gardeshban.ir

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه راهبردهای فعلی ما شامل افزایش شناسایی بیماران، قرنطینه افراد مثبت، قرنطینه معکوس افراد آسیب پذیر و... است، از پیشنهاد ایجاد سیستمی هوشمند برای منع تردد کرونا مثبت‌ها در اماکن پرتجمع و پرتردد خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۵۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹-1399 September 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر علیرضا رئیسی درباره رهگیری هوشمند کرونا مثبت ها نیز گفت: ما تمام آزمایشگاه های کشور را به هم متصل کردیم و نتیجه هر آزمایش  در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد. اکنون خطوط هوایی کشور به این بانک اطلاعاتی وصل شدند و هرکس بخواهد سوار شود، اول استعلام می شود و اگر مثبت باشد، نمی تواند سوار شود. 

قطار رجا هم وصل شده و از ۹ صبح تا بعد از ظهر روز گذشته ۶۷ نفر مثبت شناسایی کرده و از سوار شدن انها به قطار ممانعت شده است. در زمینه تاکسی های اینترنتی هم ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ راننده مثبت بودند که از مسافرپذیری منع شده اند. در اتوبوس هم از دوشنبه وصل می شود. قرار شده بلیت اتوبوس از این به بعد با کارت ملی ارائه شود و بتوان از نظر کرونا آنها را بررسی کرد. طی دو روز گذشته ۸۴۰ هزار استعلام از بانک اطلاعاتی ما گرفته شده است.

رئیسی گفت: این اقدامات در کنار افزایش تست معنی دار می شود. زیرا مثبت ها شناسایی شده و تا ۱۴ روز حق سفر ندارند. حال همانطور که گفتم الان توانایی داریم که همه افراد را بتوان از طریق کارت ملی یا کد ملی درب پاساژها و همه مراکز خدماتی و تفریحی، مذهبی و... استعلام کرد تا اگر کرونا مثبت بودند، از ورود آن فرد ممانعت شود. باید افراد بیمار را در خانه یا نقاهتگاه نگه داریم، نه اینکه تعطیل کنیم. تعطیلی در دراز مدت جواب نمی دهد.

وی تاکید کرد: وقتی فرد کرونا مثبت قرنطینه را رعایت نکرد، اگر سیستم به گونه ای باشد که به او خدمت ندهد، عملا فرد ایزوله است و هیچ جایی نمی‌تواند وارد شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار