gardeshban.ir

وزیر بهداشت با بیان اینکه با توجه به فروکش کردن کرونا پیش بینی می‌کنیم جمعیت زیادی برای مراسم اربعین امسال حضور یابند، در عین حال بر تمهیدات و اقدامات صورت گرفته جهت مقابله با بیماریهای واگیردار و گرمسیری و تامین سلامت زائران تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۲۵۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیش‌بینی حضور جمعیت زیاد در اربعین امسال/گرمازدگی؛ موضوع مهم امسال

دکتر بهرام عین‌اللهی در افتتاحیه سومین کنگره سلامت در اربعین، گفت: اربعین یک مراسم چند طیفی است که از ایران تا عراق ادامه دارد و هر گوشه ثوابی دارد که حتی شاید خدمت رسانی در مسیر، ثواب بیشتری از همان نقطه داشته باشد. 

وی با اشاره به اهمیت اربعین برای جهان اسلام، افزود: از طرفی ریاست جمهوری هم بارها تاکید کردند که برای برگزاری این مراسم تلاش کامل داشته باشیم. 

او با اشاره به اینکه موضوع مهم اربعین امسال، گرمازدگی ناشی از افزایش دما است، بیان کرد: باید اقدامات کافی در این زمینه و بویژه بیماری‌های گرمسیری، وبا، تامین اتاق سرد و... انجام دهیم. امسال با حضور مادران باردار، کودکان و افراد مسن روبرو خواهیم بود و باید مراقبت‌ها را افزایش دهیم.از طرفی امسال به دلیل فروکش کردن کرونا پیش بینی می‌کنیم جمعیت زیادی برای مراسم اربعین حضور یابند و ما باید برای بیماری‌های واگیردار، زیرساخت‌های سلامت و... آماده باشیم و در عین حال به فکر مشکلات حوادث ترافیکی باشیم. 

وی افزود: از چند هفته قبل قرارگاه بهداشت و اربعین حسینی در وزارت بهداشت تشکیل شده است و کمیته‌های مختلفی مسئول پیگیری امور بودند. این اربعین مجموعه‌ای از همه حوزه ها است و نیاز به هماهنگی بین بخشی دارد. برای اینکه با کشور عراق بتوانیم هماهنگ شویم با وزیر بهداشت عراق و دوستان حشدالشعبی نیز جلساتی داشتیم و این عزیزان اعلام آمادگی کامل برای همکاری کردند.  

وزیر بهداشت تاکید کرد: خدمات درمانی رایگان و تامین کادر سلامت مورد نیاز دنبال می‌شود. برای اینکه بتوان نیروی قابل توجه تامین کرد از دستیاران سال آخر به عنوان طرح یک ماهه استفاده می‌کنیم و حتی افراد فارغ‌التحصیل می‌توانند در ایام اربعین کار را شروع کنند و این مدت خدمت جزو تعهدات آنها قرار میگیرد. 

وی افزود: سازماندهی و پیش‌بینی اعزام حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دانشجو و اعضای هیئت علمی را برای مراسم اربعین به جهت ترویج فرهنگ عاشورایی در دانشگاه‌ها داریم. همچنین وام دانشجویی به میزان هر نفر ۳۰ میلیون ریال را برا دانشجویان درنظر گرفتیم. 

او با اشاره به تامین زیرساخت مناسب در پایانه‌های مرزی، اظهار کرد: سال قبل بیمارستان شهید قاسم سلیمانی را در شلمچه بهره برداری کردیم که بسیار موفق بود. امسال با تلاش صورت گرفته بیمارستان پایانه مرزی مهران هم آماده بهره برداری شده است.

وزیر بهداشت افزود: در بحث گرمازدگی سازه‌های ثابت بسیار موثرتر هستند و توصیه میکنم برای گرمازدگی از چادرها استفاده نشود و میتوان از کانکس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها هم استفاده کرد که تولید داخلی آنهم وجود دارد و ۶۷ تا از این اتوبوس‌ها تاکنون آماده شده است. 

وی افزود: سعی در آماده سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم و دستورالعمل‌های لازم را ارائه کرده‌ایم و بویژه از دانشگاه‌های مرزی خواستیم که کلاس و آموزش لازم را به پرسنل ارائه دهند. 

او به هماهنگی‌های انجام شده با وزیر بهداشت عراق اشاره و تصریح کرد: در اجلاس گروه G5  نیز بر این مهم تاکید شده است و هماهنگی‌هایی انجام شده است. 
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار