gardeshban.ir

مونسان/
مونسان گفت: گردشگری، سومین اقتصاد بزرگ جهان است و کشور ما، پر از مزیت تاریخی و فرهنگی در این زمینه است.
کد خبر: ۳۵۶۰۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹-1399 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مراسم اعطای احکام و لوح‌های شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی، ضمن تشریح دستاوردهای دولت دوازدهم در مجموعه تحت نظارت خود گفت: گردشگری، سومین اقتصاد بزرگ جهان است و کشور ما، پر از مزیت تاریخی و فرهنگی در این زمینه است.

وی افزود: کشور ما در بخش گردشگری خارجی در ۲۰۱۹، به عنوان دومین کشور به لحاظ رشد جذب گردشگر خارجی معرفی شد. امروز هم ۱۳۷ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش گردشگری در حال اجرا داریم. بومگردی‌های ما به ۲۲۰ واحد رسیده است و به وسیله آنها توانستیم روند گردشگری معکوس را بهبود ببخشیم.

مونسان درباره دستاوردهای مجموعه متبوع خود در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی اظهار کرد: حدود ۱۵۸ موزه در دولت دوازدهم به بهره برداری رسیده است که عمدتا غیر دولتی و با مشارکت مردم بوده اند؛ هم اکنون هم ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی در کشور آماده افتتاح داریم.

او ادامه داد: در بخش استرداد اشیای تاریخی هم در این دولت، ۴۹ اثر تاریخی (خشت تاریخی مربوط به سده ۸ میلادی)، ۱۷۰۰ قطعه تاریخی کشور که در آمریکا بود و سردیس هخامنشی را به ایران بازگرداندیم. در این دولت، ثبت مهم محوری جهانی هم داشتیم که محور ساسانی و جنگل‌های هیرکانی از جمله آنها هستند. در بخش صنایع دستی هم، همواره طرح تجاری سازی را دنبال کرده ایم.

 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار