gardeshban.ir

کوه های انتهای بلوار هاشمیه و همچنین بلوار هفت تیر مشهد تبدیل به نقاطی محبوب برای تفریح، ورزش، گشت و گذار و خوردن یک نوشیدنی داغ در کنار دوستان و خانواده و دیدن چشم انداز شهر مشهد شده اند. این دو مکان از جمله بام های شهر مشهد و نقاط جذاب برای تماشای منظره شهر نیز می باشند.
کد خبر: ۶۱۲۴۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
مشهد یکی از شهرهای بزرگ ایران است که از نظر مکان های تفریحی، طبیعت زیبا و جاذبه های دیدنی بسیار غنی می باشد و به خاطر تعداد بالای جاذبه های آن باید قبل از سفر برنامه ریزی کنید که به کجاها سر بزنید. اگر می خواهید به یک مکان جالب و جذاب بروید که بتوانید منظره شهر مشهد را از بالا ببینید، حتما سری به نقاط مرتفع شهر مشهد بزنید.

کوه های انتهای بلوار هاشمیه و همچنین بلوار هفت تیر مشهد تبدیل به نقاطی محبوب برای تفریح، ورزش، گشت و گذار و خوردن یک نوشیدنی داغ در کنار دوستان و خانواده و دیدن چشم انداز شهر مشهد شده اند. این دو مکان از جمله بام های شهر مشهد و نقاط جذاب برای تماشای منظره شهر نیز می باشند.

کوه‌ های هفت‌ تیر مشهد


کوه های هفت تیر

کوه‌های آب‌وبرق یا همان بابا کوهی، یکی از معروف‌ترین مسیرهای کوهنوردی در داخل شهر مشهد است و به عنوان یکی از بام‌های معروف در مشهد شناخته می‌شود. این کوه‌ها در منطقه کوهستانی مشهد واقع و یک مقصد دوست‌داشتنی هستند.


کوه‌های هفت تیر یکی از آن مسیرهایی است که شما را به قله معروف و محبوب زو می‌رساند. حتی اگر نمی خواهید چون کوهنوردان حرفه ای به قله زو بروید، پلکان باباکوهی انتهای بلوار هفت تیر، مکانی عالی برای تفریح و دیدن چشم انداز شهر است.

کوه‌ های هفت‌ تیر مشهد


کوه های هاشمیه

کوه‌های هاشمیه در جنوب شهر مشهد قرار گرفته‌اند و بدون‌ شک از پرطرفدارترین مسیرهای کوهنوردی در میان اهالی مشهد هستند. مسیر دسترسی زیبایی که این کوه‌ها دارند، سبب شده‌ تا گردشگران زیادی از کوه‌های هاشمیه بازدید کنند.

برای رفتن به کوه‌های هاشمیه، باید در انتهای بلوار هاشمیه آن را بیابید. انتهای این خیابان، یکی از معروف‌ترین پارک‌های مشهد یعنی پارک خورشید قرار گرفته است و با فاصله کمی از آن، یکی از زیباترین کوه‌های مشهد را می‌توان دید.

کوه‌ های هفت‌ تیر مشهد


قله زو

قله زو، که در ارتفاع 1509 متری قرار دارد، قله معروف کوه‌های هاشمیه است! تفاوتی ندارد چه فصلی باشد؛ هر زمان که به کوه‌های هاشمیه بروید، کوهنوردانی را خواهید دید که از همان ساعات ابتدایی روز و قبل از طلوع خورشید کوه‌ها را با قدرت بالا می‌روند. کوه‌های هاشمیه همچنین یکی از اصلی‌ترین مسیرها برای تمرین تکنیک‌های کوهنوردی و اصول گام‌برداری است و بیشتر گروه‌های کوهنوردی برنامه تمرین‌های هفتگی خود را در این کوه‌ها انجام می‌دهند.

دو مسیر پلکانی و کوهپیمایی برای رسیدن به قله زو در اختیار خواهید داشت، که بنا بر توانایی جسمی خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید. کوه‌های هاشمیه، یکی از آن مکان‌هایی است که چشم‌انداز زیبایی به شهر مشهد دارد. طبیعت زیبا، پارک کودکان و پارکینگ از امکانات کوه‌های مشهد هستند.

قله زو یک چشمه زیبا به نام چشمه معین را در خود جای داده‌ است، از انتهای بلوار هاشمیه و بعد از پارک خورشید و همچنین از انتهای بلوار هفت تیر و از کوه های هفت تیر قابل دسترسی است.

کوه‌ های هفت‌ تیر مشهد


مسیرهای دسترسی قله زو

مسیر اول رسیدن به قله زو، از انتهای هاشمیه و پارک خورشید است و مسیر دوم برای رسیدن به آن از خیابان هفت تیر می باشد. انتهای خیابان هاشمیه، پارک خورشید از پارک های پلکانی و خوش آب وهوایی است که بعد از بالا رفتن از آن می توان مسیری راحت برای دسترسی به قله را پیش رو داشت. از اینجا بعد از حدود 45 دقیقه به قله خواهید رسید.

مسیر دوم از انتهای خیابان هفت تیر آغاز می شود و معمولا کوهنوردان حرفه ای از آنجا راهی می شوند چرا که راه طولانی تر و مسیر کمی سخت تر است. این مسیر حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. راه ها و مسیرهای متعددی برای رفتن به قله منشعب می شود که رفتن به هر یک از آن ها ممکن است راه رسیدن به قله را بسیار دور یا بسیار نزدیک کند.

راه ماشین رو قله زو مشهد

برای صعود به قله زو تنها می توان پیاده و یا با دوچرخه رفت. مسیر ماشین رو به این قله از ابتدای کرونا بسته شده است. راحت ترین کار این است که با ماشین به انتهای بلوار هاشمیه و کوهستان پارک خورشید بروید، ماشین خود را در پارکینگ این مجموعه پارک کنید و به سمت قله زو راه بیفتید.

همچنین می توانید به سمت کوه پارک مشهد بروید، که ورودی آن از انتهای بلوار دلاوران می باشد. در بلوار کوه پارک، ماشین خود را در نزدیک ترین نقطه پارک کنید و سپس کوهپیمایی خود را شروع کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار