gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری به تجمع کودکان در اطراف چشمه علی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۸۵۴۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹-1399 April 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
 تابستان برای کودکان یادآور فراغت از تحصیل و گشت و گذار آزادانه است. آن‌ها ترجیح می‌دهند در فصل گرما همراه با خانواده به طبیعت پناه ببرند و از خنکای خدادادی حاصل از جاری شدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها لذت ببرند. یکی از چشمه‌های تاریخی که از گذشته تا به حال به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح تابستانی خانواده‌ها و کودکان شناخته شده، در شهر ری قرار گرفته است. این چشمه، چشمه علی است.

کرونا شنا را در چشمه علی متوقف نکرد!/ پاسخ تأمل‌ برانگیز میراث فرهنگی شهرری+تصاویر

چشمه‌علی این روز‌ها هم به روایت تصاویر، پذیرای کودکان زیادی است؛ اما این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، چندان خوشایند و شادی‌بخش نیست. این اتفاق می‌تواند زمینه افزایش ابتلا به ویروس مذکور و مرگ و میر ناشی از آن را بیشتر فراهم کند.

کرونا شنا را در چشمه علی متوقف نکرد!/ پاسخ تأمل‌ برانگیز میراث فرهنگی شهرری+تصاویر

ما با همین دغدغه به سراغ امیر مصیب رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری رفتیم و از او پرسیدیم چه اقدامی برای ممانعت از تجمع کودکان در اطراف چشمه‌علی و حفاظت از جان آینده‌سازان کشورمان انجام داده‌اند؟

کرونا شنا را در چشمه علی متوقف نکرد!/ پاسخ تأمل‌ برانگیز میراث فرهنگی شهرری+تصاویر

امیر مصیب رحیم زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری در این باره به خبرنگار ما گفت: تابلوی شنا ممنوع در محل چشمه‌علی نصب شده است، اما افراد و کودکانی که برای گذراندن اوقات فراغت به این محل مراجعه می‌کنند، قوانین مرتبط به شرایط فعلی کشور را رعایت نمی‌کنند. بنابراین نیروی انتظامی نیز باید به ما کمک کند تا بتوانیم از تجمع در اطراف چشمه‌علی و آبتنی در آب این چشمه تاریخی ممانعت کنیم. ما قدرت اجرایی لازم و کافی برای این کار نداشته ایم.


او اظهار کرد: از طرف دیگر باید سطح آگاهی افراد نسبت به تبعات تجمع در اطراف چشمه‌علی و تأثیر آن روی سلامت افراد جامعه را افزایش بدهیم. اگرچه ما کودکان و خانواده‌هایشان را ارشاد می‌کنیم و دغدغه سلامت اقشار مختلف جامعه را داریم، اما کار جلوگیری از تجمع اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان در اطراف چشمه علی بسیار مشکل است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار