gardeshban.ir

مطمئنا مزه این حلیم‌ها با انواع گوشت‌های متفاوت یکسان نخواهد بود، اما توصیه می‌کنیم مزه‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید طبع و ذائقه شما کدامیک را بیشتر می‌پسندد.
کد خبر: ۴۳۹۳۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
آنچه در ادامه می‌آید رایج‌ترین طرز تهیه حلیم گندم است. اما شما می‌توانید از انواع گوشت‌های قرمز و سفید برای پخت حلیم گندم استفاده کنید. مطمئنا مزه این حلیم‌ها با انواع گوشت‌های متفاوت یکسان نخواهد بود، اما توصیه می‌کنیم مزه‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید طبع و ذائقه شما کدامیک را بیشتر می‌پسندد. مقدار موادی که در ادامه خواهد آمد طرز تهیه حلیم گندم برای 12 نفر است.



مواد لازم

گندم پوست کنده سفید و مرغوب۱۲۰۰ گرم

گوشت ماهیچه، سردست یا ران گوسفندی یک کیلو

پیاز متوسط3 عدد

نمک، روغن، زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

دستور تهیه حلیم گندم با گوشت گوسفندی:

اولین قدم برای طرز تهیه حلیم گندم در منزل این است که گندم‌ها را از شب قبل، حداقل به مدت 5 تا 6 ساعت در آب خیس کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر گندم‌ها بیشتر خیس بخورند، بهتر است و در مرحله پخت، راحت‌تر می‌پزند.

در قابلمه ای مناسب و جا دار یک لیتر آب ریخته و گندم‌های خیس خورده را پس از آنکه دو سه بار آبکش کردید، به آن اضافه کنید.

حرارت گاز باید متوسط باشد تا زمانی که آب بجوشد، پس از آن شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید برای مدت 2 تا 3 ساعت گندم‌ها خوب پخته شده و به صورت پوره در بیایند. در طول پخت گندم، کف جمع شده روی آب را جمع کنید تا رنگ حلیم تیره نشود. در ضمن فراموش نکنید که درب قابلمه حتما باید نیمه باز باشد تا گندم در حین پخت، سر نرود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار