gardeshban.ir

ضرغامی/
وزیر گردشگری و میراث فرهنگی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال که مهار تورم است، باید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد و امسال به‌خلاف سایر سال‌ها قیمت بلیط‌های موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی افزایش نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۸۲۳۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
قیمت بلیط‌های موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی امسال افزایش نخواهد داشت/ برای رونق گردشگری به زمان نیاز داریم


عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد:  لایحه اهداف و وظایف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توسط مجلس اعلام وصول شد. این قانون در 10 ماده توسط صدها کارشناس و مدیر در جلسات متعدد جمع‌بندی شد و به تصویب هیئت دولت رسید.

وی افزود: از زمان تشکیل وزارت قرار بود قانون این وزارت نوشته شود چون این وزارتخانه سه حوزه مأموریتی مستقل داشت اما حالا روح تمرکز و انسجام بر هر سه حوزه دیده شده است. نکته دیگر این است که دستگاه‌های مختلف باید با مأموریت‌های ما هماهنگ باشند و این مسئله به‌صورت شفاف در این قانون دیده شده است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه بلیط موزه‌ها امسال گران نمی‌شود، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال که مهار تورم است، باید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد و امسال به‌خلاف سایر سال‌ها قیمت بلیط‌های موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی افزایش نخواهد داشت.

ضرغامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عملکرد گردشگری درمانی عنوان کرد: بخش مهمی از گردشگری، گردشگری سلامت است. به طور طبیعی کارهایی در حال انجام است؛ کار دولت مردمی این بوده که اختلافاتی که در این زمینه بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت بوده را رفع کرده است. ما با هماهنگی کامل با دستگاه‌های مرتبط با وزارت بهداشت، گردشگری سلامت را جلو می‌بریم اما موضوع گردشگری سلامت بسیار گسترده است.

وی هم‌چنین گفت: بنده روز گذشته با یک سرمایه‌گذار چند هزار میلیاردی جلسه داشتم و بخش زیادی از این مجموعه که قرار است احداث شود، در حوزه گردشگری سلامت فعال خواهد بود. یعنی فردی که برای درمان می‌آید، بتواند برای مدت طولانی از طبیعت و فضای آنجا برای استراحت استفاده کند؛ همین مسئله موجب رونق گردشگری خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی درباره میزان رشد ورود گردشگران نیز تصریح کرد: بعد از کرونا، به زمان نیاز داریم؛ برای اینکه گردشگری به خط تعادل قبل از کرونا باز گردد به بازه زمانی سه‌ساله نیاز است و این را خود سازمان‌های جهانی هم اعلام کرده‌اند. ضمن اینکه بخش زیادی از جذب گردشگر در کشور ما از منطقه خودمان انجام می‌گیرد. حدود یک میلیون و 800 هزار نفر گردشگر کشور ما از آذربایجان می‌آیند.

ضرغامی افزود: متأسفانه مشکلاتی در ماه‌های اخیر پیش‌آمده و ممنوعیت تردد زمینی از سوی دولت آذربایجان سبب شده این تعداد به یک‌دهم تقلیل پیدا کند که رقم بزرگی است. در دو الی سه جای دیگر هم این نکته مشابه وجود دارد ولی در حال انجام کار مشترک با وزارت خارجه هستیم؛ حتما گردشگری ما روبه افزایش خواهد رفت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار