gardeshban.ir

در شورای هماهنگی بعثه و حج مطرح شد/
سازمان حج و زیارت درحالی‌که نرخ علی‌الحساب ثبت‌نام در حج ۱۴۰۳ را ۱۴۰ میلیون تومان تعیین کرده است، اعلام کرد هزینه تمام‌شده این سفر هنوز مشخص نشده و در انتظار نرخ ارز و دیگر هزینه‌هاست.
کد خبر: ۶۱۲۶۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
هزینه تمام‌شدۀ حج هنوز مشخص نیست


در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر برای اعزام به حج ۱۴۰۳ نام‌نویسی کرده‌اند و غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز گفت: تا تکمیل شدن ظرفیت‌ها، اولویت‌های جدید در استان‌هایی که امکان نام‌نویسی فراهم باشد، اعلام خواهد شد.

رضایی همچنین اظهار کرد: برای مشخص کردن قیمت نهایی حج آینده در انتظار اعلام نرخ ارز و برخی از هزینه‌ها هستیم.

در این نشست همچنین موضوع امکان اعزام زائران به عمره به دنبال سفر هیأت عربستان به ایران بررسی شد، که معاون سازمان حج و زیارت گفت: درصورت اعلام موافقت طرف عربستانی و صدور مجوز برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی، برای اعزام‌های عمره، در قالب ساختار و ظرفیت‌های جدید برنامه‌ریزی می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز درباره کاهش نیروهای کارگزاری در حج، اظهار کرد: سال گذشته این تعداد با تلاشی که صورت گرفت کاهش یافت و باید از تمام ظرفیت‌ها در کشور میزبان برای کاهش بیشتر و افزایش تعداد زائران استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: در حج، کارگزاران اجرایی و فرهنگی در کارهای کلیدی به هیچ‌وجه نباید حذف شوند، ولی امور قابل واگذاری همچنان مدنظر قرار گیرد و در روند کاهش نیروها همواره به ارتقاء کیفیت، توجه و همه تلاش‌ها روی کار بهتر و بیشتر متمرکز شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار