gardeshban.ir

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت که پیشرفت کلی زیرسازی پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل به ۹۳.۶ درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۸۰۸۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
آخرین خبر از راه‌آهن میانه-اردبیل


عباس خطیبی درباره اتصال اردبیل به شبکه ریلی به گفت: پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل بخشی از طرح راه‌آهن میانه – اردبیل – پارس آباد  است که با هدف اتصال استان اردبیل و عبور قطارهای مسافری، باری با مسیر ریلی ایمن و قابل اطمینان به طول حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه زاویه در راه‌آهن میانه – تبریز شروع و با عبور از شهرستان کوثر وارد شهر اردبیل می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت این طرح، حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری در نظر گرفته شده است. همچنین برای سال اول بهره‌برداری از این پروژه، ۶۰۰ هزار نفر مسافر و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار پیش‌بینی شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خاطرنشان کرد: کل هزینه‌های انجام‌شده در طرح تا کنون (شامل صورت وضعیت‌ها، خرید مصالح، تملک، مطالعات و ...) بالغ بر ۳۷ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال (معادل ۳۷۵۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) است. همچنین مجموع کل مطالبات پیمانکاران و مشاوران طرح مبلغ ۱۳ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال است.

خطیبی همچنین درباره میزان پیشرفت این پروژه توضیح داد: در حال حاضر درصد پیشرفت طرح در فاز بهره‌برداری در بخش‌های مختلف شامل ۹۳.۶ درصد در زیرسازی، ۸۱ درصد در ساختمانی و ۶۵.۲۰ درصد در روسازی است که مجموع پیشرفت این پروژه را به ۸۸.۰۲ درصد می‌رساند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار