gardeshban.ir

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف اشیاء عتیقه دوره صفویه در شهرستان آذرشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۵۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲-1402 April 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف عتیقه دوره صفوی در آذرشهر


سرهنگ "صابر عباس زاده" در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان آذرشهر پس از  اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق شدند یکی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از منزل متهم، تعدادی اشیاء عتیقه و زیرخاکی کشف شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت عتیقه جات کشف شده مربوط به دوره اسلامی بوده و ارزش ریالی اموال کشف شده در دست بررسی است.

سرهنگ "عباس زاده" با اشاره به دستگیری یک متهم در این عملیات، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از موارد مشابه، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارقان سیم وکابل برق در "چاراویماق"

فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق از دستگیری  دو سارق سیم و کابل برق با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "فرامرز بابایاری" اظهارکرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران آگاهی با اشرافیت اطلاعاتی و تحقیقات فنی پلیسی دو سارق سیم کابل را شناسایی و در حین انجام سرقت در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهمان دستگیر شده تعداد یک قبضه کلت کمری کشف و در بازجویی های پلیسی به ۲۰ فقره سرقت سیم کابل برق، در سطح شهرستان اعتراف کرده و در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده انتظامی چاراویماق در پایان ضمن هشدار به شهروندان گفت: در جهت پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدارهای پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً به شماره تلفن فوریت های پلیسی۱۱۰ اعلام کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار