gardeshban.ir

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص شیوه‌های نگهداری فرد کرونایی در منزل توضیح داد.
کد خبر: ۲۸۷۹۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹-1399 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاظم نداف، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درباره شایعات مطرح درباره انتقال ویروس کرونا از طریق کولر گفت: در کشور ما بیشتر از کولرهای آبی استفاده و اغلب در شهرهای ساحلی از کولرهای گازی استفاده می‌شود. افراد در حین روشن بودن کولر باید در یا پنجره را بازنگه دارند.  با این اقدام کولر هوای بیرون را به فضای داخل منتقل و از طریق پنجره خارج می‌شود.

او افزود: اگر در شرایط کنونی یکی از افراد خانواده به کرونا مبتلا باشد باید او در اتاق جداگانه نگهداری شود. درضمن پنجره‌ها در حین روشنی کولر 5 سانتی متر باز باشد، پنجره اتاق فرد کرونایی هم باید بیشتر از 5 سانتی متر باز باشد تا هوای کرونا وارد دیگر بخش‌های خانه نشود.

نداف تاکید کرد: کولرهای گازی نیز از دو بخش بیرون و داخل ساختمان تشکیل شده است. نباید دمای محیط را چندان پایین نگه داشت، بلکه دمای محیط  در حد 4 درجه مناسب است. در شرایط کرونایی باید هر چند روز یکبار فیلتر کولر گازی را شست و شو داد. 

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر فردی در یک خانواده علائم بیماری کرونا را داشت باید در اتاق جداگانه نگهداری شود، او و دیگر افراد از ماسک استفاده کنند تا ریز قطرات خارج شده از مخاط و حلق بیمار در هوای اتاق پراکنده نشود. 

نداف اظهار کرد: باید پنجره باز باشد تا هوا جریان داشته باشد.

این معاون وزیر بهداشت در واکنش به شایعات مطرح درباره انتقال کرونا از طریق کولر تاکید کرد: اینکه کرونا در هوای آزاد معلق و از طریق کولر وارد هوا می‌شوند، صحت ندارد. اخبار  درباره انتقال و پخش ذرات کرونا از طریق کولرهای آبی کذب است.

به گفته او باید پنجره‌ها کمی باز و هوا جریان داشته باشد. در شرایط کنونی نباید به اطلاعات غیرموثق در جامعه اعتنا کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار