gardeshban.ir

بخش اقتصادی جزیره کیش در دوران شیوع کرونا صدمات زیادی را تجربه کرد اما خوشبختانه این روزها تزریق واکسن کرونا در جزیره کیش با سرعت پیش می‌رود و امیدها برای عادی شدن شرایط زندگی و کسب و کار در این منطقه آزاد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۵۱۹۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
کیش در یک قدمی عبور از کرونا/ 40 هزار و 12 کیشوند در برابر کرونا واکسینه شدند

اتفاقات مثبت کرونایی در کیش و تخلیه بیمارستان این جزیره از بیماران کرونایی نوید بخش آینده درخشان این جزیره در مبارزه با ویروس کووید 19 است و امید می‌‌رود رنگ کرونایی این جزیره به زودی رنگ ببازد و به سپیدی برسد.

بیش از 40 هزار دوز واکسن در کیش تزریق شد

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: آمار تزریق واکسن کرونا به ساکنان جزیره کیش از مرز 40 هزار دوز فراتر رفت.

دکتر محمدرضا رضانیا، اظهار داشت: روز گذشته آمار افراد واکسینه شده در برابر ویروس مهلک کووید 19 به رقم 40 هزار و 12 دوز رسید و این روزها حال کرونایی این جزیره مثبت و خوب شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، 28 هزار و 906 نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و 11 هزار و 106 نفر هم موفق به دریافت هر دو دوز واکسن شده‌اند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با رضایت از روند واکسیناسیون در این جزیره و ارتقای سلامت در میان کیشوندان، بیان داشت: حال خوب امروز کیش نتیجه همراهی مردم با مسئولان بهداشت و درمان و افزایش سهم واکسیناسیون برای این منطقه آزاد است و همه موظف به ادامه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی بیان داشت: آغاز فصل آموزش و پرورش که با سرد شدن هوا در فصل پائیز و زمستان همراه است، احتمال دارد شرایط خوب کنونی را دچار تغییر کند لذا همه ما باید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، به سلامت فردی و اجتماعی محل زندگی خود کمک کنیم.

اتفاقات پیش آمده موجی از شادمانی در میان مردم کیش ایجاد کرده است اما در صورت بروز پیک ششم کرونا، شرایط هوا در پائیز و زمستان می‌تواند موجب تحولات منفی در مسیر ابتلای دوباره افراد به این ویروس به ویژه نوع جدید آن باشد.

هر یک از ما با مشاهده علایمی همچون تب، سرفه خُشک، سختی تنفس، درد قفسه سینه، خستگی، کوفتگی و درد، گلو درد، اسهال، ورم، سردرد و از دست دادن حس بویایی یا چشایی باید حتما به پزشک مراجعه و از خوددرمانی پرهیز کنیم.

رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از اتمام مراحل واکسیناسیون و دریافت واکسن از سوی تمام مردم با توجه به تغییرات آب و هوایی در پاییز و زمستان می‌تواند جامعه را از درگیری دوباره در برابر ویروس مهلک کرونا، بیمه کند.

جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین جزایر خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار