gardeshban.ir

خوراک اردک یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل شمالی است که در همه جای ایران به روش‌های مختلفی تهیه و آماده می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۱۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲-1402 July 05
گردشبان (gardeshban.ir) :



خوراک اردک یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل شمالی است که در همه جای ایران به روش‌های مختلفی تهیه و آماده می‌شود، این غذای خوش طعم و مجلسی را خیلی راحت و سریع می‌توانید درست کنید و برای پذیرایی از مهمانان سرو کنید. 

مواد لازم برای ۴ نفر

اردک۱ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
کشمش نصف فنجان
آلو بخارا۱۰ تا ۱۲ عدد
هویج۲ عدد
سیر۶ حبه و یک بوته
فلفل دلمه بزرگ۱ عدد
برگ بوبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
پودر پیاز و پودر سیر به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک اردک

مرحله اول

ابتدا در یک ظرف مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس اردک‌ را در روغن داغ مقداری سرخ کنید تا تمام قسمت‌های آن طلایی رنگ شود بعد از آن اردک‌ را از ظرف بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود.

مرحله دوم

سپس یک پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند، سپس مقداری کشمش تمیز و پاک کرده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم

بعد به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری آلو بخارا هم به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس مقدار کمی آب روی مواد بریزید و اجازه دهید تا کمی با هم بجوشند و غلظت مواد زیاد شود، وقتی که مخلوط، روغن انداخت، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

سپس یک سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط سیب زمینی‌ها را سرخ کنید، بعد مخلوط آلو و کشمش و سیب‌ زمینی‌های سرخ کرده را داخل شکم اردک بریزید و با نخ و سوزن بدوزید.
 
مرحله پنجم

حالا یک پیاز را نگینی خرد کنید و هویج‌ها را هم بشورید و پوست بگیرید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و سپس چند حبه سیر را هم ریز و نگینی خرد کنید و بعد یک فلفل دلمه‌ای را بشورید و خشک کنید و آن را نگینی یا نواری خرد کنید.

مرحله ششم

سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، بعد پیاز، سیر، هویج و فلفل دلمه‌ها را داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود و طعم مواد با هم ترکیب شود، سپس یک برگ بو هم به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله هفتم

بعد ادویه‌ها را که شامل نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و پودر پیاز و پودر سیر است را روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود، سپس اردک‌ را داخل مواد قرار دهید تا با هم کمی تفت بخورند و طعم و عطر سبزیجات به خورد اردک‌ برود.

مرحله هشتم

بعد از آن یک بوته سیر درسته را در ظرف قرار دهید و وقتی که آب اردک کشیده شد و روغن انداخت، مقداری آب روی مواد بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و درب ظرف را ببندید تا اردک‌ خوب پخته شود و گوشت اردک کاملا مغز پخت شود.

مرحله نهم

بعد از این‌که اردک پخته شد و گوشت آن نرم شد، آن را از روی حرارت بردارید و خوراک اردک را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و شوید و چند برش گوجه فرنگی و فلفل دلمه و مقداری سیب زمینی سرخ کرده در اطراف ظرف تزئین کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار