gardeshban.ir

گزارش/
سریلانکا یکی از زیباترین کشورها برای گذراندن یک تعطیلات رویایی است. بسیاری از ایرانیان سریلانکا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده و برای تعطیلات به این کشور سفر می کنند.
کد خبر: ۵۹۵۶۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
راهنمای کامل ویزای سریلانکا برای ایرانیان در سال ۱۴۰۲


سریلانکا یکی از زیباترین کشورها برای گذراندن یک تعطیلات رویایی است. بسیاری از ایرانیان سریلانکا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده و برای تعطیلات به این کشور سفر می کنند. در کنار شناخت جاذبه های گردشگری، آشنایی با غذاها و رزرو بلیت پرواز و اقامتگاه، یک سری اقدامات ضروری دیگر هم وجود داشته که تمامی مسافران باید قبل از سفر خود آن را انجام بدهند. 

یکی از اولین اقدامات ضروری برای سفر، تهیه ویزای سریلانکاست. اما ویزای سریلانکا چه شرایطی داشته و ایرانیان چگونه می توانند ویزای این کشور را دریافت کرده و به سریلانکا سفر کنند؟ اگر شما هم قصد دارید تا در تعطیلات بعدی به سریلانکا سفر کنید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. 

همانطور که می دانید، ویزا انواع مختلفی داشته و مسافران باید با توجه به هدف خود از سفر، درخواست اخذ ویزای مرتبط با هدف سفر خود را ثبت کنند. ایرانیان می توانند به روش های مختلف ویزای سریلانکا را دریافت کنند که اصلی ترین و رایج ترین آن ها شامل ویزای ترانزیت، ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای تحصیلی سریلانکا می شوند. در ادامه این بخش توضیحات بیشتری درباره انواع ویزاهای این کشور برای علاقه مندان به سفر به این کشور ارائه شده است. به غیر از انواع ویزا آن که در ادامه به آن ها اشاره شده است، می توان به ویزاهایی مانند ویزای درمانی، ویزای دیپلمات و ویزای ازدواج هم برای سفر به سریلانکا اشاره کرد.

ویزای توریستی 

ویزای توریستی سریلانکا به نام ویزای گردشگری به مسافران داده می شود. اما مسافران می توانند برای دلایل مختلفی مانند ازدواج، بستن قرارداد و سایر دلایل هم با استفاده از ویزای توریستی به سریلانکا سفر کنند. این نوع از ویزا خود به دو دسته ۳۰ روزه و ۱۸۰ روزه تقسیم می شود. متقاضیانی که قصد دارند در طول اعتبار ویزای خود به سریلانکا رفت و آمد داشته باشند باید حتما ویزای چند بار ورود دریافت کنند. چرا که ویزای یک بار ورود سریلانکا تنها اجازه یک بار رفت و برگشت را به مسافران می دهد. بسیاری از مسافران از این ویزای سریلانکا برای اهداف مختلف سفر در کنار گردشگری استفاده می کنند. اما باید در خاطر داشته باشید که با استفاده از ویزای توریستی سریلانکا اجازه کار یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. هزینه دریافت ویزای توریستی سریلانکا را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

ویزای ۳۰ روزه: ۵۰ دلار
ویزای ۱۸۰ روزه: ۵۵ دلار

ویزای کاری 

اعتبار ویزای کاری یا تجاری سریلانکا هم مانند ویزای توریستی از ۳۰ روز شروع می شود. اما شما با در دست داشتن این ویزا حق کار و تجارت در سریلانکا را خواهید داشت. برای دریافت ویزای کاری یا تجاری سریلانکا باید حتما از یک کارفرمای بومی دعوتنامه کاری داشته باشید. با در دست داشتن دعوتنامه کاری معتبر، می توانید ابتدا یک ویزای ۳۰ روزه دریافت کنید. اما پس از آن می توانید ویزای تجاری ۱۸۰ روزه و قابل تمدید سریلانکا را دریافت کنید. در ادامه می توانید هزینه دریافت این نوع از ویزای سریلانکا را مشاهده کنید.

ویزای ۳۰ روزه کاری: ۵۰ دلار
تمدید ویزا برای ۱۸۰ روز: رایگان

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت سریلانکا برای مسافرانی است که قصد دارند تا برای مدت کوتاهی در این کشور فرود آمده و سپس به یک مقصد دیگر پرواز کنند. این نوع ویزای سریلانکا به صورت رایگان به مسافرانی که از هواپیما در کشور پیاده می شوند ارائه می شود. با وجود این که ویزای ترانزیت سریلانکا دو روز یا معادل ۴۸ ساعت اعتبار دارد، اما افراد به هیچ عنوان حق خروج از فرودگاه را نخواهند داشت. بنابراین بهتر است بدانید که این ویزا مانند ویزای توریستی نیست و نمی توان از آن برای گردشگری در سریلانکا استفاده کرد.

ویزای تحصیلی 

دانشجویان می توانند پس از دریافت نامه قبولی در یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی معتبر سریلانکا، برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست بدهند. تنها شرط دریافت ویزای تحصیلی عدم داشتن سوسابقه کیفری موثر و دریافت نامه قبولی از یک موسسه معتبر است. به طور معمول گرفتن این نوع ویزای سریلانکا برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد به بالا بسیار آسان تر است. این ویزا تنها برای مقاطع ارشد به بالا صادر شده و تا پایان دوره قانونی تحصیل شما اعتبار خواهد داشت. در ادامه می توانید هزینه دریافت این ویزا برای تحصیل در این کشور را مشاهده کنید.

ویزای تحصیلی (مدت اعتبار به مقطع تحصیلی بستگی خواهد داشت): ۱۰۰ دلار

نحوه اخذ ویزای سریلانکا

ویزای سریلانکا برای ایرانیان به صورت الکترونیکی صادر شده و تمامی مراحل درخواست آن کاملا آنلاین خواهد بود. برای دریافت این ویزا و سفر به این کشور تنها کافی است که به سایت اداره مهاجرت سریلانکا به نشانی اینترنتی eta.gov.lk مراجعه کرده و فرم درخواست ویزا را پر کنید. پس از پر کردن فرم درخواست، باید مدارک لازم را با توجه به نوع ویزای مورد تقاضای خود در سایت بارگذاری کنید. مدارک برای ویزاهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای دریافت تمامی ویزاها ارائه پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار ضروری است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سریلانکا

از جمله سایر مدارکی که برای دریافت ویزای این کشور لازم است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بلیت رفت و برگشت هواپیما

نامه قبولی از دانشگاه (برای ویزای تحصیلی)

دعوتنامه از سمت کارفرما (برای ویزای تجاری)

فیش بانکی برای اثبات تمکن مالی (برای ویزای تحصیلی یا تجاری)

یک قطعه عکس ۳*۵

اطلاعات محل اقامت

پس از ارائه مدارک فوق با توجه به ویزای مورد نظر، باید هزینه ویزا را واریز کنید. هزینه های بررسی مدارک باید به صورت آنلاین برای اداره مهاجرت سریلانکا واریز شود. به هیچ عنوان بدون واریز هزینه امکان بررسی مدارک وجود نخواهد داشت. در صورتی که تمامی مدارک به درستی بارگذاری شده باشد و فرد مشکلی برای ورود به سریلانکا نداشته باشد، نامه قبولی درخواست به صورت یک ایمیل برای افراد ارسال خواهد شد. متقاضیان باید این ایمیل را پرینت گرفته و برای ورود به سریلانکا همراه خود داشته باشند. مدت زمان صدور ویزای سریلانکا زیاد نبوده و تنها ۱ تا ۲ روز کاری طول می کشد تا به درخواست شما پاسخ داده شود.

پس از دریافت ویزا، متقاضیان می توانند تا سقف سه بار ویزای خود را تمدید کنند. تمدید ابن ویزا برای اولین بار به مدت ۳۰ روز، برای دومین بار به مدت ۶۰ روز و برای بار سوم به مدت ۹۰ روز امکان پذیر است. در صورتی که بیشتر از ۲ روز یا ۴۸ ساعت از ثبت درخواست شما گذشته اما هنوز هیچ جوابی دریافت نکرده اید، می توانید برای بررسی وضعیت ویزای خود به سایت اداره مهاجرت سریلانکا رفته و در بخش Check Status وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

کلام آخر درباره ویزای سریلانکا

در این مقاله برخی از محبوب ترین انواع ویزای سریلانکا در بین ایرانیان را بررسی کردیم. همان طور که مشاهده کردید، دریافت آن شرایط و مدارک خاصی نداشته و خیلی سختگیرانه عمل نمی کنند. در صورتی که برای گردشگری در این کشور از تورهای سریلانکا استفاده کنید، تمامی مراحل دریافت ویزا به عهده تور خواهد بود. اما در غیر این صورت هم می توانید به راحتی به سایت اداره مهاجرت سریلانکا مراجعه کرده و با استفاده از یک مستر کارت یا کارت های بانکی بین المللی هزینه ویزا را پرداخت کرده و ویزای الکترونیکی خود را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که به همراه داشتن پرینت این ایمیل ضروری بوده و این پرینت به هیچ عنوان به پاسپورت شما الصاق نخواهد شد. 

شرایط دریافت ویزای سریلانکا برای ایرانیان به چه صورت است؟

دریافت این ویزا برای ایرانیان به صورت الکترونیکی بوده و شرایط سختی ندارد. تنها باید مدارک را آماده کرده و درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت این کشور ثبت کنید.

هزینه دریافت ویزای سریلانکا چقدر است؟

درواقع هزینه دریافت این ویزا به نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. هزینه های دریافت این ویزا از ۵۰ دلار شروع شده و تا ۱۰۰ دلار ادامه خواهد داشت.

ویزای سریلانکا قابل تمدید است؟

متقاضیان می توانند در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم، ویزای خود را تا سقف ۳ مرتبه تمدید کنند. مدت اعتبار اولین تمدید ۳۰ روز، دومین تمدید ۶۰ روز و سومین تمدید ۹۰ روز خواهد بود.

مدت زمان صدور ویزای سریلانکا چقدر است؟

صدور این ویزا به طور معمول سریعا انجام شده و بیشتر از ۴۸ ساعت نمی کشد تا ایمیل تایید برای متقاضیان ارسال شود.



الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار