gardeshban.ir

ویتامین E به زنان کمک می‌کند تا هورمون‌های بدن‌شان تنظیم شوند. با تعادل پیدا کردن هورمون‌ها سندرم پیش از قاعدگی در زنان نیز کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۹۳۳۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 18
گردشبان (gardeshban.ir) :



ویتامین E به زنان کمک می‌کند تا هورمون‌های بدن‌شان تنظیم شوند. با تعادل پیدا کردن هورمون‌ها سندرم پیش از قاعدگی در زنان نیز کاهش می‌یابد.

همچنین با تنظیم هورمون‌ها اضافه‌وزن‌های ناشی از عدم تعادل هورمون‌ها بهبود می‌یابد.

ویتامین E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که برای بدن بسیار مفید است. اما با وجود فواید زیاد این ویتامین، بالا رفتن سطح آن در بدن باعث مسمومیت خواهد شد. ارزش این ویتامین به‌ویژه برای زنان به قدری زیاد است که باید در تغذیه به آن توجه داشت اما در عین حال باید مراقب هم بود تا عوارض ناشی از بالا رفتن آن بدن را گرفتار نکند.

از این رو قصد داریم در این مطلب در خصوص نشانه‌های کمبود ویتامین E و بهترین زمان مصرف آن نکاتی را توضیح دهیم.

نشانه‌های کمبود ویتامین E در بدن

از علائم کمبود ویتامین E می‌توان به کاهش هماهنگی عضلات، مشکل در بینایی و گفتار اشاره کرد. همچنین لازم است بدانید اغلب افرادی که به کمبود این ویتامین دچار می‌شوند ممکن است به بیماری‌های التهابی روده، فیبروز سیستیکف بیماری کرون و بیماری‌های کبد یا پانکراس دچار باشند که سبب جذب نشدن چربی می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت کمبود جذب مصرف چربی با کاهش جذب ویتامین E در ارتباط است.

چرا ویتامین E برای زنان مفید است؟

ویتامین E به زنان کمک می‌کند تا هورمون‌های بدن‌شان تنظیم شوند. با تعادل پیدا کردن هورمون‌ها سندرم پیش از قاعدگی در زنان نیز کاهش می‌یابد. همچنین با تنظیم هورمون‌ها اضافه‌وزن‌های ناشی از عدم تعادل هورمون‌ها بهبود می‌یابد.

از دیگر فواید مصرف ویتامین E برای زنان عبارت‌ است از: جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی در دوران قاعدگی و یائسگی.

فواید مصرف ویتامین E

سلامت پوست‌ و مو

کنترل قند خون و دیابت

عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن

تقویت قوت عضلانی و فیزیکی و رشد عضلات

تقویت بینایی

بهبود آلزایمر

بهبود اثربخشی درمان‌های پزشکی

درمان کبد چرب

پیشگیری از بیماری‌ها

بهترین زمان مصرف ویتامین E

بهترین زمان مصرف ویتامین E بعد از صبحانه یا بعد از شام است که البته به‌تازگی تاکید بیشتری بر مصرف آن بعد از شام شده است. محققان معتقدند طبق آزمایش‌هایی که انجام داده‌اند جذب این ویتامین بعد از غروب و صرف شام بیشتر از هر زمان دیگری است.

مواد غذایی دارای ویتامین E

ماهی و میگو

تخمه آفتاب‌گردان

روغن جوانه گندم

انواع بادام‌ها (بادام درختی، بادام هندی، بادام زمینی)

کدو حلوایی

آووکادو

روغن زیتون

فلفل قرمز

انبه

اسفناج
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار