gardeshban.ir

آش پياز يکي از انواع آش هاي خوشمزه و سنتي کشور عزيزمان ايران است.
کد خبر: ۴۶۱۵۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰-1400 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
آش پياز يکي از انواع آش هاي خوشمزه و سنتي کشور عزيزمان ايران است که در شهرهاي مختلف کشور با دستورهاي متنوعي تهيه مي شود، براي مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهيه آش پياز در ادامه با ما همراه باشيد.



مواد لازم براي ۳ تا ۴ نفر

جو پوست کنده۱ ليوان
عدس۱ پيمانه
اسفناج۱ پيمانه
تره۱ پيمانه
پياز ريز۱۲ عدد
ماست۱ پيمانه
قره غوروت۱ قاشق چايخوري
هويج۱ عدد
نمک و فلفل سياه به مقدار کافي
زردچوبه و روغن به مقدار کافي

طرز تهيه آش پياز 

مرحله اول

براي تهيه آش پياز خوشمزه به روش سنتي ابتدا جو و عدس را به صورت جداگانه از چند ساعت قبل در يک کاسه آب مي خيسانيمن تا نفخ شان برطرف شود. در ادامه جو و عدس را آبکشي مي کنيم و داخل يک قابلمه مناسب مي ريزيم.
 
مرحله دوم

در اين مرحله ۶ پيمانه آب به قابلمه اضافه مي کنيمف سپس آنرا روي حرارت قرار مي دهيم و اجازه مي دهيم جو و عدس به خوبي بپزند و جو لعاب بيندازد. پس از اينکه جو و عدس پختند، اسفناج و تره را خدر کرده و به قابلمه اضافه مي کنيم.
 
مرحله سوم

حالا پياز را پوست مي گيريم و به صورت کامل در ون قابلمه مي ريزيم. در ادامه هويج را به صورت نگيني خرد کرده و به قابلمه مي افزاييم. در ادامه کمي زمان مي دهيم تا سبزي آش، پياز و هويج به خوبي بپزند و نرم شوند.

مرحله چهارم

پس از اينکه آش جا افتاد چند قاشق روغن به همراه مقداري نمک، فلفل سياه و زردچوبه به قابلمه اضافه مي کنيم، سپس اجازه مي دهيم آش به غلظت مناسب برسد. در ۲۰ دقيقه پاياني پخت آش بايد ماست را به قابلمه اضافه کنيم.

مرحله پنجم

در اين مرحله کشک را با کمي آب ترکيب مي کنيم و به خوبي هم مي زنيم تا کاملا يکدست شوند، سپس به همراه قره غوروت به قابلمه آش اضافه مي کنيم و آش را به خوبي هم مي زنيم تا کشک و قره غوروت با ديگر مواد ترکيب شوند.

مرحله ششم

حالا اجازه مي دهيم آش به مدت ۱۵ دقيقه ديگر روي حرارت بماند تا جا بيفتد. پس از اينکه آش به خوبيب روغن انداخت، انرا از روي حرارت کنار مي گذاريم و در ظرف مناسب مي کشيم، سپس با مواد دلخواه تزيين کرده و سرو مي کنيم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار