gardeshban.ir

گزارش/
قوانین حمل حیوانات با هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است. اگر قصد دارید حیوان خانگی خود را با هواپیما در سفر داخلی یا خارجی حمل کنید، لازم است نکاتی را در این زمینه بدانید.
کد خبر: ۵۹۹۶۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲-1402 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه چیز درباره قوانین حمل حیوانات خانگی برای سفرهای هوایی


یکی از آمارهای جالبی که در مورد سفرهای هوایی منتشر می شود پرواز میلیون ها حیوان خانگی در امنیت و آرامش به مقصد به همراه صاحبان شان است. کارکنان ایرلاین ها نیز تمام تلاش شان را می کنند تا آن چه لایق این حیوانات خانگی دوست داشتنی را در زمان حمل هوایی آن ها انجام دهند و آن ها را سالم به مقصد برسانند. قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی برای جا به جایی هوایی حیوانات باعث می شود تا مسافران، حیوانات خود را با امنیت کامل با خود حمل کنند. البته جدا از این قوانین کلی، در زمان سفر با هر ایرلاینی باید نسبت به خدمات ایرلاین مربوطه در مورد حمل حیوانات خانگی آگاه شوید.

قوانین حمل حیوانات با هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است. اگر قصد دارید حیوان خانگی خود را با هواپیما در سفر داخلی یا خارجی حمل کنید، لازم است نکاتی را در این زمینه بدانید. در این مقاله سعی داریم تا به مسائل مهم، شرایط و مدارک لازم جهت سفر حیوانات خانگی بپردازیم. با رعایت این نکات امیدواریم سفری ایمن و راحت همراه با حیوان خانگی خود را تجربه کنید.

مسائل و نکات قوانین حمل حیوانات با هواپیما

قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی شامل مسائل مختلفی می‌شود. قوانین حمل حیوانات با هواپیما برای ایرلاین‌های داخلی و خارجی باید به دقت رعایت شود. این قوانین برای حفظ امنیت و راحتی سایر مسافران و همچنین حفاظت از حیوانات قرار داده شده است.

اولین قانون مهم این است که هر ایرلاین ممکن است دستورالعمل‌های خاص خود را برای حمل حیوانات داشته باشد. بنابراین قبل از سفر حتماً باید با ایرلاین مورد نظر تماس بگیرید و دستورالعمل‌های آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه بیشتر به ایرلاین‌های مختلف خواهیم پرداخت. اما پیش از آن باید به این مسئله اشاره داشته باشیم که پیش از سفر باید مدارکی را آماده کنید. پس از آماده کردن این مدارک باید شرایط حمل و نقل کشور مبدا و مقصد را بررسی کنید. ممکن است کشور مقصد شما محدودیت‌هایی اعمال کرده باشد و باید از آن آگاه شوید.

مرحله بعد دریافت تاییدیه شرکت هواپیمایی است. باید مدارکی که آماده کرده‌اید و هزینه پرداختی را همراه با فرم درخواست به شرکت هواپیمایی ارائه دهید و سپس، منتظر بمانید تا شرکت درخواست شما را تایید کند. در صورت رد شدن نگران نباشید، همیشه راه‌های دیگری برای سفر وجود دارد.

علاوه بر خرید بلیط هواپیما، اگر حیوان خانگی تان را به همراه دارید می بایست برای او هم مدارک مورد نیاز را آماده کنید. برای حمل حیوانات خانگی با ایرلاین های بین المللی مستلزم کارت میکروفیپ است. کارت میکروفیپ در واقع کارتی الکترونیکی است که نشان دهنده سلامت و انجام واکسیناسیون حیوان است و نشان می دهد که شما می توانید او را به همراه خود داشته باشید. کارت میکروفیپ و گزارشات سلامت ثبت شده باید مطابق با استانداردهای ISO 11784/11785 باشد. این شماره، کدی پانزده رقمی است که در فرودگاه ها از آن برای استعلام سلامت حیوان خانگی شما استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که این کد پانزده رقمی باید بر روی تمام مدارک سلامت دیگر ثبت شده باشد.

چطور با حیوان خانگی سفر هوایی داشته باشیم؟

بعضی از ایرلاین ها در صورتی به مسافران اجازه می دهند تا حیوان خانگی شان را به داخل کابین بیاورند که بتوان حیوان را در قسمت جلوی صندلی و در سبد نگهداری حیوان جا داد و البته حیوان از بودن در آن قسمت احساس رضایت داشته باشد. یکی از سوالاتی که از مسافران برای حمل حیوانات خانگی شان در کابین می شود این است که آیا حیوان خانگی شما می تواند در جای خود و در سبد مخصوص بچرخد و یا بایستد؟ این سوال به به این دلیل مطرح می شود که از احساس راحتی و جلوگیری از آزار و خفه گی حیوان خانگی شما در صورتی که نتواند این اعمال را انجام دهد اقدامات لازم انجام شود.

اگر حیوان خانگی شما از اندازه بزرگی برخوردار باشد، ایرلاین موردنظر شما خدماتی مانند چمدان های مخصوص به شما ارائه می دهد تا بتوانید به راحتی حیوان خانگی خود را حمل کنید و از طرفی دیگر قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی را نیز رعایت کرده باشید. در مواقعی لازم می شود که حیوان خانگی شما با هواپیمایی جدا گانه با شما به مقصد پرواز کند؛ در این صورت نگران نباشید و تنها موردی که بررسی می کنید این باشد که آیا هر دو پرواز در یک زمان انجام می شود یا خیر. فراموش نکنید که در پایان سفر، اگر سگ یا گربه شما و یا هر حیوان خانگی که به همراه داشته اید را در مقصد در فرودگاه تحویل بگیرید. بسیاری از مسافران به اشتباه به سمت ترمینال برای تحویل حیوان خانگی خود می روند.

قوانین حمل هوایی حیوان خانگی: سن حیوان خانگی

یکی از مهم ترین سوالاتی که ایرلاین ها برای حمل حیوان خانگی شما بنا بر قوانین حمل هوایی حیوان خانگی از شما می پرسند سن حیوان شما است. آن ها می خواهند بداند که حیوان خانگی شما به اندازه کافی بزرگ شده است و آماده پرواز هوایی هست یا خیر. سن یکی از مهم ترین شاخصه ها برای جا به جایی حیوانات است؛ چرا که در بسیاری از پروازها پیش آمده که به خاطر جثه بسیار کوچک و به اصطلاح بلوغ نشدن حیوان، شرایط جوی و فشار هوا در ارتفاع به شدت روی این حیوانات تاثیر گذاشته و متاسفانه به آن ها آسیب های جدی رسیده است.

حیوان خانگی شما برای سفر هوایی می بایست حداقل ۱۵ هفته اش باشد و در غیر این صورت، جا به جایی او دچار مشکل خواهد شد و بسیاری از ایرلاین ها مسئولیت این جا به جایی را به عهده نمی گیرند.

کدام یک از پروازها برای حیوانات خانگی راحت تر است؟

در جواب این سوال، علاوه بر قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی، می توان گفت در هر زمانی که توانستید خرید بلیط هواپیما برای پرواز مستقیم و بی توقف انجام دهید، درنگ نکنید. چه بهتر اگر بتوانید هماهنگ با خرید بلیط هواپیما، اقدام به رزرو هتل در مقصد موردنظر تان انجام دهید. سعی کنید در روزهایی که شرایط جوی مساعد نیست، برای همراه کردن حیوان خانگی خود برنامه ریزی نکنید؛ حیوانات در شرایط جوی نامساعد به شدت دچار اضطراب می شوند و پرواز در چنین شرایطی برای شان بسیار دشوار و مشکل ساز است. هوای بسیار سرد و بسیار گرم نیز برای حمل هوایی حیوانات خانگی نیز مناسب نیست.

البته اگر مجبور هستید که در زمانی که هوا بسیار سرد و یا گرم است سفر کنید و حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشید، از طرف بسیاری از ایرلاین ها مدرک استاندارد دما نیز برای حیوان خانگی شما و همچنین نوع و نژاد آن بسته به این که تاب آوری دارد یا خیر مورد قبول است. در مورد این شرط می توانید قبل از پرواز از ایرلاین موردنظر تان سوال کنید و به طور مختص از چند و چون ماجرا باخبر شوید.

از آرامبخش ها استفاده نکنید

علاوه بر این که در قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی استفاده از آرامبخش ها برای آرام نگه داشتن حیوان در طول سفر تایید نشده است، باید گفت در بسیاری از مواقع و بنا بر تجربیاتی که مسافران در استفاده از آرامبخش ها برای حیوان خانگی خود داشته اند، استفاده از آرامبخش ها باعث به وجود آمدن رفتارهای غیر قابل پیش بینی در حیوانات می شود و همین موضوع به جای این که کار را راحت کند بدتر دچار رفتارهای عجیب و غریب در آن ها می شود.

در عوض می توان از آرام کننده های طبیعی که به طور ویژه برای حیوانات خانگی تجویز می شود را جایگزین آرام بخش ها کنید؛ خوراکی های بسیاری برای تغذیه حیوانات خانگی فراهم شده است که می تواند در طول سفر به شما برای تسلط بر رفتارهای هیجانی و مضطرب حیوان خانگی تان کمک کند. تنفس حیوانات بر حال روحی آن ها بسیار تاثیر دارد. تنها باید دقت داشته باشید که مکمل های غذایی آرام کننده برای حیوانات خانگی آن ها دچار اختلال در تنفس تنها در صورتی از دارو استفاده کنید که طبق دستور دامپزشک باشد.  نکند.

مدارک لازم در قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی

طبق قوانین حمل حیوانات با هواپیما همراه با درخواست برای حمل باید مدارک زیر را ارائه دهید:

شناسنامه یا گذرنامه حیوانات

اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی

تایید کتبی قرنطینه دامپزشکی در فرودگاه

مدارک واکسیناسیون معتبر

تکمیل فرم درخواست انجام امور حمل و نقل حیوان خانگی

همراه داشتن و ارائه اصل برگه پرداخت کرایه حمل و نقل حیوان خانگی

ارائه گواهی معتبر بهداشتی بین المللی، تنها برای مسیرها و سفرهای خارجی ضرورت دارد و در صورت انجام سفر داخلی به آن نیاز نخواهید داشت.

روش‌های حمل و نقل حیوان‌های خانگی با هواپیما

اگر حیوان خانگی دارید احتمالاً نگرانش هستید و دوست دارید در تمام مسیر سفر هوایی در کنار شما باشد. در برخی از کشورهای خارجی این امکان فراهم شده است و حتی در ژاپن پروازهای مخصوص وجود دارد که افراد با سگ خود می‌توانند سفر کنند. اما این مسئله در کشور ما امکان پذیر نیست. ورود هر گونه حیوان به داخل کابین و محل صندلی‌ها ممنوع است. با اینکه در کشورهای غربی این مسئله بررسی شده است و برخی از حیوانات خانگی که نقش مراقب شما را دارند با برگه و گواهی پزشکی می‌توانند در طول سفر در کنار شما باشند. این سگ‌ها آموزش دیده هستند و قدرت تشخیص مسائل مختلفی را دارند.

برای مثال سگ‌هایی که می‌توانند حملات عصبی را تشخیص دهند و به صاحب خود کمک کنند. اما در ایران این مسئله غیرممکن تلقی می‌شود. پس اگر نگران حیوان خانگی خود هستید یا باید در طول سفر در کنار شما باشد، به شما سفر هوایی را پیشنهاد نمی‌کنیم.

حمل حیوان خانگی با همراه در هواپیما

مسافر می‌تواند همراه با حیوان خانگی خود وارد هواپیما شود. به این معنا که حیوان خانگی را در قفس‌های مخصوص قرار داده و به بخش پذیرش بارگیری تحویل دهد. این مسئله بیشتر برای حیوانات کوچک امکان پذیر است.

حمل حیوانات خانگی با هواپیما بدون همراه

اگر به عنوان مسافر نتوانید همراه با حیوان خانگی سفر کنید، باید برای حیوان خانگی در شرکت‌های هواپیمایی کارگو بلیط تهیه کنید. در پروازهای کارگو هم حیوانات اهلی و هم وحشی پذیرش می‌شوند. دقت کنید مقصد و نام خود و نام تحویل گیرنده را به درستی روی برگه‌های مخصوص بنویسید.

هزینه حمل و جا به جایی حیوانات با هواپیما

قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی در ایرلاین‌های داخلی محاسبه وزن را این گونه اعلام کرده است. در صورتی که حیوانات خانگی با مسافر در حال انتقال باشند، وزن حیوان و قفس به صورت تعرفه اضافه بار محاسبه خواهد شد. اغلب شرکت‌های هواپیمایی داخلی از فرمول زیر استفاده می‌کنند:

حیوانات خانگی (وزن حیوان + وزن قفس) ضربدر ۲ = اضافه بار به کیلوگرم

پرندگان خانگی (وزن پرنده + وزن قفس) ضربدر ۴ = اضافه بار به کیلوگرم

هزینه حمل و نقل حیوانات خانگی جدا از مقدار بار مجاز رایگان محاسبه خواهد شد. اگر بار دیگری نداشته باشید، همچنان باید هزینه محاسبه شده برای حمل و نقل را به عنوان کرایه حمل AVIH پرداخت کنید. در پروازهای بین‌المللی اضافه بار بر اساس تعرفه کشور مقصد مشخص و محاسبه می‌شود.

شرایط و نکات پذیرش حیوان‌های خانگی در فرودگاه

حتماً پیش از سفر قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی را مطالعه کنید. تمامی مدارک را آماده کرده و کد AVIH را از دفاتر فروش بلیط تهیه کنید. حتماً آب و هوا را بررسی کرده و ۲۴ ساعت قبل از سفر با فرودگاه مبدا تماس گرفته و از شرایط آگاه شوید تا در صورتی که مشکلی پیش آمده است، مطلع شوید.

بچه‌های سگ و گربه حداقل باید ۱۰ هفته و در بعضی از کشورها ۱۲ هفته سن داشته باشند. در زمان درخواست این مسئله را در نظر بگیرید. همچنین، شما در تعداد حیواناتی که می‌توانید با پرواز منتقل کنید محدودیت دارید. طبق قوانین سازمان دامپزشکی ایران، هر مسافر می‌تواند حداکثر ۲ قلاده سگ یا گربه یا ۱۰ پرنده زینتی همراه داشته باشد یا حمل کند.

پذیرش حیوانات خانگی زمان بر خواهد بود، پیشنهاد می‌کنیم ۲ ساعت تا ۱ ساعت و نیم قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. حتماً چند ساعت قبل از پرواز غذایی سبک در اختیار حیوان خود قرار دهید. اگر پروازی طولانی در پیش دارد، آب و غذای کافی در اختیار حیوان خانگی خود قرار دهید.

قوانین حمل حیوانات با هواپیما اشاره می‌کنند که اگر حیوانی پرخاشگر، بیمار یا ظاهری نامناسب داشته باشد، شرکت هواپیمایی ممکن است آن را نپذیرد.

حیوانات ارزشمند و بومی نیز توسط شرکت‌های هواپیمایی ممکن است، پذیرش نشوند. همچنین برخی از ایرلاین‌ها، مانند هواپیمایی قطر برخی از گونه‌های خاص سگ و گربه را پذیرش نمی‌کند، چراکه این گونه‌ها در شرایط استرس زا و دمای بالا دچار گرمازدگی خواهند شد.

بهتر است در روزهای گرم تابستانی سفر نکنید و پروازهای شب یا صبح زود در هوا خنک را انتخاب کنید.

چه حیواناتی می‌توانند با هواپیما حمل شوند؟

قوانین حمل حیوانات با هواپیما در این زمینه به امکانات شرکت هواپیمایی اشاره دارد. همچنین، باید به قوانین کشور مبدا و مقصد توجه کنید. در صورتی که امکانات هواپیما با قوانین هماهنگ باشد و کشور مبدا و مقصد تاییدیه را انجام دهند، حیوانات به صورت همراه یا کارگو (بدون همراه) حمل خواهند شد.

حیوانات خانگی مثل سگ، گربه، خرگوش، پرنده و بسیاری موارد دیگر (به صورت همراه / کارگو)
حیوانات دریایی و ماهی‌های آکواریوم (به صورت کارگو)
حیوانات زینتی خاص مانند کاسکو، طوطی، قناری (به صورت کارگو)
چهارپایان بزرگی مانند گوسفند، گاو، اسب تنها به صورت کارگو حمل می‌شود.
حیوانات خاص و وحشی مانند شیر، ببر و غیره تنها به صورت کارگو جا به جا خواهد شد.
حیوانات سیرک‌های بین‌المللی به صورت کارگو حمل می‌شوند.
حیواناتی که رو به انقراض هستند تنها به صورت کارگو حمل می‌شوند.
سگ‌های آموزش دیده پلیس به صورت کارگو حمل خواهند شد.


حیوان خانگی شما در سلامت کامل هست؟

با دامپزشک حیوان خود مشورت کنید و از او بخواهید که حال حیوان خانگی تان را قبل از شروع سفر هوایی تان بررسی کند. بعضی از گونه سگ ها بینی نوک تیز مانند بول داگ ها، باکسرها و بوستون تِریِرها در پروازها و سفرهای هوایی دچار اختلال تنفسی می شوند. در موارد این چنینی، نیاز دارید تا مکانی بزرگ تر از جاهای عادی برای حیوانات خانگی در هواپیما فراهم کنید. توجه داشته باشید که در طول پرواز نباید هیچ نوع لباسی به تن حیوانات خانگی تان باشد.

وسایل جا به جایی و قفس مناسب

تمامی حیوانات برای آنکه با هواپیما به مقصد حمل شوند، باید قفسی مناسب داشته باشند. شرکت‌های هواپیمایی برای آنکه حیوان

خانگی سفری امن داشته باشد، توصیه کرده اند با توجه به نکات زیر قفس را تهیه کنید:

ابعاد آن را در نظر بگیرید. قفس باید فضای کافی برای حیوان خانگی شما داشته باشد.

ابعاد آن باید به گونه‌ای باشد که حیوان به راحتی بایستد.

قفس باید محکم و مطمئن بوده و منافذ کافی داشته باشد.

در قفس حتماً باید قفل داشته باشد.

قفس نباید چرخ داشته باشد.

پوزه حیوان‌هایی مانند سگ و گربه و منقار پرندگان باید داخل قفس باز باشد و استفاده از قلاده و پوزه بند مجاز نیست.

کادر هواپیما را از رفتار و خطرات حیوان خود مطلع کنید. خطر نیش زدگی، گاز گرفتن و چنگ انداختن را به درستی اطلاع دهید.

بر روی قفس با برچسب استاندارد اطلاعات شخصی خود شامل نام کامل، نشانی و شماره‌های تماس خود یا مسافر را بنویسید.

در صورتی که حیوان مادر و بچه‌هایش را منتقل می‌کنید درون قفس باید مادر و ۳ بچه قرار گیرند. سن بچه‌ها نباید بیش از شش ماه باشد و وزن هر یک از آنها باید کمتر از ۲ کیلوگرم باشد

چه طور حیوان خانگی خود را با شرایط آب و هوایی محفظه هماهنگ کنیم؟

تا زمانی که سفر هوایی تان محیا می شود، بگذارید حیوان خانگی تان با ورود و خروج به محفظه اش با جو آن آشنا شود و با آن خود بگیرد. حتی بگذارید چن وقتی را در آن زندگی کند تا با محیط آن آشنا شود. زمانی که به پیاده روی با سگ خانگی تان می روید، محفظه را هم با خود ببرید و هر بار که از راه رفتن خسته شد، او را تشویق کنید تا در محفظه اش برود و شما وظیفه حمل آن را به عهده بگیرید. اگر هم گربه خانگی دارید با هر بار ورودش به محفظه به او جایزه بدهید تا کم کم به فضای آن عادت کند.

اگر حیوان خانگی تان رغبتی برای ورود به محفظه نداشت و یا بعد از مدتی با آن خو نگرفت، تعدادی از اسباب بازی ها و وسایل مورد علاقه و آشنایش را در محفظه قرار دهید تا کم کم برایش حکم خانه را پیدا کند. هر روز تا روز سفر این کارها را انجام دهید تا روز سفر به راحتی بتوانید با حیوان خانگی آرام در محفظه به سفر بروید و سفر هوایی موفق داشته باشید.

موارد موردنیاز محفظه شما برای شناسایی در فرودگاه ها

روز سفر برای این که محفظه حیوان خانگی شما قابل شناسایی باشد و برای این که هنگام دریافت آن در مقصد به مشکل بر نخورید، موارد زیر را اجرا کنید؛

نام و آدرس خودتان را روی محفظه بنویسید

برای حمل و نقل راحت محفظه، دسته ای محکم و راحت برای آن درست کنید.

در محفظه، ظرف آب و غذا (البته بدون محتویات) قرار دهید. قرار گیری ظرف ها جوری انجام دهید تا مامورین مربوطه در صورت نیاز بتوانند از آن ها برای تطمیع حیوان خانگی شما استفاده کنند.

هیچ گاه در یک محفظه دو حیوان خانگی به عنوان مثال سگ و گربه را با هم قرار ندهید.

پارچه ای را هم برای نظافت در محفظه قرار دهید.

قلاده و یا گردنبند مخصوص حیوان خانگی خود را در بسته ای پلاستیکی قرار دهید و آن را در محفظه جا بدهید.

نام حیوان خانگی تان را روی برچسب بنویسید و آن را روی محفظه بچسبانید.

عکس واضح از صورت حیوان خانگی تان بیاندازید و روی محفظه بچسبانید.

محفظه را از هر گونه اسباب بازی خالی کنید.

علاوه بر نام و نام خانوادگی خودتان و نام حیوان خانگی تان، شماره تماس خود را نیز برای شرایط اضطراری روی محفظه بچسبانید. برای این که بتوانید سفری راحت تر و با کیفیت تر با حیوان خانوادگی خود داشته باشید، مامورین هواپیمایی و فرودگاه مقصد را از به همراه داشتن حیوان خانگی آگاه کنید تا خدماتی بهتر بگیرید.

ایرلاین‌های خارجی و پذیرش حیوانات خانگی

قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی در بسیاری از ایرلاین‌های خارجی سخت گیرانه است. تنها شرکت هواپیمایی خارجی که بیشترین پذیرش را دارد، ترکیش ایر است. ترکیش ایر ساده‌ترین روش برای انتقال حیوان خانگی شما خواهد بود. حتی در صورتی که درخواست شما رد شود، اطلاعات دقیقی از علت آن به شما داده خواهد شد و با رفع مشکلات می‌توانید دوباره درخواست خود را ثبت کنید. شرکت هواپیمایی لوفتهانزا اتریش امکانات حمل حیوانات خانگی را ارائه می‌دهد اما تضمین قطعی برای تایید درخواست شما وجود ندارد. ایرلاین‌های ترکیش ایر و لوفتهانزا تنها در صورتی که وزن حیوان به همراه قفس از ۸ کیلوگرم کمتر باشد، اجازه می‌دهند آن را با خود به کابین ببرید.

شرکت‌های هواپیمایی امارات و قطر اغلب درخواست حمل و نقل حیوانات را قبول نمی‌کنند. در صورت تایید گربه و سگ باید در قفس مناسب قرار گرفته و به بخش بارگیری  تحویل داده شود. اما همراه داشتن پرندگانی مانند عقاب یا قرقی در کابین کلاس پروازی اقتصادی امکان پذیر است.

پروازهای داخلی و حمل حیوانات

طبق قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی، حمل و همراهی حیوانات درون کابین ممنوع است. در پروازهای داخلی تضمینی وجود ندارد که درخواست شما برای حمل و نقل حیوان خانگی تایید شود. در میان ایرلاین‌ها داخلی، تنها شرکت ماهان به طور فعال اجازه حمل حیوانات خانگی را فراهم کرده است. حمل و نقل توسط این شرکت هواپیمایی تنها به صورت کارگو امکان پذیر است. اگر قصد انتخاب دیگر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، باید با شرکت مد نظر تماس گرفته و از امکانات آن مطلع شوید. 

شرایط کشورهای مختلف در زمینه حمل حیوان‌های خانگی با هواپیما

قوانین حمل حیوانات با هواپیما تنها به شرکت‌های هواپیمایی محدود نمی‌شود. باید قوانین کشور مقصد را نیز مد نظر داشته باشید. کشورهایی مانند انگلستان، امارات و عمان اجازه ورود و همراه داشتن برخی از حیوانات به همراه شما را نمی‌پذیرند و تنها می‌توانید از طریق کارگو آنها را به کشور مقصد منتقل کنید.

مسئله زمان قرنطینه را در نظر داشته باشید. این موضوع به خصوص برای کشورهای استرالیا و انگلستان مهم است. باید مدارکی مانند میکروچیپ، شماره میکروچیپ و تاریخ تزریق را ارائه دهید. مدارک واکسن هاری و نمونه آزمایش خود نه تنها توسط دامپزشک داخلی بلکه باید توسط دامپزشکی خارجی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، مورد تایید قرار گیرد. در صورتی که تمامی مدارک را به درستی ارائه دهید، پس از سه ماه اجازه ورود به کشورهای گفته شده را خواهید داشت.

 سخن پایانی

قوانین حمل حیوانات با هواپیما را بررسی کردیم. دقت داشته باشید پیش از سفر حتماً شرایط شرکت هواپیمایی، فرودگاه و کشور مقصد را بررسی کنید. در صورتی که حیوان خانگی شما دارای نیازهای خاصی است، مانند داروهای خاص، خوراک و آب حتماً پیش از سفر این موارد را برایش فراهم کنید. قبل از سفر با دامپزشک مشورت کنید تا نکات تغذیه، داروها و واکسن را بدانید. سپس، گواهی نامه‌های لازم را از دامپزشک دریافت کنید. با رعایت نکات گفته شده و ارائه مدارک از مسائل قانونی و مشکلاتی که در مقصد ممکن است رخ دهد، جلوگیری کنید. 

سوالات متداول

سن حیوانات باید حداقل چقدر باشد؟

حیوانات خانگی حداقل باید ۱۰ تا ۱۲ هفته سن داشته باشند. در سفر مادر و بچه حیوانات خانگی، تنها سه بچه می‌تواند در قفس مادر قرار گیرد که باید سنشان از ۶ ماه کمتر باشد.

هزینه حمل حیوانات چگونه محاسبه می‌شود؟

فرمول دقیق آن را در مقاله آورده ایم. برای پرندگان، وزن پرنده و قفس ضربدر ۴ می‌شود و برای دیگر حیوانات وزن حیوان و قفسش ضربدر ۲ خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای حمل و سفر حیوانات با هواپیما کدامند؟

شناسنامه یا گذرنامه حیوان، گواهی واکسیناسیون، برگه پرداخت هزینه و در صورت حمل به کشورهای خارجی به برگه گواهی پزشکی بین المللی نیاز خواهید داشت.

آیا می توانیم حیوان خانگی را به داخل کابین ببریم؟

خیر، در پرواز های شرکت های هواپیمایی ایران، امکان بردن حیوان خانگی به درون کابین وجود ندارد.

امکان بردن پرندگان به درون کابین وجود دارد؟

خیر، پرندگان نیز باید قفس مخصوص خود قرار گیرند. برخی از پروازهای قطر و امارات اجازه ورود شاهین و قرقی را به کابین می دهند.




الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار