gardeshban.ir

باغ یو (باغ یویوان) در منطقه هوانگ پو شانگهای، در نقطه ای در محدوده شهر قدیمی واقع شده است.
کد خبر: ۵۰۶۱۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
باغ یو (باغ یویوان) در منطقه هوانگ پو شانگهای، در نقطه ای در محدوده شهر قدیمی واقع شده است. این تنها باغ کلاسیک چینی در منطقه مرکز شهر است و زمانی باغی خصوصی برای مقامات سلسله مینگ بود. این باغ تقریباً دو هکتار را شامل می شود و شامل مسیرهای متلاطم مختلف، غرفه های متعدد و گیاهان باستانی است. 

این باغ مکان خوبی برای فرار از شهر شلوغ و مدرن است. به صدها پلاک و کتیبه نوشته شده توسط افراد مشهور و همچنین مجموعه ای از حکاکی های سنگی پارک توجه داشته باشید. بازار یویوان، واقع در نزدیکی Yu Garden، برای خرید عتیقه جات و سوغاتی بسیار خوب است. اعتقاد بر این است که باغ یو بیش از ۴۰۰ سال پیش در سلسله مینگ ساخته شده است. 

چیدمان عالی، مناظر زیبا و سبک هنری معماری باغ ، باغ را به یکی از نقاط برجسته شانگهای تبدیل کرده است. اگر قصد خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به شانگهای چین را داشته باشید، پیشنهاد می شود که در کنار سایر جاذبه های گردشگری از این باغ نیز دیدن کنید.

چرا بازدید از باغ یو پیشنهاد می شود؟

• این باغ یکی از مکان های محبوب برای عکاسی است.
• باغ یو بزرگ ترین باغ در چین و یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در شانگهای است.
• معماری کلاسیک چینی و طراحی چشمگیر این باغ چشم ها را خیره می کند.
• برای کسانی که به دنبال نگاهی گذرا به چین باستان هستند، همان طور که در فیلم ها و کتابها نشان داده شده است، این مکان گزینه بسیار مناسبی است.

باغ یو شانگهای؛یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری چین+عکس

تاریخچه باغ یو

پان یوندوان فرماندار زمان مینگ استان سیچوان بود که به پدر وزیر خود پان این خدمت می کرد. پان یوندوان تصمیم گرفت باغ های یو را که به معنی باغ صلح و آسایش است در سال ۱۵۵۹ بسازد تا والدینش دوران سالمندی خود را تا آنجا که ممکن است خوشایند بگذرانند. او بدون تمرکز علمی، هر غرفه و حیاط را به نام قطعاتی از شعر طراحی کرد و هر جزئیات را مهم کرد. 

متأسفانه، این کمال گرایی شدید منجر شد که ساخت این باغ ۱۸ سال به طول بینجامد. در سال ۱۵۷۷، خانواده پان ورشکسته بودند. در آغاز سلسله چینگ، باغ ها خراب شد تا اینکه توسط تعدادی از تجار ثروتمند احیا و گسترش یافت. 

درست در ورودی باغ، دریاچه ای دست ساز قرار دارد که در بالای آن چایخانه زیبای Huxinting شناور به نظر می رسد. این ساختمان چشمگیر که در سال ۱۷۸۴ ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین رستوران های شانگهای محسوب می شود. این فضا به دلیل میزبانی از بزرگان خارجی از جمله ملکه انگلستان مشهور است. همچنین ظاهرا بدون استفاده از یک میخ ساخته شده است. با این حال، برای رسیدن به آنجا، باید از پلی که به صورت ناکارآمد روی آب حرکت می کند عبور کرد. این فقط برای جذابیت و زیبایی نیست. 

بر اساس اسطوره چینی، زوایای سخت یک راه مهم برای جلوگیری از نفوذ ارواح شیطانی به درها است، زیرا اعتقاد بر این است که ارواح قادر به پیچیدن نیستند. این باغ زیبا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای چین از سال ۱۹۶۱ برای بازدید در دسترس عموم قرار گرفت.

معماری باغ یو

این باغ دارای مساحتی حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع است که از نظر طراحی بی نظیر است و سالن های تزئینی، غرفه های مجلل، استخرهای پر زرق و برق، پل های زیگزاگ، طاق نماها و صخره های زیبا به زیبایی با هم ترکیب شده اند. کل مجموعه باغ یو از بیش از ۳۰ سالن تشکیل شده و توسط دیوارهای بلند سفید به شش منطقه تقسیم شده است. هر منطقه با دیوارهای اژدها جدا شده است. 

این شش منطقه عبارتند از: تالار سانسوی، اتاق وانهوا، تالار دیانچون، تالار هوئیجینگ، تالار یوهوا و باغ داخلی. هنگام راه رفتن در راهروها و طاق ها احساس آرامش می کنید. می توانید برای تماشای سنگ معروف یشم سنگ، یک سنگ ۵ تنی متخلخل با شکل زیبا و خاردار، متوقف شوید یا به بالای صخره های بزرگ که با هزاران سنگ ساخته شده صعود کنید. همچنین می توانید تا پل نه پیچ پیاده روی کنید. 

مردم چین معتقدند که عدد نه نماد خوشبختی است. گفته می شود پیاده روی روی پل Jiu Qu برای مردم خوش شانسی می آورد. بیشتر زیبایی باغ در کنده کاری ها و مجسمه های کوچک است. هنگام پیاده روی در باغ یو بسیاری از مجسمه های سفالی و کنده کاری روی آجر، آثار خوشنویسی و نقاشی هنرمندان مشهور و همچنین برخی کتیبه ها و دوبیتی ها را خواهید یافت.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید

برای رفتن به این باغ زیبا باید بلیط ورودی تهیه کنید. هر روز به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر می توانید از باغ یو دیدن کنید. مدت زمان پیشنهادی برای مشاهده تمام قسمت های این مجموعه بی نظیر حدود ۲-۳ ساعت است.

نحوه دسترسی به باغ یو

برای دسترسی آسان به این باغ می توانید سوار خط ۱۰ مترو شده و در ایستگاه یویوان پیاده شوید.

باغ یو شانگهای

بهترین زمان بازدید از باغ یو

بهترین زمان برای بازدید از باغ یو فصل بهار است، زمانی که باغ مملو از درختان سرسبز و گل های شکوفه دار است. اگر چند روز در شانگهای هستید، در روزهای هفته از باغ دیدن کنید زیرا شلوغی کمتری نسبت به آخر هفته دارد. اگر با جمعیت زیاد مشکلی ندارید می توانید در طول جشنواره بهار از باغ دیدن کنید، زمانی که باغ با فانوس های زیبا به شکل اژدها و ققنوس تزئین شده است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک باغ یو

خیابان نانجینگ: ۲.۳ کیلومتر
موزه شانگهای: ۳.۳ کیلومتر
مرکز مالی جهانی شانگهای: ۳.۶ کیلومتر
برج شانگهای: ۴ کیلومتر
برج مروارید خاور: ۵.۱ کیلومتر

هتل های نزدیک باغ یو

هتل متروپل جین جیانگ: ۱.۹ کیلومتر
هتل گرند حیات: ۴.۵ کیلومتر
هتل پارک حیات: ۴.۷ کیلومتر
هتل گرند کمپینیسکی: ۴.۸ کیلومتر
هتل ماریوت شانگهای لووان: ۷ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار