال زوار برنامه‌ریزی‌ کردیم که از برخی از شهرهای مرزی ایلام و کرمانشاه به نجف پرواز داشته باشیم. سال گذشته از شاهرود و بندر عباس پرواز موردی به نجف داشتیم امسال هم از قشم پرواز داریم و از سایر شهرها به جز تهران هم برنامه داریم.

فروش بلیت‌های اربعین از سایت قشم‌ایر

حمزه با بیان این‌که فروش بلیت پروازهای اربعین از ۲۷ مردادماه به‌صورت اینترنتی آغاز می‌شود، گفت: سال گذشته ۶۰ درصد بلیت پروازهای اربعین به‌صورت اینترنتی فروخته شد. فروش اینترنتی بلیت از سوی درگاه شرکت، محاسنی دارد که عرضه مستقیم و بی‌واسطه بلیت به آحاد مردم یکی از این موارد است. امسال نیز برنامه داریم حدود ۶۰ درصد بلیت پروازهای اربعین را از طریق سامانه فروش آنلاین (ib.qeshm-air.com) عرضه کنیم. برای خرید حضوری نیز مردم می‌توانند به دفاتر هواپیمایی قشم مراجعه کنند.

وی درباره اقدامات صورت‌گرفته برای بهبود تجربه فروش اینترنتی بلیت توضیح داد: سال گذشته روز اول سه میلیون نفر برای خرید پروازهای اربعین به سایت هواپیمایی قشم مراجعه کردند که باعث بروز مشکلاتی شد؛ از این رو برای جلوگیری از اختلال احتمالی در فروش، امسال سرور بک‌آپ خریدیم که شبکه ما را ساپورت می‌کند و پیش‌بینی‌های لازم برای خدمات‌رسانی به مردم انجام شده است.

مدیرعامل قشم‌ایر با بیان این‌که ما در حج ۱۴۰۲ هم پشتیبانی ایران‌ایر را داشتیم و پروازهای اروپایی این ایرلاین را انجام دادیم که ایران‌ایر بتواند عملیات حج را به انجام برساند؛ با وجود این هیچ کدام از پروازهای خودمان کنسل نشد که این حاکی از برنامه‌ریزی صحیح بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار