gardeshban.ir

کیک میلفوی توت فرنگی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود.
کد خبر: ۵۹۹۵۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲-1402 July 08
گردشبان (gardeshban.ir) :




کیک میلفوی توت فرنگی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود این کیک شیک برای پذیرایی بسیار مناسب است و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود. 


مواد لازم

خمیر هزار لای مربعی میلفوی۸ ورق
شیر۵۰۰ میلی لیتر
شکر۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ بسته
آرد۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک میلفوی توت فرنگی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن کرم مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید بعد تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله دوم

سپس وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را بگیرد بعد مقداری آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک شده است به مواد اضافه کنید و هم بزنید و با هم کاملا ترکیب کنید.

مرحله سوم

بعد ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و با لیسک مخلوط را هم بزنید تا همه مواد خوب با هم ترکیب شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید و کرمی شد ظرف مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

سپس ظرف کرم را در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و در این فاصله هر از چند گاهی مخلوط را هم بزنید تا کرم زودتر خنک شود و همینطور سطح آن رویه نبندد بعد از آن در سینی فر و یا قالب مورد نظر یک کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله پنجم

سپس خمیر هزارلا را برش دهید و از وسط نصف کنید و در سینی قرار دهید و یک کاغذ روغنی را روی خمیرها بیندازید و با دست کمی آن را فشار دهید تا سفت شوند و در هنگام پخت شکل و ظاهر آن‌ها خراب نشود و بافت آن‌ها بعد از پخت ترد بشود.

مرحله ششم

بعد کاغذ روغنی را از روی خمیرها بردارید و سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و بعد از آن دمای فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا خمیرها به مدت ۲۰ دقیقه در فر خوب بپزند و آماده شوند.

مرحله هفتم

بعد از این زمان سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و سپس خمیر پخته شده را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید بعد کرم آماده شده را داخل قیف کاغذی یا پلاستیکی مناسب بریزید.

مرحله هشتم

سپس یک لایه از خمیر هزارلا را روی یک سطح صاف قرار دهید و با قیف روی خمیر، کرم بریزید به طوری که کاملاً سطح خمیر را بپوشاند و بعد توت فرنگی‌ها را که از قبل شسته‌اید و خشک شده‌اند، ورقه‌ای و در اندازه‌های مناسب برش بزنید.

مرحله نهم

بعد توت فرنگی‌ها را روی کرم بچینید و لایه دیگر خمیر را روی توت فرنگی‌ها قرار دهید سپس لایه دوم خمیر را هم با کرم بپوشانید و برش‌های توت فرنگی را روی آن بچینید، علاوه بر این می‌توانید مقداری پودر قند را روی توت فرنگی‌ها الک کنید.

مرحله دهم

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید برای تزئین روی شیرینی از پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام و یا شکلات چیپسی هم استفاده کنید و روی کیک را با آن‌ها تزئین کنید و در یخچال قرار دهید.

مرحله یازدهم

سپس کیک میلفوی توت فرنگی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و بعد چند برش از آن را در ظرف مناسب بچینید و این کیک خوش طعم را به عنوان یک دسر شیک و مناسب و یا یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار