gardeshban.ir

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت سیزدهم با سهولت در بروکراسی اداری و ارایه بسته های حمایتی موجب جهش سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است.
کد خبر: ۵۹۵۸۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
جهش سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی


«حجت عبدالملکی» در نمایشگاه روایت خدمت و با شعار وعده، وفا رشد سریع تراز تجاری مثبت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و افزود: به طوری که برای جهش سرمایه گذاری در این بخش زیرساخت های مورد نیاز برای پروژه ها از جمله زمین ، آب، برق ، گاز ، جاده و دسترسی مهیا شده است.

وی اظهارداشت: برای حمایت از سرمایه گذاران مجوزهای بی نامی برای تک تک این پروژه ها صادر شده است که حاکی از این است که سرمایه گذاران نگران مراحل اداری کار نباشند بلکه ما فرایند ارزیابی و مطالعاتی و محیط زیستی را انجام داده ایم و مجوزها صادر شده است.

وی مشکلی که سرمایه گذاران مطرح می کردند را پیچ و خم های اداری برای دریافت زمین و زیرساخت ها دانست و گفت: مشکلات زیرساختی برای سرمایه گذاری درمناطق مذکور در دولت سیزدهم برطرف شده و اکنون سرمایه گذار می تواند طرحش را انتخاب کند.

وی به سه مرحله تولید و رونمایی اشاره کرد و افزود: مرحله اول ۱۸ اردیبهشت ماه ۳۷۰ بسته را به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی کردیم از همان زمان بازاریابی شروع شد در نمایشگاه اکسپو تهران از خیلی کشورهای دنیا حضور پیدا کرده بودند و سرمایه گذارانی از کشور خودمان نیز بودند این بسته را عرضه کردیم.

وی اظهارداشت: در مرحله دوم در حضور معاون اول ریاست جمهوری ۳۳۰ بسته به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه ها اضافه شد.

به گفته وی، اکنون در مرحله سوم ۱۵۰ طرح جدید اضافه می شود که ۴۰ مورد مربوط به مناطق آزاد و ۱۱۰ تا مربوط به مناطق ویژه اقتصادی است.

وی گفت: برای اولین بار بسته های مناطق ویژه به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان عرضه شده است بنابراین ما ۸۵۰ بسته داریم به ارزش ۶۴۸ هزار میلیارد تومان معادل یورو ۱۵ میلیارد یورو آماده شده است، این بسته ها از طریق رسانه ها، از طریق وب سایت دبیرخانه مناطق آزاد بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چهار رویداد داخلی و خارجی در تهران، مشهد، سلیمانیه عراق و ارمنستان داشتیم رویداد بعدی ما در نمایشگاه سرمایه گذاری چین ارایه می شود و تاکنون بیش از ۱۰۰ بسته از اینها بازاریابی شده است.

وی ضمن اینکه باید به سرمایه گذاران فرصتی بدهیم تا بررسی کنند گفت: حجم زیاد کار مربوط به نیمه دوم سال اتفاق می افتد این یک رویداد کم نظیر از نظر کارشناسان اقتصادی داخلی و خارجی است و فکر می کنیم بخشی از این پتانسل تولیدی و مناطق را به فعلیت می رسانیم.

وی افزود: بحث بهبود فضای کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را داریم که همزمان دنبال می کنیم بزودی سندی را رونمایی خواهیم کرد که شاخص سهولت کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایران از میانگین جهان به مراتب بهتر است.

نمایشگاه روایت خدمت که در سالن های ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از چهارم شهریورماه دایر شده بود عصر امروز به کار خود پایان داد.

این نخستین بار است که دولت سیزدهم پس از فعالیت ۲ ساله خود مهمترین اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی را به نمایش گذاشته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار