gardeshban.ir

حلوا سنگ شکنو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بافت و طعم بی نظیری دارد.
کد خبر: ۵۷۹۶۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 28
گردشبان (gardeshban.ir) :



حلوا سنگ شکنو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بافت و طعم بی نظیری دارد.

مواد لازم حلوا سنگ شکنو

آرد گندم۵۰۰ گرم
شیره انگور۵۰۰ گرم
کنجد بو داده به مقدار کافی

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو 

مرحله اول

برای تهیه حلوا سنگ شکنو خوشمزه در ابتدای کار شیره انگور را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا گرم شده و بجوشد. حالا آرد را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و تغییر رنگ پیدا کند. زمانی که آرد به رنگ نخودی درآمد کنجد بو داده شده را به همراه شیره انگور به تابه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که آرد و شیره انگور یکدست و یکنواخت شد، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و حلوا را به صورت داغ ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. حالا مقدار زیادی از حلوا را برداشته و در دست به خوبی فشرده و منسجم می کنیم.
 
مرحله چهارم

حالا روی یک سینی مقداری روغن و کنجد ریخته و حلوا را روی آن قرار می دهیم و مجددا روی حلوا مقداری کنجد ریخته، سپس با دست یا وردنه پهن می کنیم. در ادامه اطراف ترک خورده حلوا را با دست صاف و یکدست می کنیم.
 
مرحله پنجم

در این مرحله حلوا را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم. توجه داشته باشید رنگ و غلظت حلوا بستگی به سلیقه شما دارد. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار