gardeshban.ir

قوروت بادمجان یکی از غذا‌های محلی و لذیذ استان خراسان و بیرجند است که برعکس بلغور پلو، طرز تهیه مشکلی دارد؛ زیرا برای آماده‌سازی آن باید کشک را سابید.
کد خبر: ۶۰۰۰۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲-1402 July 12
گردشبان (gardeshban.ir) :



قوروت بادمجان یکی از غذا‌های محلی و لذیذ استان خراسان و بیرجند است که برعکس بلغور پلو، طرز تهیه مشکلی دارد؛ زیرا برای آماده‌سازی آن باید کشک را سابید. قوروت بادمجان با کشک بیرجندی معروف به قروت درست می‌شود که در صورت عدم دسترسی به آن، باید خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای سه نفر

کشک بیرجندی: ۵۰۰ گرم
بادمجان: ۲ عدد
پیاز: یک عدد
روغن حیوانی: ۲ قاشق غذاخوری
گردو: ۱۰ تا ۱۵ عدد
نعنا داغ: یک قاشق مرباخوری
نمک، فلفل سیاه و دارچین: به مقدار لازم

طرز تهیه

کشک‌ها را به‌همراه کمی آب در یک ظرف بریزید تا خیس بخورند. در همین حین، گردو‌ها را با سنگ گرد و مخصوص یا آسیاب پودر کنید تا گردو‌ها به روغن بیفتند. پودر گردوی به روغن افتاده را با کشک خیس خورده مخلوط کنید و آن‌ها را بسابید. سابیدن باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا کشک‌ها از همدیگر جدا شوند. در این مرحله به کشک‌ها آب اضافه کنید تا ذرات جداشده از کشک‌ها در آب حل شوند.
آب قوروت‌آلود را در یک ظرف جداگانه بریزید. عمل سابیدن و افزودن آب را چند بار تکرار کنید تا غلظت آب قوروت‌آلود به غلظت دلخواه شما برسد. پیاز‌های خرد شده را در یک تابه با روغن حیوانی سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. سپس محلول قوروت را به‌همراه نمک و فلفل به پیاز داغ بیفزایید و غذا را برای چند دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا گرم شود؛ اما به جوش نیفتد. روی قوورت بادمجان را با بادمجان سرخ شده، نعنا داغ و دارچین تزئین کنید.

نکات مهم

اگر دوست دارید طعم غذای شما ترش باشد، قوروت را کمی بیشتر بجوشانید.
قوروت را می‌توان به‌عنوان ناهار یا پیش‌غذا سرو کرد.
این غذا را به‌همراه سبزی خوردن میل کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار