gardeshban.ir

یک فلزیاب موفق به کشف یک جفت شمشیر شد که زمانی توسط سواره نظام رومی استفاده می‌شد.
کد خبر: ۵۹۹۸۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲-1402 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف دو شمشیر ۱۸۰۰ ساله


یک فلزیاب در شمال کاتسوولدز انگلستان دو شمشیر سواره نظام رومی را با قدمت ۱۸۰۰ سال کشف کرد که هنوز در بقایایی از غلاف یا غلاف چوبی هستند. او همچنین یک کاسه آلیاژ مس شکسته را در نزدیکی سلاح‌ها پیدا کرده است. 

طبق بیانیه‌ای، باستان‌شناسان به دلیل تیغه‌های بلند و لبه مستقیم آن‌ها معتقدند که شمشیرهای اسپاتا (نوعی سلاح که معمولاً برای افسران سواره نظام سوار بر اسب در طول امپراتوری روم بین قرن اول تا قرن سوم پس از میلاد) هستند. 

سایمون جیمز (استاد باستان‌شناسی در دانشگاه لستر) در این باره گفت: بر اساس سبک شمشیرهای تازه‌یافته، قدمت آن‌ها به اواخر قرن دوم بعد از میلاد می‌رسد و احتمالاً توسط کالواری یا غیرنظامیان استفاده می‌شده. 

اما استوارت (مدیر موزه کورینیوم) در تشریح این کشف گفت: این دو شمشیر شاهد حضور ارتش رومی در ناحیه شمالی کوتسولد است و یک یافته منحصر به فرد به حساب می‌آید. این شمشیرها نادر هستند، زیرا دو شمشیر از چهار شمشیر رومی موجود در این منطقه هستند. 

با این وجود جیمز معتقد است: از لحاظ تشابهات، نمی‌توانم به کشف بیش از یک شمشیر در هر شرایط مشابهی از بریتانیای رومی فکر کنم. نزدیک‌ترین چیزی که به ذهن می‌رسد، یک جفت شمشیر مشابه بود که در کانتربری بدست آمد که با صاحبانشان در گودالی در داخل دیوارهای شهر رو به پایین دفن شده بودند و به وضوح یک دفن مخفیانه بود و تقریباً به طور قطع یک قتل مضاعف به نظر می‌آمد. 

باستان‌شناسان ممکن است این سایت را مجدداً برای انجام کاوش‌های بیشتر در اواخر امسال بازبینی کنند. شمشیرهای تازه کشف شده به زودی تحت آنالیز اشعه ایکس قرار خواهند گرفت و موزه کورینیوم قصد دارد سال آینده این شمشیرها را به نمایش بگذارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار