gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند از آغاز فصل نهایی کاوش معبد لائودیسه نهاوند خبر داد و گفت: فصل ششم کاوش با هدف به دست آوردن سرنخ‌هایی از معبد لائودیسه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۶۵۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹-1399 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند با اشاره به این‌که محله دوخواهران به عنوان هسته مرکزی شهر نهاوند از قدمتی تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: هدف دیگر این فصل از کاوش تعیین تکلیف و رفع مشکل ساخت‌وساز اهالی منطقه دو خواهران است.

وی با بیان این‌که در فصل پنجم کاوش برای نخستین بار آثاری از دوره پیش از تاریخ کشف شد، ادامه داد: با توجه به موقعیت زیست محیطی شهرستان نهاوند همواره پیشینه استقرار در این شهر به پیش از دوران سلوکی مطرح بوده است.

جانجان اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به وجود تپه گیان و تپه بابا قاسم شواهد قدیمی‌تری از دوران تاریخی در نهاوند کشف شود که در فصل پنجم سرنخ‌هایی از محوطه پیش از تاریخ و عصر مفرغ میانی کشف شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند تصریح کرد: این کشفیات نشان داد قدمت استقرار در نهاوند قدیمی‌تر از دوره تاریخی است و البته ممکن است در کاوش و ‌گمانه‌زنی فصل ششم تغییراتی در نتایج حاصل شود.

ایسنا نوشت، وی در پایان خاطرنشان کرد: در فصل‌های گذشته کاوش معبد لائودیسه آثاری از دوران سلوکی و اشکانی مانند سفال، پایه ستون، سرستون، ساقه ستون، مجسمه‌های کوچک خدایان یونانی و سکه‌های نقره کشف شده است.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار