gardeshban.ir

امروز یکی از خوشمزه ترین و خوش خوراک ترین ران بوقلمون را به همراه یک زیره پلو اصیل کرمانی به شما یاد خواهیم داد که فوق العاده خوشمزه و ساده است.
کد خبر: ۶۱۲۵۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 09
گردشبان (gardeshban.ir) :



امروز یکی از خوشمزه ترین و خوش خوراک ترین ران بوقلمون را به همراه یک زیره پلو اصیل کرمانی به شما یاد خواهیم داد که فوق العاده خوشمزه و ساده است و فقط ادویه ها مهم ترین قسمت تهیه آن هستند پس همه ادویه های گفته شده در مواد لازم را تهیه کنید و این غذای کرمانی را این بار با ران بوقلمون یاد بگیرید.

مواد لازم

ران بوقلمون ۱/۲ عدد
زعفران به مقدار دلخواه
زیره سبز نصف قاشق چای خوری
هل ۱ ق چای خوری
پودر سیر ۱ ق چای خوری
پودر کره ۱ ق چای خوری
ادویه دود به دلخواه ۱ ق چای خوری
نمک ۱.۵ ق چای خوری
فلفل سیاه ۱ ق چای خوری
زردچوبه ۲ ق چای خوری
فلفل قرمز ۱/۲ ق چای خوری
روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
رب گوجه ۲ ق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ بوته
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
برگ بو ۲ عدد
رزماری ۱ شاخه
برنج ۴ پیمانه
زیره سیاه ۱ ق غذا خوری
دارچین  ۱ ق چای خوری

طرز تهیه زیره پلو کرمانی با ران بوقلمون

مرحله اول: مزه دار کردن ران بوقلمون

ابتدا باید ران بوقلمون را با زعفران سابیده شده خوب ماساژ دهید و نیم ساعت استراحت دهید و بعد به ران بوقلمون ادویه دود، کره، پودر سیر، هل، زیره سبز، پودر سیر، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز و روغن زیتون خوب ماساژ دهید و برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله دوم: تفت دادن رب و پیاز

در ادامه باید داخل یک تابه بزرگ روغن یا روغن کرمانشاهی بریزید و رب را داخل تابه سرخ کنید و بعد پیاز را به صورت خلالی ریز خرد کنید و به همراه هویج و فلفل دلمه خرد شده اضافه کنید و کمی تفت دهید و یک بوته سیر از وسط به دو نیم کنید و اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت ران بوقلمون

در ادامه برگ بو و یک شاخه رزماری را نیز قرار دهید و ران بوقلمون مزه دار شده را نیز اضافه کنید و روی مواد ۱ لیوان آبجوش بریزید و بگذارید برای ۲ ساعت پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه زیره پلو

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و بعد از نرم شدن آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و لا به لای برنج باید زیره سیاه و دارچین و زعفران بریزید و زیره پلو را دم کنید و به همراه ران بوقلمون پخته شده سرو کنید. نوش جان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار