gardeshban.ir

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما در روزهای پایانی هفته تاکید کرد: طی این مدت از صعود و انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اجتناب شود.
کد خبر: ۶۱۲۸۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
بارش برف و کولاک در ارتفاعات کشور

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه  و جمعه (۱۲و ۱۳بهمن‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات جنوب کشور و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود بنابراین برای بیش از 15 استان کشور هشدار نارنجی‌رنگ صادر شده است.

وی افزود: بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما، مه آلودگی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: بارش‌ها از ظهر پنجشنبه در مناطق مذکور شدت می‌گیرد به‌ویژه در زاگرس  مرکزی و  بخش‌های جنوبی کشور مانند ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

ضیاییان اضافه کرد: با توجه به ابرناکی و مه آلودگی گسترده در مناطق کوهستانی کشور، کاهش دید افقی، عمودی و  احتمال انحراف از مسیر وجود دارد همچنین وزش باد شدید، کولاک و تشدید سوزباد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با بارش برف تازه شرایط وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد، تاکید کرد: کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … با توجه به شرایط مخرب جوی، مخاطره آمیز و خطرناک است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پنجشنبه و جمعه اظهارکرد: از روز چهارشنبه تا جمعه آسمان تهران ابری و مه آلود، به تناوب بارش برف، وزش باد شدید و کولاک و با وقوع بهمن همراه است.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: طی پنجشنبه و جمعه از صعود و انجام فعالیت های مرتبط با کوهستان اجتناب شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار