gardeshban.ir

مشاور رئیس‌جمهور از افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا‌های غیر نفتی در این مرز بین‌المللی در هفت ماهه سالجاری خبر داد
کد خبر: ۶۰۳۳۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲-1402 August 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
عبدالملکی: مناطق آزاد توسعه می‌یابد/ افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا‌های غیر نفتی‌


حجت‌الله عبدالملکی در بازدید از مرز باشماق مریوان از افزایش 40 درصدی صادرات کالا‌های غیر نفتی در این مرز بین‌المللی در هفت ماهه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این افزایش ناشی از موفقیت سیاست‌های دولت در تقویت صادرات غیرنفتی و مدیریت صحیح این منطقه است.

وی مرز باشماق را یکی از مبادی اصلی اقتصادی ایران برشمرد و با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از صادرات برای تقویت تولید داخلی و نیازمندی‌های ارزی کشور است، گفت: حدود 6 میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیتی، صادراتی و وارداتی مبادله می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه همسو تأکید کرد و افزود: تسهیل صادرات و رفع موانع این حوزه از مهمترین اولویت‌های دولت بوده و باید تمام دستگاه‌های اجرایی این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق آزاد عنوان کرد: عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان تا 2 روز دیگر آغاز و مدیرعامل این منطقه معرفی خواهد شد.

به گفته وی، با استقرار منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، ظرفیت برای سرمایه‌گذاری بیشتر و شرکت‌های تجاری، از مزایای این منطقه بهره مند می‌شوند.

عبدالملکی عنوان کرد: امیدواریم مناطق آزاد نمونه در بانه و مریوان در تراز ملی ایجاد و دستگاه‌های اجرایی در مرز به بهترین شیوه، وظیفه خود را انجام دهند و آینده روشنی پیش روی مریوان و کل ایران باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی خوستار رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌ها در مرز باشماق شد و یادآور شد: توسعه مناطق آزاد راهی برای گسترش ارتباطات با همسایگان و رفع مشکلات اقتصادی است.

مرز باشماق در 15کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان نیز در 109 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار