gardeshban.ir

کوه های کارپات به عنوان مروارید سبز اوکراین شناخته می شود. در این بخش به جزییات یکی آنها به نام کوه های کارپات می پردازیم که از محبوب ترین استراحتگاه ها و مراکز توریستی این کشور است.
کد خبر: ۲۶۹۶۴
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
ترکیبی زیبا از مناطق طبیعی، جنگل ها، چمنزارها، چوپانان و انسانهایی که در طبیعت هماهنگ زندگی می کنند، که همه اینها باعث می شود که این منطقه برای گردشگران بسیار جذاب باشند! ماهیت اصلی قلمرو، زیبایی مراتع آلپ و جنگل، رودخانه های خشن و دریاچه ها ، آب و هوای معتدل، منابع معدنی درمانی ، آثار تاریخی و معماری می توانند هر کسی را به خود جذب کنند. هزاران گردشگر و افرادی که دوست دارند مسافرت و ماجراجویی را اینجا می آیند. . کارپات اوکراین قله نسبتا ملایمی است که ارتفاعش ۲۰۶۱ متر می باشد (Mt. Hoverla).

کوه های توریستی کارپات؛مروارید سبز اوکراین+تصاویر

بزرگترین استراحتگاه ها در Slavsko، Bukovel، Tysovets و Dragobrat واقع شده است. برخی از استراحتگاه های کوچکتر در Krasiya، Dolina، Beskid، Polyana، Synevir، Yaremche، Verkhovnya، Kosiv و Yavoriv هستند.


۶ مورد از زیباترین مسیرهای طبیعت گردی در اوکراین

اگر از کارپات بازدید می کنید، شما خود را در یک کولاک شدید یا هیپوترمیای خشن ببینید . کارپات ها از داشتن دمای نسبتا خفیف در زمستان بهره مند می شوند. کمترین دمای زمستان حدود منفی ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. در تابستان، آب و هوا گرم و دلپذیر است. در طول سال، کارپات مقدار بسیار کمی از بارش ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر (از این رو این از نظر پوشش گیاهی و پرورش گیاه بسیار غنی می باشد) را دارد . با این حال، این بارندگی به طور مساوی در تمام طول سال پخش شده است.

کوه های توریستی کارپات؛مروارید سبز اوکراین+تصاویر

پیاده روی

کوه های کارپات اوکراین با جنگل ها، رودخانه ها، دریاچه ها، مراتع بلندپایه، شهرها و روستاها در منطقه پوشیده شده است . این منطقه فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی دارد . همچنین برای تعطیلات تابستانی، راه رفتن، سوار شدن، کوه نوردی وکاوش بسیار مناسب است. اردوگاه های مجهز، پناهگاه های مسافرین، مسیرهای پیاده روی و مناطقش بسیار نادر است. نقشه های جغرافیایی از مسیرهای پیاده روی در استراحتگاه ها یا از ساکنین محلی که مسکن را برای گردشگران فراهم می کنند، تهیه می گردد. آب آشامیدنی به طور گسترده ای از کوه ها و رودخانه ها در دسترس است.

کوه های توریستی کارپات؛مروارید سبز اوکراین+تصاویر

دوچرخه سواری و پیاده روی

کوه های کارپات برای دوچرخه سواری عالی هستند. جاده های مناسب برای ماشین نیز فراوان وجود دارد . برای دوچرخه سواری هم مناسب می باشد، و ممکن است در هر منطقه از کوه ها دوچرخه خود را سوار شوید و یا به دیگری بدهید.علاوه بر این، ماهیت کارپاتهای اوکراین و حاشیه های رودخانه مناسب برای گشت و گزار است. 

گردشگران با راه های پیشرفته با مناطق مختلف، شیوه زندگی و فرهنگ مردم محلی آشنا می شوند که از سیصد سال گذشته تغییری نکرده است.هر گاه تصمیم گرفتید که از طریق تاریکی زیرزمینی که توسط خود طبیعت ایجاد شده سفر کنید، این موقعیت اسرارآمیز و ناشناخته را کشف خواهید کرد. ده ها غار در منطقه وجود دارد، اما فقط برخی از آنها معروف هستند و در دسترس گردشگران است، و دیگر غارها در دسترس کارشناسان می باشد.

چگونه به کارپارت سفر کنیم؟

اگر یک ماشین و یک نقشه داشته باشید، رفتن به کوه های کارپات اصلا دشوار نیست. "Marshrutka” (تاکسی ون ها) نیز با قیمت های بسیار کم موجود است. راه آهن اوکراین مسیرهای متعددی را راه اندازی کرده است که می تواند گردشگران را تقریبا از هر شهر بزرگ در کشور به این منطقه ببرد. 

قطارهای یکروزه از کیف تا Uzhhorod، که می تواند شما را به قسمت شمالی کارپات  اوکراین از جمله Slavsko (یکی از مناطق برجسته برای اسکی در اوکراین) ببرد، این تنها مسیری است که به طور منظم راه آهن شما را به آنجا می برد . شما همچنین می توانید قطار سرعت کیف به Lviv را که هر شب در ساعت ۹ از کیف حرکت می کند را سوار شوید. هنگامی که شما در Lviv هستید، می توانید در عرض ۲-۳ ساعت از”marshrutka” با  ۳ تا ۱۰ دلار به کوه ها برسید.

کوه های توریستی کارپات؛مروارید سبز اوکراین+تصاویر

رود پرت و قایقرانی

دسترسی به کارپاتهای مرکزی و جنوبی ناهموار کمی سخت تر است. قطارها به استان ایوانو فرانکفسک، کلومیه و Chernivtsi از شهرهای مرکزی و شرقی اوکراین می روند. از آنجا شما می توانید "marshrutka” را به مقصد های مختلف در کوه ها سوار شوید. همچنین یک قطار دیزلی با سرعت کم وجود دارد که از ایوانو فرانکفسک به راکوف و چندین بار در روز انجام می شود. اتوبوس ها و "marshrutkas” معمولا از ایستگاه های قطار عبور می کنند.

اتوبوس شبانه ی کیف به یارمچا که از کلومیا عبور می کند نیز برای رسیدن به کارپات ها موجود است. اتوبوس دیگری از کیف به تیاچیوف، در مسیرش به تیاچیو  از طریق یارمچا، یاسینیا و رحیف عبور می کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار