gardeshban.ir

مجسمه شیوا، بزرگ‌ترین مجسمه نیم‌تنه دنیا در مرکز یوگا ایشا واقع در کوهپایه‌های ولینگیگی چهل کیلومتری شهر کویمباتور در ایالت تامیل نادو، در جنوب هند قرار دارد.
کد خبر: ۶۱۲۴۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲-1402 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجسمه شیوا، بزرگ‌ترین مجسمه نیم‌تنه دنیا در مرکز یوگا ایشا واقع در کوهپایه‌های ولینگیگی چهل کیلومتری شهر کویمباتور در ایالت تامیل نادو، در جنوب هند  قرار دارد. این مجسمه یکی از شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین مجسمه‌های نیم‌تنه دنیاست که در این مرکز واقع شده است. بسیاری از افرادی که عاشق گردشگری هستند، مشتاقانه سفر خود را به کوهپایه‌های ولینگیگی آغاز کرده تا از بزرگ‌ترین مجسمه نیم‌تنه دنیا دیدن کنند. 




آدیوگی، اولین مرتاض دنیا

بیش از ۱۵۰۰۰ سال پیش، آدیوگی، اولین مرتاض دنیا علم یوگا را به دست آورد و آن را به ۷ فرمان خود اضافه کرد. این مرتاض ۱۱۲ راه برای باز کردن چاکراهای درونی انسان معرفی کرد و به انسان‌ها نشان داد که چگونه می‌توانند از محدودیت‌ها عبور کرده و به نهایت پتانسیل خود برسند. آدیوگی نشان داد که هر فرد باید ابتدا به آرامش درونی رسیده و خود را تغییر بدهد تا بتواند دنیا را هم متحول کند. او یوگا و آرامش بطنی را تنها راه رسیدن به‌سلامت و آزادی انسان‌ها می‌دانست.

درباره مجسمه شیوا

مجسمه شیوا در مرکز یوگا ایشا، یک مجسمه نیم‌تنه با ارتفاع ۳۴ متری، طول ۴۵ متری و عرض ۲۵ متری است. مجسمه توسط بنیان‌گذار مرکز ایشا طراحی شده است و پس از اتمام ساخت، توانست راه خود را به رکوردهای کتاب گینس باز کند. این مجسمه فلزی در کل ۵۰۰ تن وزن داشته و عنوان بزرگ‌ترین مجسمه نیم‌تنه دنیا را از آن خودکرده است.




شیوا در ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۷ با حمایت مالی دولت هند ساخته شد. شیوا اولین مرتاض هندی بود و ساخت مجسمه او در این مرکز، نمادی از دعوت مردم به آرامش درونی است. این مجسمه در مقیاس فوت، ۱۱۲ فوت ارتفاع دارد. به گفته بنیان‌گذاران مرکز ایشا در هند، این مقیاس نمادی از ۱۱۲ چاکرا موجود در سیستم انسان است.

از زمان ساخت این مجسمه تا کنون، علاوه بر نمادین بودن آن، این مجسمه از نظر جذب گردشگران و توریست‌های بیشتر به هند هم اهمیت پیدا کرده است. در کنار بازدید از این مجسمه، گردشگران می‌توانند از نمایش نوری سه‌بعدی این مجموعه هم دیدن کنید. این نمایش داستان اولین مرتاض هند را بازگو کرده و درباره این موضوع صحبت می‌کند که چگونه علم یوگا به انسان‌ها الهام شده است.

هدف از ساخت مجموعه ایشا

ایشا یک مجموعه مقدس و مهم برای افرادی است که به دنبال پیداکردن آرامش درونی هستند. این مرکز با این هدف ساخته شد که هر ۴ مسیر مهم یوگا (انرژی، دانش، عمل و پایبندی) را به جویندگان آن نشان داده و به‌تمامی علاقه‌مندان کمک کند تا آرامش را در روح خود گسترش بدهند. در بخش مسکونی و اقامتگاه‌های این مرکز همیشه می‌توان افرادی را پیدا کرد که برای تقویت انرژی درون خود به ایشا آمده‌اند. این مرکز در کل برای تمامی بازدیدکنندگان خود یک مکان کاملاً امن و مقدس فراهم کرده است تا بتوانند به سمت یک زندگی سالم‌تر حرکت کرده و از تمامی پتانسیل‌های خود استفاده کنند.

دسترسی به مجموعه ایشا و مجسمه شیوا

مرکز یوگا ایشا در ۳۰ کیلومتری یا ۲۰ مایلی جنوب کویمباتور در کوهپایه‌های ولینگیگی واقع شده است. این بخش یک شهر صنعتی پیشرفته در این بخش بوده و از طریق راه‌های هوایی، ریلی و زمینی امکان دسترسی به آن وجود دارد. بیشتر فرودگاه‌ها در شهرهای بزرگ هند مانند دهلی، چنای، بمبئی و بنگلور به‌صورت روزانه به کویمباتور پرواز دارند. امکان دسترسی به این شهر با استفاده از قطار هم از طریق تمامی شهرهای بزرگ هند امکان‌پذیر است.

زمانی که مسافران به کویمباتور برسند، می‌توانند به طور مستقیم سوار اتوبوس‌های مرکز ایشا شده و در این مرکز پیاده شوند. امکان گرفتن تاکسی از ایستگاه‌های قطار یا فرودگاه هم وجود دارد. مراکز کرایه تاکسی در کویمباتور برای بازدید از مرکز ایشا و مجسمه شیوا به‌صورت ۲۴ ساعته باز هستند.

ساعات کاری: از ۶ صبح تا ۸ شب




اقامت در مجموعه ایشا

درصورتی‌که افراد پس از بازدید از مجسمه شیوا بخواهند در این مرکز برای مدت بیشتری اقامت داشته باشند، می‌توانند از اقامتگاه‌های داخلی آن استفاده کنند. اقامتگاه‌های بسیاری در مجموعه ایشا وجود داشته که مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. طراحی این اقامتگاه‌ها به صورتی اجرا شده است که مطابق باهدف کلی مجموعه باشد. تمامی مسافران می‌توانند در کمال آرامش در این اقامتگاه‌ها استراحت کنند. با وجود ساده‌بودن طراحی این اقامتگاه‌ها، تمامی امکانات آن مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده و تمامی امکانات و خدمات رفاهی لازم برای مسافران فراهم شده است. اقامت در این مرکز تنها در صورتی ممکن است مسافران از قبل اتاق خود را رزرو کرده باشند.

کلام آخر

در این مطلب با یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی مقدس در هند، مجسمه الهه شیوا آشنا شدیم. در مرکز یوگا ایشا می‌توانید فعالیت‌های بیشتری برای پیداکردن آرامش داشته باشید و همچنین می‌توانید با علم یوگا هم آشنایی بیشتری پیدا کنید. اقامت در این مرکز می‌تواند به شما کمک کند تا یک سفر کاملاً آرامش‌بخش داشته باشید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. 

سؤالات متداول

۱- مجسمه شیوا کجاست؟

مجسمه شیوا در هند، شهر کویمباتور و در کوهپایه‌های ولینگیگی، در مرکز یوگا ایشا ساخته شده است.

۲- دلیل اهمیت مجسمه شیوا چیست؟

این مجسمه نه‌تنها به عنوان بزرگ‌ترین مجسمه نیم‌تنه دنیا در گینس به ثبت رسیده است، بلکه نمادی از اولین مرتاض هندی و ۱۱۲ چارکرای درونی انسان است.

۳- مجسمه شیوا نماد چیست؟

مجسمه شیوا نماد اولین مرتاض هندی است و ارتفاع ۱۱۲ فوتی آن نماد ۱۱۲ راهی است که وی برای رسیدن به آرامش درونی پیشنهاد داده است.

۴- بهترین روش دسترسی به مرکز ایشا چیست؟

برای رسیدن به ولینگیگی در کویمباتور می‌توان از هواپیما و قطار استفاده کرد. سپس می‌توان با اتوبوس و تاکسی به‌صورت مستقیم به مرکز ایشا رفت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار