gardeshban.ir

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به گزارش گمرک ایران و ستاد نظارت گمرک استان، شرایط لازم برای عرضه کالای همراه مسافر در منطقه خداآفرین وجود دارد.
کد خبر: ۱۷۸۰۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیار راستگو در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جلسه مسایلی که در سطح استان مطرح است مورد رسیدگی و بررسی قرار می گیرد و هماهنگی های استانی انجام می شود.

وی افزود: عرضه کالای همراه مسافر در منطقه خداآفرین منطقه آزاد ارس از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. 

راستگو گفت: در خصوص رجستیری گوشی های همراه مسافر نیز در این جلسه مصوب شد سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اتحادیه مربوطه جلسه ای برگزار کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این گوشی ها به همراه مسافر وارد کشور می شوند، برخی از آنها رجستری نمی شود که باید در این خصوص نیز اطلاع رسانی های لازم از سوی سازمان صمت انجام و گمرک نیز در این خصوص گزارش دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: مناطق آزاد یکی از ظرفیت های مناسب برای صادرات کالاها و ارتباط گیری با کشورهای همسایه است و باید از این ظرفیت در شرایط کنونی تحریم بیش از پیش بهره مند شد.

وی اظهار داشت: برای فراهم کردن زمینه های حمایت از تولید داخلی که تاکید مقام معظم رهبری است، طرح مبارزه با فروش کالاهای قاچاق در استان اجرا می شود که در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی است.

شهرستان خداآفرین با ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده و به دلیل جای دادن ۲ ناحیه منفصل از منطقه آزاد ارس در دل خود دارای گمرک است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار