gardeshban.ir

جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه از کشورهای هدف مناطق آزاد ایران از جمله هندوستان یکی از اصلی‌ترین محورهای سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به این کشور است.
کد خبر: ۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲-1402 September 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد ایران به هندی‌ها


در اولین روز سفر حجت عبدالملکی به هند  دیدار با سفیر ایران در این کشور در برنامه قرار گرفته بود. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در این دیدار ضمن استقبال از برنامه‌های دنبال شده از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب سرمایه‌های جدید خارجی به ویژه معرفی فرصت‌های جدید به سرمایه‌گذاران هندی؛ تاکید کرد که در این راه دستگاه دیپلماسی مشارکت خواهد کرد و برای تبیین برنامه‌های مناطق آزاد تلاش می‌کند. 

ایرج الهی اظهار کرد: مناطق آزاد ایران دارای موقعیت‌های خوب استراتژیک و امتیازات قانونی و قابلیت‌های ویژه‌ای هستند که در صورت معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری، هندی‌ها علاقمند به سرمایه گذاری در این مناطق هستند. سرمایه گذاران هندی استقبال بالایی برای حضور در این مناطق خواهند داشت.

در این دیدار حجت الله عبدالملکی هم اعلام کرد در این سفر هزار بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد یورو برای ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده شده است.

توسعه سرمایه‌گذاری هند در بخش فولاد در مناطق آزاد ایران

همچنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به کشور هندوستان با یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تولید محصولات فولادی در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

این گروه تولیدی، حدود یازده میلیون تن تولید انواع محصولات فولادی را برعهده دارند و در حوزه تولید انرژی برق از جمله شرکت‌های معتبر و بزرگ در کشور هند محسوب می شوند.

با توجه به هزینه های پایین تولید و سهولت کسب و کار، واردات و صادرات و زیرساخت‌های مناسبی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از جمله منطقه آزاد چابهار وجود دارد این گروه تولیدی علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محصولات پایین دستی فولاد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران اعلام کردند.

عبدالملکی در این دیدار ضمن معرفی ۱۰۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: تعاملاتی با کشور عمان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک در مرز عمان و یمن صورت گرفته است، که با راه‌اندازی این منطقه امکان استفاده از بازار یمن که به زودی بحث بازسازی آن آغاز خواهد شد، می‌توانند با سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این مناطق در زمینه تولید محصولات فولادی پایین‌دستی و صادرات به یمن از طریق منطقه آزاد مشترک بهره‌مند شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار