gardeshban.ir

گزارش/
اسماعیلی وزیر ارشاد در مورد دلیل لغو سفرهای حج، گفت: همه توافقات با کشور میزبان انجام شده بود ولی متأسفانه در لحظه آخر سازمان هواپیمایی عربستان و ایران دچار اختلاف فنی شدند.
کد خبر: ۶۱۲۶۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
اختلاف فنی سازمان هواپیمایی عربستان و ایران علت لغو سفرهای حج


محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (سه‌شنبه 10 بهمن ماه) با حضور در مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی سوالات مردمی شد.

حجت الاسلام صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در تشریح عملکرد وزارت ارشاد گفت: نسبت به حضور قبلی در این مرکز، در برخی حوزه ها از رتبه ۱۴ به ۳ کاهش پیدا کرده و بهتر شده است.

خانم حسن پور در مورد هزینه زیاد حج عمره مشکل خود را مطرح کرد و درخواست کرد هزینه سفر حج کمتر شود.

اسماعیلی در پاسخ به این درخواست، گفت: متاسفانه در حوزه ثبت نامی های حج با میراث بدی مواجه هستیم چون حج عمره حدود ۹ سال تعطیل شده بود. دولت سیزدهم بعد از ۱۳ سال از ثبت نام شما سر کار آمد، همه تلاش خود را کردیم تا این سفر با ارز نیمایی انجام شود.

وی افزود: پیگیر حل این موضوع هستیم و فرمایش شما را قبول دارم، ولی ما میراث دار وضعیت موجود هستیم.

اسماعیلی در مورد دلیل لغو سفرهای حج، تاکید کرد: همه توافقات با کشور میزبان انجام شده بود ولی متاسفانه در لحظه آخر سازمان هواپیمایی عربستان و ایران دچار اختلاف فنی شدند. در حال گفتگو با وزارت اقتصاد هستیم تا تسهیلات ارزانی برای عمره گذاران فراهم شود.

خانم نوری زاده یکی دیگر از هموطنان در این جلسه  درخواست کرد به  خبرنگاران توجه بیشتری شود و خواستار تسهیلاتی برای اجاره مسکن کردند.

اسماعیلی در پاسخ گفت: در ابتدای دولت حدود ۴ هزار نفر عضو صندوق هنر  بودند ولی در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو هستند. برای اعطای وام به اعضای صندوق موردی تایید نشده است ولی برای موارد خاص درخواست،  میتوانیم ۱۰۰ میلیون وام با تسهیلات قرض الحسنه  بدهیم.

خسرو معتضل نویسنده کتاب، در مورد کتابی که نوشته است و هنوز تایید نشده درخواست خود را پیگیری کرد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این درخواست، گفت: شخصا کتاب را مطالعه خواهم کرد و نتیجه را به شما اطلاع خواهم داد.

یکی از روزنامه نگاران با حضور برخط، مشکل خود را در رابطه با یارانه مطبوعات مطرح کرد و اعلام کرد که  این هزینه به روزنامه نگاران نمی رسد و مشکل دیگر  نیز راجع به کمبود کاغذ و تسهیلات هنر کارت  بود.

اسماعیلی در پاسخ به این درخواست گفت: بیش از ۱۶۰۰ خدمت فروشگاهی، درمانی و تسهیلاتی با هنر کارت انجام می شود و قابل انجام است.

عبدالله کاظمی از شهر شیراز با بیان اینکه دشمن در عرصه فرهنگ و فضای مجازی به دنبال نفوذ است، درخواست کرد نظارت بیشتری در حوزه فرهنگی فضای مجازی انجام شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به این درخواست، گفت: در آغاز کار دولت هفتاد درصد ترافیک اینترنت خارجی بود ولی با حمایت جدی از پیام رسان های داخلی ۵۰ درصد ترافیک مربوط به پیام رسان های داخلی است.

وی افزود: سامانه مردمی نظارت بر فضای مجازی ظرف ۳ ماه آینده رونمایی خواهد شد تا نظارت بیشتری در این حوزه انجام می‌شود.

یکی از هموطنان از شهر همدان درخواست کرد زمان صدور مجوز کتاب ها در وزارت ارشاد کمتر شود و از زمان زیاد صدور مجوز کتاب خود انتقاد کرد.

اسماعیلی در پاسخ به این درخواست، تاکید کرد: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و امروز مسئولین مربوطه با شما تماس خواهند گرفت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار